تجدید خاطره با ماشین‌سازان تبریزی : تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز روز گذشته در ...


تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز روز گذشته در هفته سی‌وهفتم لیگ دسته اول با برتری مقابل مس رفسنجان توانست پس از 20 سال به سطح اول مسابقات لیگ بازگردد. خبرگزاری فارس: تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز روز گذشته با برتری مقابل مس رفسنجان توانست در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ دسته اول صعود خود را به لیگ برتر قطعی کند. این اتفاق در حالی رخ داد که ماشین‌سازی پس از 20 سال در سطح اول لیگ قرار خواهد گرفت.

ماشین سازی در سال 75 پس از 3 دوره حضور در جام آزادگان (که در آن زمان مسابقات سطح اول فوتبال ایران بود) به لیگ دسته دوم سقوط کرد و از آن زمان به بعد دیگر نتوانست راهی لیگ برتر شود.

قدیمی‌ترین تیم تبریزی که طرفداران زیادی دارد حالا در فصل آینده باید در لیگ برتر در کنار تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز حضور داشته باشد، این موضوع قطعا به هیجان لیگ خواهد افزود چرا که علاوه بر دربی تبریز (دیدار تیم‌های ماشین‌سازی و تراکتورسازی) که شاید کمتر از دربی پایتخت نباشد، حضور هواداران ماشین‌سازی در ورزشگاه می‌تواند باعث هیجانی دوباره در لیگ برتر شود.

معرفی 10 ماشین در کارتون‌های خاطره انگیز , خلافی ماشین , ماشین

ماشین‌سازی در سال 1347 یعنی 2 سال پیش از تاسیس باشگاه تراکتورسازی کار خود را آغاز کرد. این تیم بازیکنان و مربیان به نام و زیادی را در این مدت به خود دیده است. مرحوم ناصر حجازی، سیروس دین‌محمدی، احد شیخ‌لاری، اکبر استاداسدی، علیرضا اکبرپور، مرحوم علی مودت، غلامرضا باغ‌آبادی، حسن روشن، عباس اسدزاده، گارنیگ محرابیان، بیوک صباغی و ... نفراتی بودند که در این باشگاه حاضر شدند.

ماشین‌سازی در سال 52 در مسابقات جام تخت جمشید حضور داشت و از سال 80 تا 92 هم در لیگ دسته اول رقابت می‌کرد اما نتوانست به لیگ برتر صعود کند. ماشین‌سازی در زمان مربیگری ناصر حجازی در لیگ آزادگان 73 رتبه سوم را به خود اختصاص داد که به عنوان بهترین تیم شهرستانی نیز شناخته شد. این تیم در سال 93 به لیگ دسته دوم سقوط کرد اما در فصل جاری با نادر دست‌نشان کار خود را در لیگ دسته اول مجدد آغاز کرد و در میانه راه رسول خطیبی عهده‌دار هدایت تیم شد و در پایان توانست تیم را به لیگ برتر برساند.

ماشین حساب , اجاره ماشین , استعلام خلافی ماشین

غلامرضا باغ‌آبادی در خصوص صعود ماشین‌سازی به لیگ برتر به خبرنگار فارس گفت: واقعا مردم تبریز شاد و خوشحال شدند. آنها چندین سال بود که غمگین بودند و خدا را شکر با این صعود دل‌ آنها شاد شد. ماشین‌سازی می‌تواند به قطب فوتبال ایران تبدیل شود و باعث جذابیت بیش از پیش فوتبال ما شود. می‌توانیم شاهد دربی‌های بزرگ در تبریز باشیم و امیدوارم ماشین‌سازی حضوری موفقیت‌آمیز در لیگ داشته باشد.

وی ادامه داد: ماشین‌سازی تیم ریشه‌دار و محبوبی است. این تیم بازیکنان زیاد و بزرگی را به فوتبال ما معرفی کرده است. همچنین ماشین‌سازی در بحث فوتبال پایه عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته در رده‌های جوانان و نوجوانان بازیکنانی را به تیم‌های ملی معرفی کند. در سال 54 این باشگاه یک مدرسه فوتبال احداث کرد که مدریت آن برعهده علی کاظمی بود. در آن سال‌ها مدرسه فوتبال عملکرد بسیار خوبی داشت تا جایی که در تیم ملی فوتبال 7-8 بازیکن از این مدرسه بیرون آمدند.

اجاره ماشین تهران , ماشین ظرفشویی بوش , قیمت ماشین

علی کاظمی، دبیر کنونی سازمان لیگ در مورد مدرسه فوتبالی که برعهده داشته یادآور شد: در ابتدا به مردم آذربایجان تبریک می‌گویم. این تیم از قدیمی‌های تبریز به حساب می‌آید و مردم تبریز هم با آن خاطرات بسیار خوبی دارند. در مورد مدرسه‌ای که مدیریت آن را برعهده داشتم باید بگویم که اعتراف می‌کنم بهترین زمان و نقطه عطفی در زندگی ورزشی من بود. افتخار می‌کنم که در آن برهه اقدامات خوبی انجام دادیم هرچند که من جز کوچکی از آن مجموعه بزرگ بودم.

وی افزود: خوشبختانه در آن زمان مدرسه شبانه‌روزی باعث شد که بازیکنان زیادی را به جامعه فوتبال معرفی کنیم هر چند که امیدوار بودم این مدرسه به فعالیتش ادامه بدهد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و پس از جدایی ما این مدرسه هم به کارش اتمام داد.


ویدیو : تجدید خاطره با ماشین‌سازان تبریزی