جمع‌آوری ماهواره فقط با لباس نیروی انتظامی : فرمانده انتظامی استان فارس تاکید ...


فرمانده انتظامی استان فارس تاکید کرد که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره غیرمجاز تنها توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود.  خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان فارس تاکید کرد که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره غیرمجاز تنها توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود.
 
 سیروس سجادیان صبح امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم بدانند که ماموران نیروی انتظامی که برای جمع‌آوری ماهواره مراجعه می‌کنند ملبس به اونیفورم این نیرو، دارای حکم ماموریت و موظف به ارائه کارت شناسایی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: سال گذشته نیروی انتظامی استان فارس به عنوان نیروی انتظامی نمونه کشور انتخاب شد که یکی از شاخص‌های این انتخاب، ارتباط موثر و مداوم با اصحاب رسانه بود.

سجادیان افزود: یکی از اقداماتی که ماه گذشته انجام شد انهدام دو باند سرقت خودرو بود که اقدام به سرقت 33 خودرو (بیشتر از نوع پراید) کرده بودند.

به گفته این مقام انتظامی، در همین زمینه باند دیگری که مبادرت به سرقت از داخل خودرو می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند که در مجموع 30 سرقت وسایل داخل خودرو مانند وجه نقد، موبایل، زاپاس، دستگاه پخش و ضبط و ... توسط این باند انجام شده بود.

وی در مورد خبری که در رسانه‌ها با عنوان کلاه‌برداری یک طلافروش درج شده بود گفت: این فرد از صنف طلافروشان نبود بلکه کلاه‌برداری بود که در قالب خرید و فروش طلا اقدام به سرقت 79 کیلوگرم طلا کرد و با استفاده از ارتباطات گسترده و شگردهایی برای به امانت گرفتن و رد و بدل طلا با طلافروشان انجام شده بود.

سجادیان تصریح کرد: در زمینه این کلاه برداری سه نفر دستگیر شدند و 5 کیلو طلا به علاوه مقادیری وجوه نقد، یک هتل، یک آپارتمان و مغازه ضبط و مصادره شد.

کشف 10 هزار دست پوشاک خارجی، 3 هزار و 500 طاقه پارچه و انواع کالاهای قاچاق دیگر به ارزش 12 میلیارد ریال مورد دیگری بود که توسط وی به‌آن‌ها اشاره شد.

فرماندهی نیروی انتظامی استان فارس از دستگیری دو باند آدم‌ربایی در سال جاری سخن گفت و اظهار داشت: یکی از این باندها اقدام به ربودن فردی 55 ساله کرده و درخواست 200 میلیون تومان وجه نقد داشتند که در این مورد سه نفر به همراه سه سلاح و 250 فشنگ در حوالی جهرم دستگیر شدند.

باند دوم به گفته سجادیان باندی غیر بومی و فعال در زمینه مواد مخدر بوده که اقدام به ربایش کودکی 9 ساله کرده و سه نفر نیز در این زمینه دستگیر و کودک ربوده شده تحویل خانواده خود شد.

وی ادامه داد: یک باند توزیع شیشه که  دو زن و یک مرد در آن فعال بودند توسط پرسنل زحمتکش این نیرو منهدم و طی آن بیش از یک کیلو شیشه کشف و ضبط شد.

سجادیان اضافه کرد: باند سارق مسلحی که در پاساژ ستاره جنوب بندرعباس اقدام به سرقت کرده بودند قصد فروش اقلام سرقتی را در شهرستان داراب داشتند که با هوشیاری پرسنل خدوم نیروی انتظامی استان فارس سارقان و همسران آن‌ها که در قالب فروشنده همکاری داشتند به اتفاق دو نفر خریدار اهل داراب شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این زمینه 13 دستبند، گوشواره، سینه‌ریز، حلقه و .. به همراه سه سلاح از این افراد کشف و ضبط شد.

فرماندهی انتظامی استان فارس اضافه کرد: با اقدامات گسترده انجام شده نیروی انتظامی و حضور فعال در سطح شهر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 10 درصد کاهش در سرقت‌های عادی، کاهش 20 درصدی موارد زورگیری، 31 درصد کاهش در تلفات انسانی تصادفات سطح شهر، کاهش 12 درصدی قتل و 68 درصد کاهش در سرقت مسلحانه را شاهد بوده‌ایم.

وی از کشف 2.5 تن مواد مخدر و دستگیری یک‌هزار و 490 نفر در همین مدت خبر داد که شامل 87 قاچاقچی، 924 توزیع کننده خرد، 34 حمل کننده مواد، 436 نگاه دارنده مواد و 9 تبعه خارجی در قالب 22 باند بوده است.

سجادیان بر ادامه روند جمع‌آوری تجهیزات ماهواره غیر مجاز در سال جاری و برخورد با بدحجابی در سطح شهر تاکید کرد.

وی بیان داشت: پاساژهای فعال در سطح شهر مانند زیتون، آفتاب، خلیج فارس و .. مطلع باشند که فروشندگان به کار گرفته شده در مغازه‌های آن‌ها باید ظواهر اسلامی را رعایت کنند که در غیر این صورت تعطیلی محل کار و رد صلاحیت شغلی کارفرمایان در دستور کار قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از قطعیت برخورد با خودروهای مزاحم نوامیس و پرسه زنندگان در معابر عمومی خبر داد و خاطرنشان کرد: در چهار روز گذشته 140 خودروی مزاحم به دلایل ایجاد مزاحمت، صدای آزار دهنده موسیقی، پوشش نامناسب و رفتارهای خلاف شرع یا حمل حیوانات خانگی توقیف شده است.

وی افزود: امسال به طور ویژه‌ای سال اعمال قانون و مقررات است به نحوی که حتی برای تخمه شکستن در خودرو و انداختن پوست آن در خیابان 30 هزار تومان جریمه نقدی اعمال می‌شود.

لزوم رعایت ضوابط اداره اماکن در باغ‌های مجالس و ساماندهی خودروهای مسافرکش شخصی در سال جاری موارد دیگری بود که مورد اشاره سجادیان قرار گرفت.

برخورد با قاچاقچی‌ها و افرادی که خانه‌های خود را در اختیار مصرف مواد مخدر قرار داده‌اند در بخش دیگری از سخنان وی مورد تاکید قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در ادامه گفت: سال گذشته 587 درگیری و نزاع خیابانی در این استان ثبت شده که 252 مورد آن مربوط به شهر شیراز بوده است.

سجادیان آماری در مورد تماس‌های مردمی دفاتر نظارت همگانی با ناجا (197) در این استان ارائه نداد اما تاکید کرد که شکایات، تقدیر و تشکر و پیشنهادهای مردم به طور جدی پیگیری می‌شود.


ویدیو : جمع‌آوری ماهواره فقط با لباس نیروی انتظامی