باج گیری از بازیگران سینما خنده دار است؟ : سری دوم مجموعه «شوخی با ستارگان» ...


سری دوم مجموعه «شوخی با ستارگان» از چهارشنبه 11 اردیبهشت به بازار آمد. در این سری، باران کوثری، سام درخشانی، مهدی صباحی و ... بدون اطلاع قبلی مقابل دوربین مخفی قرار می گیرند و واکنش های عجیب از خودشان نشان می دهند. روزنامه هفت صبح: سری دوم مجموعه «شوخی با ستارگان» از چهارشنبه 11 اردیبهشت به بازار آمد. در این سری، باران کوثری، سام درخشانی، مهدی صباحی و ... بدون اطلاع قبلی مقابل دوربین مخفی قرار می گیرند و واکنش های عجیب از خودشان نشان می دهند. امیرحسین قهرایی، کارگردان این مجموعه در این باره به هفت صبح توضیح می دهد.

دو سه روز مانده به تعطیلات نوروز، بدون هیچ پیش زمینه قبلی، مجموعه ای به اسم «شوخی با ستارگان» به بازار آمد و با استقبال زیادی روبرو شد نکته قابل توجه این دوربین مخفی که آن را از تمام کارهای مشابه قبلی متمایز می کرد، این بود که بازیگرانی مثل اشکان خطیبی، پژمان بازغی، مهران غفوریان، رضا رویگری، رامین کبریتی، لیلا بلوکات و ... را در موقعیت های جالب قرار می داد و واکنش هایی از آنها ضبط می کرد که برای همه عجیب بود.

در سری دوم امیرحسین قهرایی، کارگردان همیشگی دوربین مخفی های تلویزیون، قرار است بازیگرانی مثل باران کوثری، سام درخشانی، امیر نوری، رابعه اسکویی، مهدی صباحی، رضا توکلی، حسین عابدینی و ... را مقابل دوربین مخفی قرار دهد. امیرحسین قهرایی، درباره حال و هوای سری جدید این مجموعه توضیح می دهد:

بازیگران سینما , لیست اسامی بازیگران سینما , بازیگران فیلم خنده های آتوسا

شوخی با 40 بازیگر

از چندین سال پیش، هر جا اسمی از دوربین مخفی و شوخی با مخاطبان به میان می آمد، قطعا ردپایی از امیرحسین قهرایی هم وجود داشت. اصلا یک جورهایی دوربین مخفی، با کارگردانی و اجرای او برای مردم ما شکل گرفته و شناخته شده. حالا این کارگردان هم مثل خیلی از کارگردان های دیگر چند وقت اخیر،از تلویزیون به شبکه نمایش خانگی آمده و دوربین مخفی هایش را هم به سمت شوخی با بازیگران برده. آنطور که خودش تعریف می کند، پروژه «شوخی با بازیگران» از شش ماه پیش شروع شده و الان هم هر چهار سری آن آماده توزیع است: «در کل این پروژه، با 40 بازیگر سینما و تلویزیون شوخی کرده ایم و قرار است در هر کدام از این چهار دی وی دی، حدودا 7، 8 تای آنها را پخش کنیم.» البته بخش هایی از این مجموعه، مثل شوخی با پرویز پرستویی، حسام نواب صفوی و ... همانطور که کیفیت به نسبت پایین تصاویر نشان می دهد، متعلق به سال ها پیش است. قهرایی هم این مسئله را تایید می کند و می گوید: «بخش هایی از کار را خیلی قبل تر از زمانی که تصمیم بگیرم چنین مجموعه ای را به بازار بفرستم، گرفته بودم غیر از آن بخش ها همگی، همین یک سال گذشته گرفته شده.»



شوخی گروگان گیری با بقیه بازیگران


شوخی با ستارگان در سری اول، پنج موقعیت جالب طراحی کرده بود. اولین موقعیت در یک مغازه کت و شلوار فروشی اتفاق می افتاد. به مهران غفوریان، اشکان خطیبی و پژمان بازغی گفته شده بود که تهیه کننده برنامه برای قدردانی از آنها قصد دارد برایشان یک دست کت و شلوار بخرد. فقط آنها باید در یک روز مشخص به همراه دستیار تهیه کننده به این مغازه بروند و لباسشان را تحویل بگیرند. آنها تک تک بدون اینکه کمترین اطلاعی از قضیه داشته باشند وارد مغازه می شدند. موقعیت مهران غفوریان با دوتای دیگر فرق داشت. او به همراه راننده ای که به دنبالش فرستاده بودند وارد مغازه شد.

بعد از اینکه فروشنده مغازه برای آوردن کت هم سایز او به طبقه بالا رفت، راننده هر چه لباس و کفش دم دستش آمد جمع کرد و داخل کیف دستی اش گذاشت. آخر سر هم کیف را گذاشت جلوی غفوریان و به او گفت این را با خودت بیاور بیرون! او هم به محض اینکه راننده پایش را بیرون گذاشت، شروع کرد به برگرداندن لباس ها سر جاهایش. قضیه درباره اشکان خطیبی و پژمان بازغی، یک مقدار متفاوت بود. آنها همانطورکه مشغول پرو کردن لباس ها بودند، چند دزد مسلح وارد مغازه شدند و صاحب مغازه را گروگان گرفتند. درست همان موقع، چند پلیس وارد مغازه شدند و دزدها طوری وانمود کردند که انگار آنها صاحب مغازه اند و این بازیگران آمده اند تا از آنها لباس بخرند. واکنش های خطیبی و بازغی در این موقعیت کاملا عجیب و متفاوت بود. آنطور که قهرایی تعریف می کند، قضیه گروگان گیری در مغازه کت و شلوارفروشی، یکی از موقعیت های ثابت این دوربین مخفی است و در سری های بعدی هم تکرار می شود: «به نظرم اصلا برای مخاطبان تکراری نیست چون واکنش ها کاملا با هم فرق می کند. همانطورکه بازغی و خطیبی واکنش هایی کاملا متفاوت از هم داشتند، قطعا زمانی که مثلا رضا توکلی هم در چنین موقعیتی قرار می گیرد، واکنشش با سایرین بسیار فرق دارد.»



ستاره ها در معرض امواج رادیواکتیو


یکی از جالب ترین موقعیت های سری اول «شوخی با ستارگان» در رابطه با رامین کبریتی شکل گرفت. درست زمانی که یکی از طرفدارانش جلو می آید او را از روی علاقه بغل می کند، ماشین مخصوص امداد از راه می رسد و چندتا مامور با لباس ویژه ضد رادیواکتیو پیاده می شوند و به او می گویند، کسی که او را بغل کرده، آلوده به مواد رادیواکتیوی بوده و او را هم آلوده کرده.حالا از او می خواستند تا برای از بین رفتن اثر این آلودگی، راه های مختلفی امتحان کند؛ از بالا پایین پریدن گرفته تا غلط زدن روی زرورق و مالیدن دست هایش به درخت! قهرایی، راجع به اینکه کدامیک از بازیگران قرار است در این موقعیت به خصوص قرار بگیرند، صحبتی نکرد. فقط گفت که این بخش ها همه همزنان گرفته شده تا هیچ کدام از بازیگران، حتی مخفیانه هم از این مسئله آگاه نشوند و همگی واقعا بدون کمترین اطلاع قبلی، در این موقعیت قرار بگیرند.



همه بازیگران اجازه پخش دادند


موقعیت جالب دیگر، روی بیژن بنفشه خواه امتحان شد. از او دعوت شده بود تا به دفتر فیلمسازی یکی از کارگردان های مطرح خارجی برود و درباره کاری با او جلسه بگذارد. او به خیال آنکه این فیلمساز، در سینمای جهان فردی شناخته شده است و کارش حرف ندارد و احتمالا او را هم به جامعه جهانی معرفی می کند وارد دفتر این فیلمساز شد. فیلمساز به محض ورود بنفشه خواه، حرکاتی انجام داد که او را واقعا شوکه کرد. مثلا با پیژامه ای راه راه مقابل او ایستاد، کلاه گیسش را برداشت و به خاطر کچل بودنش گریه کردو ... اما با اینحال او منتظر بود تا قراردادی بینشان منعقد شود و بتواند در نقش فانوس بان داستان «شازده کوچولو» بازی کند. این جدی گرفتن ماجرا تا جایی پیش رفت که خود قهرایی به میدان آمد و او را متوجه دوربین مخفی کرد. با اینکه قرار دادن ستاره ها در موقعیت های اینچنینی بسیار جذاب است اما مشکلات خاص خودش را دارد. قطعا تعدادی از آنها دلشان نمی خواهد واکنش های عجیبشان در موقعیت های مختلف، دیده شود و کنف شدنشان را همه مردم ببینند اما آنطور که قهرایی می گوید، هیچکدام از آنها اعتراضی برای پخش موقعیت هایشان نداشته اند: «اتفاقا اصلا مشکلی برای پخش نداشتیم. همه شان بعد از اینکه می فهمیدند در مقابل دوربین مخفی قرار دارند، می خندیدند و اجازه می دادند.»



تصادفی بودن انتخاب موقعیت ها


موقعیت های در نظر گرفته شده برای لیلا بلوکات و رضا رویگری، یک مقدار ساده تر بود. مثلا چند نفر پشت سر هم بلوکات را با الهام حمیدی اشتباه می گرفتندو می خواستنداز او امضا بگیرند یا کودکی که دلش می خواست بازیگر شود، به رضا رویگری پناه می آورد تا پدرش به خاطر ترک مدرسه و رفتن سراغ بازیگری، کتکش نزند. مهمترین سوالی که درباره انتخاب این موقعیت ها پیش می آید این است که قطعا موقعیت ها وابسته به سن، جنس و ویژگی های مختلف بازیگران انتخاب شده اما قهرایی با این مسئله مخالف است و می گوید: «بازیگران کاملا اتفاقی در این موقعیت ها قرار می گرفتند. مثلا هر وقت لوکیشن ما آماده می شد زنگ می زدیم به بازیگران، هر کدام از آنها که در آن زمان به خصوص وقت داشتند، در آن موقعیت به خصوص قرار می گرفتند.» با اینحال موقعیت هایی مثل لیلا بلوکات و رضا رویگری، با بلاهایی که مثلا سر رامسین کبریتی آورده شد، فرق می کند. او در این دو مورد به خصوص توضیح می دهد: «این دو بازیگر را موقع جشنواره فیلم کودک اصفهان جلوی دوربین مخفی قرار دادیم. دوربین را جلوی هتل کوثر کاشتیم و گفتیم هر کدام از بازیگران که بیرون بیایند برایشان موقعیتی ایجاد می کنیم.»



تولید فصل دوم شوخی با ستارگان


طبق برنامه زمانبندی که از پیش برای توزیع «شوخی با ستارگان» انجام شده، این چهار دی وی دی قرار بوده در فاصله یک ماه یک بار به بازار بیاید. بعد از توزیع سری اول، هماهنگی ها برای توزیع سری دوم آن تا 11 اردیبهشت انجام شد اما به گفته قهرایی، احتمالا توزیع سری سوم مجموعه به بعد از انتخابات موکول می شود. به گفته او، قرار است فصل دوم آن در موقعیت هایی کاملا متفاوت ساخته شود.


ویدیو : باج گیری از بازیگران سینما خنده دار است؟