۲۰ تن تریاك وارداتی مصرف دارویی دارد :   رئیس پلیس فرودگاه های كشور از دارا ...



 

خواص دارویی تخم شنبلیله وطریق مصرف , گیاه زیرفون خواص دارویی بسیاری دارد و درم , مورد مصرف دارویی به نام سیپرالکس چیست

رئیس پلیس فرودگاه های كشور از دارا بودن مجوز واردات ۲۰ تن تریاك كه اخیرا در فرودگاه امام خمینی(ره) توقیف شده است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار نبی الله حیدری در این باره گفت: مطابق قانون؛ نظارت و كنترل موادمخدر برعهده پلیس و دستگاه قضایی گذاشته شده است، این در حالی است كه قانونگذار ساخت، تولید و توزیع، ورود و خروج و حمل و نگهداری موادمخدر به غیر از استثنای مصارف دارویی و پزشكی آن را جرم دانسته است.

وی گفت: حدود یك ماه قبل، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با هماهنگی وزارت بازرگانی، پلیس، گمرك و دستگاه قضایی و هیات بین المللی كنترل و نظارت بر مصرف دارویی موادمخدر پزشكی (INBC)؛ محموله ای به وزن ۵ / ۱۷ تن موادمخدر خالص از نوع تریاك كه با مشتقات آن به ۲۰ تن می رسید، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد كشور كرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های كشور درباره انتشار برخی خبرها در مورد توقیف این محموله گفت: این موادمخدر توقیف نشده بلكه مراحل تشریفات قانونی و گمركی خود را طی می كند كه پس از طی مراحل به مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تحویل داده می شود.

به گفته حیدری، این موادمخدر علاوه بر این كه دارای مجوز بین المللی است برای تجهیزات و مصارف پزشكی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا كشفیات داخلی موادمخدر كشور جوابگوی مصارف دارویی نیست، گفت: بحث مشتقات خالص و ناخالص بودن موادمخدر در امور پزشكی و دارویی حتما باید زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و هیات بین المللی كنترل و نظارت بر مصرف دارویی موادمخدر پزشكی INBC هزینه و مصرف شود.

فرمانده پلیس فرودگاه های كشور در ادامه از كشف ۷۵۰كیلوگرم انواع موادمخدر در فرودگاه های كشور خبر داد و افزود: از این میزان كشفیات، ۴۸۰ كیلوگرم آن را شیشه تشكیل می دهد.

به گفته وی، در این مدت ۳۸۰۰ نفر به اتهام حمل موادمخدر توسط ماموران پلیس فرودگاه ها دستگیر و به مقام قضایی معرفی شده اند.... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو : ۲۰ تن تریاك وارداتی مصرف دارویی دارد