جزییات انفجار در دانشگاه بوعلی سینا همدان : حوالی ساعت 12 و 40 دقیقه ظهر امروز ...


حوالی ساعت 12 و 40 دقیقه ظهر امروز یکشنبه اول مردادماه، صدای انفجار در آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا همدان در راهروهای دانشکده علوم طنین انداز شد که با جیغ و گریه تعدادی از دانشجویان همراه بود. خبرگزاری ایسنا: حوالی ساعت 12 و 40 دقیقه ظهر امروز یکشنبه اول مردادماه، صدای انفجار در آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا همدان در راهروهای دانشکده علوم طنین انداز شد که با جیغ و گریه تعدادی از دانشجویان همراه بود.

 در حالی که تعدادی از دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال انجام آزمایش در آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا بودند، انفجار رخ داد.

به موجب این انفجار یکی از دانشجویان دختر از ناحیه چشم آسیب دیده، چند دختر دانشجوی دیگر نیز از ناحیه صورت و دست آسیب دیدند. یکی از دانشجویان پسر نیز در حالی که ساعدش غرق در خون بود سعی در کمک به همکلاسی‌های خود داشت.

تعدادی از کارکنان دانشگاه کمک‌های اولیه را به مصدومان ارائه کردند و دانشجویان مصدوم خود را به در اصلی دانشگاه رسانده و تا رسیدن اورژانس روی زمین نشسته بودند تا این‌که 9 دقیقه پس از تماس، اورژانس در محل حاضر شد.

یکی از دانشجویان شیمی در توضیح این حادثه گفت: در ظرفی شیشه ای که محتوی ضایعات بوده آزمایشی در حال انجام بود که به علت تولید گرمای زیاد و نبود امکانات خنک کننده انفجار رخ داد.

این دانشجو بیان کرد: در این آزمایشگاه باید از عینک استفاده شود که متاسفانه دانشجویان باید خودشان عینک تهیه کنند.

وی هم‌چنین از عدم رعایت ظرفیت تعریف شده برای حضور دانشجویان در آزمایشگاه گلایه کرد.

گفتنی است؛ پیگیری ها نشان داد دختر دانشجویی که از ناحیه چشم آسیب دیده بود پس از انتقال به بیمارستان فورا به اتاق عمل منتقل شد.        


ویدیو : جزییات انفجار در دانشگاه بوعلی سینا همدان