تكنیك‌های مدیتیشن برای... : تكنیك‌های مدیتیشن از شیوه‌های آرام‌بخشی روح و ...


تكنیك‌های مدیتیشن از شیوه‌های آرام‌بخشی روح و جسم است كه زیرمجموعه درمان‌های طب جایگزین و طب روان-تنی قرار می‌گیرد. با چند تكنیك ساده مدیتیشن می‌توانید كیفیت زندگی خود را بهتر كنید مدیتیشن برای خواب , یک مدیتیشن برای اعتماد ب نفس , مدیتیشن برای اعتماد بهنفس
تكنیك‌های مدیتیشن از  شیوه‌های آرام‌بخشی روح و جسم است كه زیرمجموعه درمان‌های طب جایگزین و طب روان-تنی قرار می‌گیرد. تكنیك‌ها و راه‌حل‌های این شیوه درمانی به تسكین تنش‌ها و فشارهای عصبی انسان كمك می‌كند و مانع از تجمع این تنش‌ها و اختلالات در بدن و بروز بیماری‌های جسمی و روحی می‌شود.  استفاده از تكنیك‌ها و متدهای تنفسی و تمركزی این شیوه درمانی در طول روز در خانه یا محل كار به ما كمك می‌كند تا گرفتاری‌های فكری، فشارها و استرس‌های فعالیت روزانه‌مان را در همان روز كنار بگذاریم و آن‌ها را با خود به روزهای بعد منتقل نكنیم.



دانلود تلگرام برای کامپیوتر , دانلود اینستاگرام برای کامپیوتر , اینستاگرام برای ویندوز

  عادت‌های بد را از خود دور كنیم

 برای همه ممكن است این حالت پیش بیاید كه در موقعیت حسادت كردن به دیگران یا قضاوت كردن راجع به دیگران بربیایند. برای كنترل این حالت راه‌حل‌های متنوعی در شیوه درمانی و آرام‌بخشی مدیتیشن وجود دارد كه كاربردی‌ترین آن‌ها استفاده از تكنیك تنفس است. بسیاری از عادت‌های ذهنی با تغییر در چگونگی تنفس قابل تغییرند. بنابراین برای رهایی از حس حسادت یا قضاوت بهترین كار این است كه به‌طور عمیق نفس بكشید، به‌گونه‌ای كه عضلات شكم را به داخل كشیده و حین عمل بازدم آن‌ها را رها كنید. در این حین به این موضوع بیندیشید كه تمامی افكار منفی و قضاوت‌های نادرست شما همراه با عمل بازدم از شما دور می‌شوند. به این ترتیب پس از یك تا 2 دقیقه تنفس عمیق خواهید دید كه در شرایط راحت‌تری قرار دارید.



دانلود تلگرام برای ویندوز , تلگرام برای کامپیوتر , اینستاگرام برای کامپیوتر

   پیشگیری از پرخاشگری با مدیتیشن

 اگر در گروه افرادی قرار دارید كه خیلی زود بر اثر حادثه یا اتفاقی نگران، عصبانی یا پرخاشگر می‌شوند، می‌توانید با تمرین تكنیك‌های تنفسی مدیتیشن بر این حالت غلبه كنید. بهترین راه‌حل كاربردی برای پیشگیری از پرخاشگری، تنظیم تنفس‌ها به حالت عمیق و كند است. این كار موجب تخلیه بار منفی و انرژی كاذب ذخیره شده در بدن‌ و مانع از پرخاشگری و رفتارهای شدید و غیرقابل كنترل می‌شود.



   راهی برای افزایش قابلیت‌های فردی

یكی دیگر از فواید مدیتیشن افزایش قابلیت‌ها و توانایی‌های فردی است. با آموزش این تكنیك و تكرار آن در طول زندگی بی‌شك می‌توانیم موفقیت‌ها و امتیازهای زیادی را در مراحل مختلف زندگی كسب كنیم. برای انجام این تكنیك كافی است در محیطی آرام با هوای تازه و سرشار از اكسیژن قرار بگیرید. چهارزانو و آرام بنشینید و با تنظیم دم و بازدم، كاملا آرام و رها شوید. در این حالت تنها به ویژگی‌های مثبت، عادت‌های مثبت و موفقیت‌های‌تان بیندیشید و خود را تحسین كنید.



   درمان‌بیماری وسواس با تمركز

 تحقیقات زیادی درباره تاثیرات درمانی مدیتیشن و تصویرسازی بر درمان بیماری وسواس در جهان منتشر شده است. بسیاری از درمانگران معتقدند یكی از بی‌خطر‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای درمان وسواس، مدیتیشن و تصویرسازی است. درمانگران برای تسكین حالت‌های افراد وسواسی به آن‌ها توصیه می‌كنند در طول روز نیم ساعت تا 45 دقیقه از وقت خود را به مدیتیشن و تمركز اختصاص دهند. این گروه با انجام مدیتیشن و تنظیم عمل دم و بازدم و همین‌طور بهره‌گیری از عبارت‌های كلامی مثبت مانند «من از نظر روحی سلامتم»، «تمام سلول‌ها و دستگاه عصبی من سلامت است» می‌توانند بسیاری از اختلالات رفتاری خود را كنترل كنند. این بیماران با استفاده از 8 تكنیك مدیتیشن در 8 مرحله زمانی می‌توانند بر این اختلال غلبه كنند.



تلگرام برای ویندوز , دانلود بازی برای کامپیوتر , قصه های کودکانه برای خواب

   افزایش نشاط با تكنیك تنفس

 برای بدست آوردن نشاط و شادابی در طول روز می‌توانید صبح پس از بیدار شدن در محلی مناسب و آرام كه با هوای تازه و پر از اكسیژن صبحگاهی همراه است، این متد را تمرین كنید. برای این كار لازم است به‌صورت چهارزانو بنشینید و خیلی آرام با كمك دهان‌تان تنفس كنید. در این حالت اجازه دهید دهان‌تان مقدار كمی باز بماند و از این طریق عمل دم و بازدم را انجام دهید. دقت كنید كه نفس‌های‌تان عمیق نباشد. به این ترتیب تمام تمركز خود را روی نفس‌های آرام و منظم خود متمركز كنید تا در بدن‌تان احساس سبكی و آرامش كنید. پس از مدتی احساس سبكی و شلی را در عضلات صورت، فك‌ها و تمام بدن حس می‌كنید. در این مرحله تنها كافی است به واژه‌های خنده، شادی، نشاط و شادابی فكر كنید. روی این واژه تمركز كنید. 15 دقیقه در این حالت بمانید. این نشاط در سراسر روز شما را همراهی خواهد كرد.



نکته : پس از اتمام ساعت كاری در محل كار یا منزل یا پیش از فرا رسیدن ساعت خواب، بهترین راه‌حل برای دور كردن افكار شلوغ و كارهای باقی مانده استفاده از تكنیك آرام بخشی چشم‌ها است



   بعد از ساعت كاری این تكنیك را انجام دهید

پس از اتمام ساعت كاری در محل كار یا منزل یا پیش از فرا رسیدن ساعت خواب، بهترین راه‌حل برای دور كردن افكار شلوغ و كارهای باقی مانده استفاده از تكنیك آرام بخشی چشم‌ها است. در این روش با كمك ماساژ سطحی چشم‌ها و پلك‌ها به آرامشی عمیق دست پیدا می‌كنید و تمامی برنامه‌ها و شلوغی‌های فكری را از خود دور كنید. برای این كار لازم است 15 تا 20 دقیقه در محلی آرام بنشینید و سرانگشتان هر دو دست را روی پلك‌ها بدون هیچ فشاری قرار دهید. با انجام این كار به‌طور ناخودآگاه تمام افكار و برنامه‌های كاری از شما دور می‌شود و آرامشی نسبی به سراغ‌تان می‌آید.



  بیماری آسم را هم می‌توانید كنترل كنید

 بسیاری از درمانگران تكرار تمرینات و متدهای مدیتیشن را در طول روز و به‌صورت مستمر در درمان و تسكین عوارض ناشی از بیماری آسم در بدن بیماران موثر می‌دانند. استفاده از تكنیك‌های مدیتیشن، اصلاح شیوه تنفس، تنظیم دم و باز دم، تنفس عمیق و دریافت میزان اكسیژن كافی در طول تمرینات مدیتیشن، تمركز و مراقبه برای بازگشت سلامت به بدن، دوری از افكار منفی و پر استرس از جمله عواملی است كه به درمان مبتلایان به آسم كمك می‌كند.



مدیتیشن , دانلود زاپیا برای کامپیوتر , موبوگرام برای ویندوز

 بهترین زمان و مكان برای رسیدن به آرامش

  برای انجام مدیتیشن و استفاده از كاربردهای كم نظیر آن در آرام‌سازی‌ روح و جسم، بهتر است از این تكنیك‌ها همزمان با طلوع و غروب خورشید در طول روز استفاده كنید. علاوه بر این، محلی كه برای انجام مدیتیشن درنظر می‌گیرید باید آرام و بدون صدا و در محیطی با هوای تازه و سرشار از اكسیژن باشد. هنگام نشستن دقت داشته باشید كه كاملا صاف بنشینید و گردن و ستون فقرات‌تان را در وضعیت عمود و بدون فشار قرار دهید.



دانلود shareit برای pc , تلگرام فارسی برای کامپیوتر , تولید محتوا برای سایت

یك شیوه درمانی برای میگرن و بی‌خوابی

انجام تكنیك‌های مدیتیشن تاثیر زیادی بر حفظ سلامت و تندرستی و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها دارد. براساس یافته‌های دانشمندان، استمرار و مداومت بر انجام تكینك‌های ساده مدیتیشن به‌صورت روزانه به درمان اختلالات اضطرابی، زخم‌های گوارشی، التهاب روده‌ها، پسوریازیس و افسردگی كمك می‌كند. همین‌طور این مداومت به افراد سالم كمك می‌كند تا از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری كنند. علاوه براین، شیوه درمانی مدیتیشن یك درمان مكمل و همراه برای شیوه‌های درمانی طب رایج در درمان و تسكین بیماری‌هایی مانند التهاب مفاصل، دردهای عضلانی، سرطان، میگرن و انواع بی‌خوابی‌هاست.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir



ویدیو : تكنیك‌های مدیتیشن برای...