ادعای تازه آمریکا درباره سایت هسته ای نطنز : کاخ سفید نصب سانتریفیوژهای نسل ...


کاخ سفید نصب سانتریفیوژهای نسل جدید در تاسیسات هسته‌یی نطنز را یک اقدام تحریک‌آمیز خواند. خبرگزاری ایسنا:کاخ سفید نصب سانتریفیوژهای نسل جدید در تاسیسات هسته‌یی نطنز را یک اقدام تحریک‌آمیز خواند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران درباره انتشار اخباری مبنی بر تصمیم ایران برای استفاده از سانتریفیوژهای مدرن با بیان اینکه این اقدام ایران برای دولت آمریکا تعجب آور نبود، مدعی شد: چنین اقدامی باعث انزوای بیشتر ایران در جامعه بین‌المللی می‌شود.

وی در ادامه اظهارت خصمانه‌اش گفت: این اقدام به معنای نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است و باعث تشدید فشارها علیه ایران می‌شود.

دیپلمات‌های غربی مدعی شدند که ایران با ارسال نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که می‌خواهد تعدادی سانتریفیوژ با فناوری بالا در تاسیسات هسته‌یی نطنز نصب کند. این سانتریفیوژها می‌توانند سرعت غنی‌سازی را دو تا سه برابر در مقایسه با فناوری کنونی افزایش دهند.


دیپلمات‌های غربی روز پنج شنبه مدعی شدند که ایران با نصب سانتریفیوژهای جدید به دنبال تسریع روند غنی سازی اورانیوم است.به گزارش ایسنا، این دیپلمات‌ها که نخواستند نام شان فاش شود در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کردند که ایران به دنبال تسریع روند برنامه غنی سازی اورانیوم خود با استفاده از سانتریفیوژ جدید در تاسیسات هسته یی اش است.

این دیپلمات‌ها مدعی شدند که ایران با ارسال نامه ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که می‌خواهد تعدادی سانتریفیوژ با فناوری بالا در تاسیسات هسته یی نطنز نصب کند. این سانتریفیوژها می‌توانند سرعت غنی سازی را دو تا سه برابر در مقایسه با فناوری کنونی افزایش دهند.

همچنین خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه ادعا کرد که ایران در سندی که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال کرده، اعلام کرده است که سانتریفیوژه‌های نوع IR2m در واحد A-22 در نطنز نصب می‌شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران در خواست کرده است که جزئیات بیشتری در این باره به آژانس اعلام کند.ادعای این دیپلمات‌ها در حالی مطرح می‌شود که این خبر تاکنون از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده است.


ویدیو : ادعای تازه آمریکا درباره سایت هسته ای نطنز