بیسكویت لیدی فینگر : ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا می‌كنیم.سپس ...


ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا می‌كنیم.سپس سفیده‌ها را داخل ظرفی گود كه از خشك و تمیز بودن آن مطمئن هستیم می‌ریزیم و با درجه تند همزن برقی شروع به هم زدن آن‌ها می‌كنیم.

لیدی فینگر , بیسکوییت لیدی فینگر خارجی , لیدی گاگا

مواد لازم :

  • تخم مرغ: 4عدد
  • شكر: 100  گرم
  • آرد: 100 گرم
  • وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
  • بیكینگ پودر: نصف قاشق چای‌خوری



روش تهیه :

1. ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا می‌كنیم.سپس سفیده‌ها را داخل ظرفی گود كه از خشك و تمیز بودن آن مطمئن هستیم می‌ریزیم و با درجه تند همزن برقی شروع به هم زدن آن‌ها می‌كنیم.

 2. وقتی كه سفیده‌ها را كاملا پف دادیم شكر را به همراه وانیل  خیلی آرام به مواد اضافه می‌كنیم و آ‌ن‌قدر به هم می‌زنیم تا فومی شكل شود. همین‌طور كه به هم زدن ادامه می‌دهیم زرده‌ها را یكی یكی اضافه كرده و پس از اضافه كردن هر كدام مواد را 30 ثانیه مخلوط می‌كنیم.

3. پس از این‌كه زرده‌ها تمام شدند، همزن برقی را كنار گذاشته و آرد را كه از قبل با بیكینگ پودر مخلوط كرده و 3 بار الك كرده‌ایم در 3 مرحله متوالی به مواد اضافه می‌كنیم و با لیسك به شكل دورانی به خورد تخم مرغ‌ها می‌دهیم.

4. مایه را در قیف ریخته،  داخل سینی روی كاغذ روغنی پهن می‌كنیم و به شكل لوله‌ای به قد 6 تا 7 سانتی متر از مایه روی كاغذ می‌گذاریم. ابعاد لیدی فینگرها تقریبا باید به اندازه یك شیرینی زبان باشد.

5. سینی را به‌مدت 20 دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم كرده‌ایم قرار داده و وقتی بیسكویت‌ها كمی طلایی رنگ شدند آن‌ها را از فر خارج می‌كنیم.

6. این نوع بیسكویت در صنعت قنادی برای درست كردن انواع دسرها و كیك‌های مختلف كاربرد دارد كه معروف‌ترین آ‌ن‌ها تیرامیسو وشارلوت هستند.


ویدیو : بیسكویت لیدی فینگر