آزادی زن ایرانی زندانی در آمریکا با میانجیگری پادشاه عمان :   آزادی زن ایرانی ...



دانشجویان ایرانی در آمریکا , آزادی زندانی , آلمان و آمریکا خریدار دوغ ایرانی

 

آزادی زن ایرانی زندانی در آمریکا با میانجیگری پادشاه عمان

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت: می توانم بگویم که از نظر وزارت امور خارجه آمریکا خانم قلی خان ، دوره حبس خود را گذراند و آمریکا را ترک کرد.

دولت عمان اعلام کرد با میانجیگری میان تهران و واشنگتن، زمینه آزادی شهرزاد میرقلی خان زن ایرانی زندانی در آمریکا، آزاد و وارد خاک عمان شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، سخنگوی وزارت امور خارجه عمان از دولت آمریکا برای آزادی شهروند ایرانی به دلایل انسان دوستانه و پاسخگویی به تلاش های مسقط در این زمینه، تشکر کرد.

این سخنگو ابراز امیدواری کرد این اقدام انسان دوستانه به سود منافع دو کشور و تحقق ثبات در منطقه باشد.

شهرزاد میرقلی خان پس از آزادی از زندان در آمریکا، به عمان رفت و در فرودگاه مسقط مورد استقبال اعضای خانواده اش، مقاماتی از دولت عمان و سفارت ایران قرار گرفت.

میرقلی خان پس از ورود به فرودگاه مسقط از تلاش های سلطان قابوس پادشاه عمان و مقامات ایرانی برای آزادی اش تشکر کرد و گفت:  بعد از آزادی و دیدار با خانواده ام، احساس خوشبختی زیادی دارم . قصد دارم زندگی جدیدی را آغاز کنم.

حسین نوش آبادی سفیر ایران در عمان که در استقبال از شهروند ایرانی حضور داشت گفت ما همیشه با عمان در مسائل انسان دوستانه و حقوق بشر همکاری می کنیم.

خبرگزاری عمان هیچ توضیحی درباره دلایل و مدت حبس و حتی شرایط آزادی وی اعلام نکرده است اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکا که خواست نامش اعلام نشود نوشت: برای این شهروند ایرانی حکم زندان 5 ساله صادر شده بود و او متهم به تلاش برای صادرات تجهیزات نظامی به ایران است. از جمله این تجهیزت حدود سه هزار دوربین دید در شب بود.

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت: می توانم بگویم که از نظر وزارت امور خارجه آمریکا خانم قلی خان ، دوره حبس خود را گذراند و آمریکا را ترک کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: خانم قلی خان پس از اقدامات مشترک دستگاه مهاجرت و وزارت دفاع آمریکا دستگیر و به 63 ماه حبس محکوم شده بود.

سلطان قابوس پادشاه عمان در پاییز 2011  و 2010 با میانجیگیری میان تهران و واشنگتن، زمینه آزادی سه تبعه آمریکایی محبوس در ایران به اتهام جاسوسی و ورود غیرمجاز را فراهم کرده بود./عصرایران

 


ویدیو : آزادی زن ایرانی زندانی در آمریکا با میانجیگری پادشاه عمان