خانه‌ عزت‌الله انتظامی خالی شد! : تقریبا دو هفته‌ای مشغول صورت‌برداری از وسایل ...


تقریبا دو هفته‌ای مشغول صورت‌برداری از وسایل بودیم و كلیه كتاب‌ها را امضا كردم و به همراه وسایل به انباری در خانه هنرمندان منتقل شد تا فضا سازی خانه ـ موزه توسط بهروز غریب‌پور انجام شود و وسایل دوباره به این مكان منتقل گردد.  ایسنا:   خانه قدیمی عزت‌الله انتظامی برای تبدیل شدن به موزه خالی شد.

آقای بازیگر سینمای ایران گفت: تقریبا دو هفته‌ای مشغول صورت‌برداری از وسایل بودیم و كلیه كتاب‌ها را امضا كردم و به همراه وسایل به انباری در خانه هنرمندان منتقل شد تا فضا سازی خانه ـ موزه توسط بهروز غریب‌پور انجام شود و وسایل دوباره به این مكان منتقل گردد.

عزت الله انتظامی , عزت‌الله انتظامی , خانه‌های خالی

عزت اله انتظامی اواخر شهریور ماه به همراه عكاس و خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این خانه كه بیش از 50 سال قدمت دارد حضور پیدا كرد و توضیحاتی را ارائه كرد.

آقای بازیگر سینما گفته بود: خانه كوچكی حدود 100 متر در یوسف آباد داشتم كه آنجا را در سال 49 به مبلغ 37 هزار تومان فروختم و با كمك وام بانكی این خانه را در قیطریه 315 هزار تومان خریدم كه تا سال 57 قسط‌های آن را پس دادم.

انتظامی یادآور شده بود: همزمان با اكران فیلم «گاو» به این خانه كه 451 و نیم متر متراژ دارد نقل مكان كردیم و سایر فیلم‌هایی كه بازی كردم صحبت‌های اولیه‌اش در همین حیاط شده است.

 افرادی چون علی حاتمی، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و بهمن فرمان‌آرا به اینجا آمدند و با هم صحبت كردیم.


وی گفته بود: من در این خانه خاطرات زیادی دارم و دوست ندارم از بین برود. می‌توانم اینجا را به قیمت زیادی بفروشم و یا اگر پنج طبقه ساخته شود پنج واحد 150-160 متری به من می‌دهند. اما دوست ندارم این اتفاق بی‌افتد.

این هنرمند یادآور شده بود: بچه‌هایم هم احتیاجی ندارند و این خانه و وسایلش با موزه شدن ماندگار خواهد شد و در نبودم می‌تواند یادگاری باشد.

انتظامی با اشاره به خانه موزه‌های شهید مطهری و شریعتی گفته بود: من این خانه‌ها را دیده‌ام. اما اینجا با توجه به وسایل و عكس‌های زیاد و قدیمی كه موجود است، می‌تواند بسیار غنی باشد.

 چیزهایی در اینجا است كه در هیچ كجا نیست، مانند بروشورهایی از هنرهای دراماتیك كه به تاریخچه این هنرها می‌پردازد و بسیار ارزشمند است. ضمن این‌كه خیلی‌ها این كار من را پسندیدند.


آقای بازیگر معتقد است: برای اولین بار است كه در هنر و سینما چنین اتفاقی می‌افتد و خانه، شخصی كه در هنر فعال بوده تبدیل به موزه می‌شود.

انتظامی همچنین برای ایسنا نوشت:« خوشحال هستم كه در تمام مدت 40 سال كه با خانواده‌ام اینجا زندگی می‌كردم فقط به كارهای فرهنگی و هنری (سینما و تئاتر) پرداخته‌ام. آرزو داشتم برای موزه شخصی و فعالیت‌های هنری اختصاص پیدا كند. به امید خدا انشا اله»


ویدیو : خانه‌ عزت‌الله انتظامی خالی شد!