از كاهش تب تا درمان تشنج : این گیاه علاوه بر آنكه به‌عنوان یك گیاه دارویی پرخاصیت ...


این گیاه علاوه بر آنكه به‌عنوان یك گیاه دارویی پرخاصیت در طب سنتی كشورمان و طب سنتی كشورهای چین و هند مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌عنوان یك خوراكی مفید در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌های آسیایی و اروپایی وجود دارد.

درمان گیاهی تشنج , درمان گیاهی تشنج و سردرد , درمان های طبیعی تشنج

این گیاه علاوه بر آنكه به‌عنوان یك گیاه دارویی پرخاصیت در طب سنتی كشورمان و طب سنتی كشورهای چین و هند مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌عنوان یك خوراكی مفید در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌های آسیایی و اروپایی وجود دارد. امروزه عصاره، چای كیسه‌ای و روغن این گیاه به‌صورت صنعتی توسط كارخانه‌های تولید گیاهان دارویی در اختیار مصرف‌كنندگان قرار می‌گیرد. مصرف خوراكی و موضعی این گیاه علاوه بر آنكه موجب تقویت عملكرد دستگاه عصبی بدن می‌شود می‌تواند بسیاری از اختلال‌ها و بیماری‌های جسمی مانند اسپاسم‌های عضلانی، ضعف عمومی و بی‌خوابی را درمان كند. به اعتقاد درمانگران طب سنتی ایران، چین و هند نوشیدن روزانه یك فنجان از چای یا دمنوش گیاه لاوندر یا اسطوخودوس می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.



  درمان سردرد چه كنید؟

 به اعتقاد درمانگران طب سنتی در جهان نوشیدن عصاره تهیه شده از برگ‌های گیاه لاوندر تاثیر زیادی در بهبود و تسكین سردرد دارد. این نوشیدنی توسط بسیاری از درمانگران شیوه‌های درمانی طب مكمل برای درمان سردرد به‌ویژه سردردهای میگرنی كاربردی اعجاب انگیز دارد. این داروی گیاهی اگر چه طعمی تلخ و گس دارد اما خاصیت و تاثیرگذاری‌اش آنچنان زیاد است كه بسیاری از بیماران تلخی آن را تحمل می‌كنند اما درصورتی كه برخی از بیماران قادر نباشند گسی و تلخی عصاره لاوندر را تحمل كنند كافی است این عصاره را رقیق كرده و آن را میل كنند.



  خواب آوری طبیعی را تجربه كنید

 نوشیدن چای لاوندر پیش از خواب به افرادی كه دچار اختلال خواب هستند و شب‌ها چند بار از خواب بیدار می‌شوند، كمك می‌كند تا به مرور خوابی آرام و بی‌دغدغه را تجربه كنند. برای بهره مندی از تاثیر این چای كافی است یك ساعت پیش از خواب شبانه یك فنجان چای لاوندر را به‌صورت ولرم بنوشید. برای تهیه این چای كافی است یك قاشق چای خوری برگ خشك شده این گیاه را درون یك فنجان آب جوش بریزید و سر فنجان را با كمك نعلكبی ببندید تا در عرض 10 دقیقه دم بكشد.



  سرگیجه و ضعف عمومی را رفع كنید

  درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی در جهان با كمك گیاه خشك شده لاوندر و عسل تركیبی تهیه می‌كنند كه مصرف این تركیب هنگام بروز سرگیجه و ضعف عمومی بسیار موثر است. در این شرایط درمانگران یك قاشق غذاخوری از پودر برگ‌های خشك شده لاوندر را با یك قاشق غذاخوری عسل و یك لیوان آب گرم مخلوط می‌كنند. نوشیدن این تركیب می‌تواند در مدت كوتاهی ضعف بیمار را برطرف كرده و سرگیجه را از بین ببرد.



   درمان اسپاسم شكم با ماساژ

 درمانگران طب سنتی ماساژ شكم با روغن لاوندر را یكی از مفیدترین شیوه‌های درمان و تسكین اسپاسم‌ها و انقباض‌های عضلات شكم می‌دانند. ماساژ این روغن در ناحیه شكم و جذب آن موجب می‌شود اسپاسم‌های دستگاه گوارش به‌ویژه درناحیه روده‌ها درمان شود و درد ناشی از آن به مرور كاهش یافته و به‌طور كلی از بین رود.



   اسكار سوختگی را درمان كنید

 بسیاری از درمانگران طب سنتی و مكمل بر این باورند كه استفاده از روغن گل اسطوخودوس به‌صورت موضعی موجب از بین رفتن آثار باقی مانده زخم‌ها و برخی از سوختگی‌ها می‌شود.  ماساژ روغن و عصاره اسطوخودس یا لاوندر روی زخم‌ها به‌صورت مستمر و روزانه كمك می‌كند تا جای زخم‌ها و سوختگی‌ها از بین رود. علاوه بر این استفاده از جوشانده رقیق شده این گیاه نیز به‌عنوان یك ضدعفونی‌كننده برای پاكسازی زخم‌ها و جراحات سطحی بسیار موثر است. برای تهیه این مخلوط جوشانده سرد شده گیاه لاوندر را پس از رقیق كردن با مقداری الكل تركیب كرده و برای ضدعفونی مورد استفاده قرار دهید.



  كمپرس گیاه اسطوخودوس برای كاهش درد

 كمپرس جوشانده گیاه اسطوخودوس در تسكین دردهای ناشی از كوفتگی‌ها و ضرب‌دیدگی‌ها بسیار موثر است. برای تهیه این كمپرس كافی است 3 تا 4 قاشق غذاخوری از گیاه خشك شده لاوندر را با 2 لیوان آب مخلوط كرده و روی حرارت قرار دهید. پس از آنكه این مخلوط به‌مدت 10 دقیقه جوشید آن را صاف كرده و اجازه دهید به اندازه كافی سرد شود. سپس این مایع را با كمك دستمالی نخی و تمیز روی موضع مورد نظر كمپرس كنید. بهتر است اجازه دهید تا این مایع به اندازه كافی سرد شود زیرا گرمای آن ممكن است موجب بروز خونریزی‌های زیر پوستی در ناحیه ضرب دیده شود.



7 نكته طلایی

  1.لاوندر گیاهان دارویی است كه خواص درمانی متنوعی دارد. برگ‌ها، گلبرگ‌های بنفش رنگ و سرشاخه‌های این گیاه از جمله بخش‌هایی از این گیاه است كه برای درمان بیماری‌های مختلف از سوی درمانگران طب سنتی توصیه شده است.

 2.درمانگران طب سنتی مصرف چای لاوندر را یكی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت معده و افزایش عملكرد آن می‌دانند.

 3.لاوندر به دلیل داشتن خواص مفید در پاكسازی كبد می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و اختلال‌های كبد پیشگیری كند.

 4.نوشیدن چای یا جوشانده برگ‌های خشك شده لاوندر در كاهش التهاب و تورم دستگاه تنفسی مناسب است و باعث درمان سرفه می‌شود.

 5.از درمانگران طب سنتی معتقدند مصرف این گیاه در افرادی كه دچار خواب‌رفتگی دست و پا می‌شوند بسیار موثر است.

 6.درمانگران طب سنتی چین معتقدند كه نوشیدن جوشانده این گیاه موجب پیشگیری و درمان از ابتلا به تهوع می‌شود.

 7.استفاده موضعی و خوراكی از این گیاه علاوه بر آنكه موجب تقویت و توان سیستم عصبی می‌شود می‌تواند موجب تنظیم ضربان قلب و كنترل تپش قلب شود.



یك حمام گیاهی برای رفع خستگی

 اضافه كردن 10 تا 15 قطره از عصاره گیاه لاوندر در وان حمام و دراز كشیدن در آن به‌مدت 20 تا 30 دقیقه در از بین بردن خستگی و كوفتگی بدن بسیار موثر است. دراز كشیدن در آبی كه با این عصاره مخلوط شده باشد علاوه بر آنكه موجب تخلیه استرس‌ها و تنش‌های روزانه می‌شود به بهبود گردش جریان خون كمك كرده و كیفیت خواب افراد را نیز افزایش می‌دهد.


ویدیو : از كاهش تب تا درمان تشنج