اختلافات خانه سینما با مدیریت سینمایی : تهیه كننده فیلم سینمایی كتونی سفید ...


تهیه كننده فیلم سینمایی كتونی سفید گفت: ادامه اختلافات میان خانه سینما و معاونت سینمایی به سود فیلمسازان و صنوف سینمایی نیست. جهانگیر كوثری گفت: سینما پس از انقلاب رشد قابل توجهی داشت و امروز سینمای ایران در جایگاه مناسبی قرار دارد.

خانه سینما , جشن خانه سینما , هجدهمین جشن خانه سینما

تهیه كننده فیلم 'خون بازی' ادامه داد: موفقیت چشمگیر فیلم جدایی نادر از سیمین در جشنواره برلین پس از 32 سال كه از انقلاب می گذرد نشان از وجود ظرفیت های بسیار سینمای ایران برای حضور در عرصه های بین المللی دارد. تهیه كننده فیلم سینمایی 'حیران' یادآورشد: حمایت های فرهنگی از سینمای ایران در سالیان گذشته موجب شده تا فیلم های ما در عرصه های جهانی خود را مطرح كنند.
كوثری یادآور شد: سینما امروز در تلاش است تا به سمت خصوصی شدن حركت كند و در این میان نوعی سرگشتگی میان دولتی ماندن یا ورود بخش خصوصی به سینما دیده می شود. وی ادامه داد: این امر موجب شده تا صنوف سینمایی تعریف دقیقی از وضعیت و شرح وظایف خود نداشته باشند و چشم انداز دقیقی برای اصناف سینمایی وجود نداشته باشد.
تهیه كننده فیلم 'سوت پایان'گفت: نوعی بلاتكلیفی در میان اعضای صنوف و مسوولان فرهنگی كشور در باره جایگاه اصناف سینمایی دیده می شود. كوثری ادامه داد: اقدامات خانه سینما به عنوان یك نهاد سینمایی از منظر مدیریت آن صحیح است اما در مقابل مدیریت سینمای كشور آنرا صحیح نمی داند و ادامه این اختلافات در نهایت به ضرر اهالی سینما خواهد بود.

منبع : ایرنا


ویدیو : اختلافات خانه سینما با مدیریت سینمایی