کاشت‌ مو كار دست آرایشگر خجالتی داد : آرایشگر جوان که از طاسی سرش رنج می‌برد ...


آرایشگر جوان که از طاسی سرش رنج می‌برد وقتی برای کاشت مو نزد پزشک رفت، برای همیشه کچل شد.        
 هفت صبح: آرایشگر جوان که از طاسی سرش رنج می‌برد وقتی برای کاشت مو نزد پزشک رفت، برای همیشه کچل شد.

تبلیغات فریبنده شبکه‌های ماهواره‌ای باعث شده بود این پسر خجالتی به کلینیک کاشت موی پزشکی برود که مدرکش ‌تقلبی بود.

 فرار از طاسی سر


دچار‌کچلی زود‌رس شده بود. این موضوع در خانواده‌‌شان ارثی بود. استرس و فشار عاطفی شدیدی داشت و همیشه نگران طعنه‌های اطرافیان بود. خودش آرایشگر ماهری بود ولی به خاطر طاسی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار نبود.

در جست‌وجوی راهی برای رفع طاسی سرش بود. به پزشکان زیادی مراجعه کرد تا با استفاده از دارو بتواند به آرزوی خود برسد. نسخه‌های زیادی از پزشکان مختلف در دست داشت. هرکدام باتوجه به تجربیات و دانش خود داروی جدیدی معرفی‌کرده بودند.

 مدت‌ها از پماد و قطره‌های عجیب و غریب استفاده کرد اما هیچ نشانه‌ا‌ی از رویش موهایش پیدا نشد. دیگر‌نمی‌توانست طعنه‌های دوستان و مشتریان را تحمل‌کند، به همین خاطر در میان آگهی‌های تلویزیون به کلینیک کاشت‌مو برخورد‌کرد؛ آگهی‌های پر زرق و برقی که بارها ازشبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد.

 پا به‌مطب پزشکی که خود را متخصص کاشت‌مو معرفی کرده بود، گذاشت. پزشک‌جوان مدرکش را از آمریکا‌ گرفته بود. خوش‌ لباس بود و با اعتماد به نفس بالایی صحبت می‌کرد اما خود پزشک هم طاس بود.

 با حرف‌هایش توانسته بود اعتماد رامین را جلب کند. پسر جوان با واریز پول میلیونی زیر تیغ جراحی رفت اما نمی‌دانست چه سرنوشت هولناکی در انتظارش است.


سه سال بعد از جراحی


این ‌پسر آرایشگر در حالی که زخم روی سرش بود به دادسرای جرائم پزشکی مراجعه‌کرد و به طرح شکایت پرداخت. پسر 31 ساله وقتی پیش‌روی بازپرس پرونده قرار‌گرفت،‌گفت: سه‌سال پیش‌ برای داشتن موهای پرپشت به مطب بسیار شیک یک پزشک در شمال تهران رفتم، به امید اینکه ‌این پزشک بتواند موهای پرپشتی در سرم بکارد و چهره‌ام تغییر‌کند. بارها آگهی تبلیغاتی او را در شبکه‌های ماهواره‌ای دیده بودم.

کچل شدم

 این مرد آرایشگر در ادامه گفت: وقتی زیر‌تیغ جراحی رفتم، پزشک متخصص موهایی را از پشت‌سرم برداشت تا با کاشت آن در جلوی سرم به رویاهای جوانی‌ام رنگ دیگری بدهد. درد و خونریزی زیادی داشتم، پس از گذشت یک‌ماه از دوره‌ نقاهتم به کلینیک او رفتم اما ناباورانه پزشک ادعا کرد پس از هشت ماه موها رشد خواهد کرد.

 ماه‌ها از نخستین جراحی‌ام گذشت اما اثری از موی جدید وجود نداشت. با تشخیص پزشک جراح سه بار دیگر خود را زیر تیغ جراحی سپردم‌ اما نه تنها هیچ تغییری در رشد موهای جدید در سرم ظاهر نشد بلکه عوارض ناشی از جراحی موجب کنده شدن قسمت‌هایی از پوست سرم نیز شد و من تقریبا کچل شدم.

همیشه از حرف دیگران خجالت می‌کشیدم. من آرایشگر بودم و سرم طاس شده بود. مورد تمسخر دیگران بودم. از وقتی که‌این اتفاق افتاده است، کارم را کنار گذاشتم و دیگر به آرایشگاه نمی‌روم. وقتی بعد‌‌ از عمل جراحی در مورد‌ پزشک جراحم تحقیق‌کردم، متوجه شدم او هیچ تخصصی درمورد کاشت مو ندارد و هرگز مدرکش را از آمریکا نگرفته است.


قصور پزشکی!

با‌‌ ‌ادعاهای ‌پسر‌ ‌آرایشگر، بازپرس‌ پرونده رامین را جهت‌ بررسی‌های بیشتر به ‌‌‌‌پزشکی قانونی‌ ارجاع‌ داد تا کارشناسان میزان قصور پزشک جراح را مشخص‌کنند. اگر‌ پزشک‌ مقصر باشد به‌ دلیل وجود عوارض ناشی از قصور پزشکی مستحق پرداخت پنج ‌درصد دیه یک انسان کامل خواهد بود.

هشدار

دکتر علی وفایی، متخصص پوست و مو از دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید :کاشت مو‌ چیزی نیست که به آن ‌نگاه سطحی داشته‌ باشیم. افراد باید پس از بررسی همه‌ جانبه و تحقیقات و مطالعات کافی‌ اقدام به انتخاب پزشک معالج خود ‌کنند.

 نظر به‌حساسیت بسیار بالای پیوند‌ موی طبیعی و مسائل و مشکلاتی که بعداً ممکن است به ‌وجود آید، توصیه‌ می‌شود که این کار حدالامکان توسط متخصص پوست و مو انجام شود، زیرا متخصص پوست و مو صلاحیت‌های علمی ‌و عملی لازم جهت انجام کاشت موی طبیعی را دار‌است.

 او در‌ادامه افزود‌: با توجه به‌اینکه برخی افراد ادعا می‌کنند که متخصص کاشت مو هستند (‌ اغلب هم این تخصص را از کشورهای خارجی به‌خصوص کانادا و آمریکا گرفته‌اند)‌ باید‌ گفت ‌‌رشته دانشگاهی به ‌نام «تخصص‌کاشت مو» وجود خارجی ندارد.

 واقعیت این است که فقط رشته دانشگاهی به‌نام بیماری‌های پوست و مو وجود دارد که متخصصین این رشته می‌توانند در‌حوزه تخصص خود اقدام به‌پیوند موی طبیعی کنند. با توجه به بمباران تبلیغات در‌مورد کاشت موی طبیعی در مطبوعات، تلویزیون و به‌خصوص کانال‌های ماهواره‌ای و این نکته که بسیاری از این تبلیغات به شدت وسوسه آور و فریبنده هستند، تقاضا می‌شود قبل از انجام این کار از تخصص و تجربه پزشک خودکاملاً مطمئن شوید زیرا بعداً راه برگشتی وجود ندارد.
     


ویدیو : کاشت‌ مو كار دست آرایشگر خجالتی داد