کفاشیان:می خواهم سرم را بکوبم به دیوار! : در فاصله چهارشنبه گذشته تا همین دیروز ...


در فاصله چهارشنبه گذشته تا همین دیروز انتقادهای بی شماری شد. هم از مدیریت فدراسیون و هم از کارلوس کروش. انتقادهایی که کفاشیان می گوید اغلب شخصی است و اساس منطقی ندارد. تماشا: بازی تیم ملی مقابل ازبکستان که تمام شد، کفاشیان و کروش به سرعت از ایران رفتند. کروش برگشت پرتغال و کفاشیان برای شرکت در اجلاس سالیانه فوتسال به تایلند رفت.

در فاصله چهارشنبه گذشته تا همین دیروز انتقادهای بی شماری شد. هم از مدیریت فدراسیون و هم از کارلوس کروش. انتقادهایی که کفاشیان می گوید اغلب شخصی است و اساس منطقی ندارد. کفاشیان ظهر دیروز به ایران برگشت. گفت و گوی او با تماشا را بخوانید:

در مرز مکزیک دیوار خواهم ساخت , دیوار تهران , دیوار تبریز

روزنامه ها نوشته بودند مردم در غم و ماتمند، آقای کفاشیان رفته تایلند!

- (می خندد) سه چهار روز باید می ماندم ولی اصلا حوصله نداشتم. جلسه ای بود مال کمیته فوتسال خود آقای بلاتر هم می آمد. جلسه را شرکت کردم بعد ول کردم آمدم. داستان روزنامه ها هم مشخص است. تا برد هست ما کاره ای نیستیم. تا تیمی می بازد، مسئله را شخصی می کنند. حالا من می خواهم چیزی بگویم، اینها چرا نمی آیند سناریو را بنویسند؟ بگویند کفاشیان برود بعد این کارها را بکنیم.

سناریو را بنویسند که معلوم شود چه اتفاقی قرار است بیفتد. آن یکی دنبال این بوده که آقای قریب بیاید، نشده، حالا دارد انتقام می گیرد؟ خدا شاهد است به رغم همه بدبختی هایی که بوده، هر کاری که لازم بوده برای تیم ملی کرده ایم. حالا یک وقت همه این کارها می شود و تیم نمی برد. آیا رئیس فدراسیون مقصر است.

 اساسنامه فدراسیون شرح وظایف برای ما نوشته اما آیا گفته اگر هر تیمی که باخت باید رئیس عوض شود؟ آخر این چه ایده ای است؟ خدا شاهد است اگر سناریویی بنویسند که موفقیت فوتبال را تضمین کند، من یک لحظه هم نمی مانم ولی نمی شود که همه چیز را شخصی کنیم. انواع و اقسام تهمت را می زنند.

یکی از اتهامات شما ماجرای آقای شهاب دادگرنژاد است. ایشان مشاور شما بوده اند و ظاهرا حالا در بازداشت هستند.

- شهاب دادگرنژاد بدبخت – حالا بدبخت یا خوشبخت – شش سال با ما بوده دست از پا خطا نکرده. حالا رفته وزارت نفت اشتباهاتی کرده یا نکرده، بازداشت شده. هر روز می نویسند مشاور کفاشیان ... مشاور کفاشیان. این کارها یعنی چی؟ یعنی کفاشیان هم با این است.

حالا واقعا ماجرا هیچ به شما ارتباطی نداشته؟

- شهاب دادگرنژاد شش سال با ما کار کرد در کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال. خیلی هم زحمت کشید. مدتی غیبش زد. رفت شرکت نفت پست گرفت، بعد دیدم با بنز آمد. من نمیدانم چه اتفاقی افتاد.

پس این شایعه که بازداشتش ممکن است به شما هم فشار بیاورد، صحت ندارد؟

- اصلا. یک بار نامه ای به من نوشتند، من هم جواب دادم. کارهایی که کرده در فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک اینها بوده. لیست کارها را نوشتم ولی من نمی دانم در بخش اقتصادی نفت چه اتفاقی افتاده و ایشان چه نقشی داشته.

خیلی از انتقادهایی که امروز از شما می شود به خاطر نتایج تیم های فوتسال، جوانان و بازی تیم ملی بزرگسالان با ازبکستان است. البته ما این را قبول داریم که وقتی همین تیم ها برنده می شوند، کسی خیلی فدراسیون را دخیل نمی داند. مثل بازی تیم ملی با کره جنوبی که حتی درباره اخراج کارلوس کروشهم گفتند بخشی از تاکتیک او برای پیروزی بوده!

- به خدا قسم یک وقت هایی می خواهم گریه کنم زار زار. می خواهم سرم را بکوبم به دیوار. بعد از این دو تا برد ما (اشاره به صعود تیم نوجوانان به جام جهانی و پیروزی تیم ملی بر کره جنوبی) نامه نوشتند به مربی، رفتند توی رختکن پاداش دادند، ما اصلا خبردار نشدیم. تا یک باخت شد، همه چیز را ریختند سر ما. خب بابا چرا نمی گویید ایراد کفاشیان چی است؟ چرا نمی گویید کسی که قرار است بیاید جای ما چه کاری می تواند بکند که ما نمی کنیم؟ خب بیایید بگویید اینها را. فقط رفتن مهم است.

حال شما چه کار می خواهید بکنید؟ ظاهرا در هیئت رئیسه هم انتقادهایی شده از شما.


- اعضای مجمع زنگ می زنند به من می گویند محکم به کارت ادامه بده، هیچ مشکلی نیست. از این به بعد هم هر تصمیمی به نفع فوتبال باشد، انجام خواهد شد. به شرطی که مجمع بگوید نه اینکه فلان روزنامه به خاطر برخی روابطش بنویسد.

ظاهرا بعد از بازی با ازبکستان، کارلوس کروش خیلی سر بچه های تیم ملی داد و بیداد کرده. می گویند با ناراحتی از ایران رفته.

- بله، خب ناراحت بوده از دست بچه ها به خاطر نتیجه بازی. یک خرده سر و صدا کرده. طبیعی است البته. شانزده هفده روز دیگر هم می آید تیم را جمع می کند.

بعد از بازی با لبنان گفتید صحبت هایی کرده اید و ممکن است تغییراتی در تیم بدهد. هنوز احتمال تغییرات هست؟

- بله، در برنامه اش تغییرات هست. فعلا می خواهد تیم را ببرد غرب آسیا. هزار و صد صفحه اطلاعات در باره همه بازیکن ها و همه تیم ها فایل کرده. همه را زیر نظر گرفته.

فشاری چیزی از وزارت ورزش نبوده که کنار بروید؟

- اصلا.

مجمع هم بحثی نیست؟

- غیر از چند نفر معدود، اغلب اعضای مجمع همچنان از ما حمایت می کنند.

قرار نیست تغییری در کادر اجرایی فدراسیون بدهید؟

- این هفته هیئت رئیسه جلسه می گذاریم، صحبت می کنیم درباره تغییرات.


ویدیو : کفاشیان:می خواهم سرم را بکوبم به دیوار!