چگونه کریمی و بنگر نامزد بازیکن سال شدند؟ : قرار گرفتن نام علی کریمی و محسن ...


قرار گرفتن نام علی کریمی و محسن بنگر در فهرست بهترین بازیکنان آسیا سبب شد حتی تماشاگران ایرانی هم تعجب کنند. تماشا: قرار گرفتن نام علی کریمی و محسن بنگر در فهرست بهترین بازیکنان آسیا سبب شد حتی تماشاگران ایرانی هم تعجب کنند. علی کریمی که در فصل جدید در تیم باشگاهی اش بازی نکرده و در تیم ملی هم یک در میان ذخیره بوده. بنگر هم که به واسطه نمایش متوسطش در پرسپولیس پایان سال بدی داشته. با این همه این دو بازیکن قرار است 9 آذر به مقر AFC در کوالالامپور بروند و این شانس را دارند که بهترین بازیکن آسیا شوند.

معمولا هر سال که فهرست نامزدها اعلام می شود بحث هایی بر سر نحوه انتخاب بهترین بازیکن وجود دارد. غیبت همیشگی ستاره های شناخته شده فوتبال آسیا در فهرست و نامزد شدن بازیکنان نامربوط همیشه انتقاداتی را به سیستم عجیب امتیازدهی وارد کرده است.

یکی از نکاتی که روی انتخاب بهترین بازیکن آسیا تاثیر می گذارد الزام برای حضور این بازیکن در مراسم است و بهترین های آسیا معمولا خارج از قاره بازی می کنند. کنفدراسیون برای سال 2012، برنامه ای جدید در نظر گرفته که با مشکلات کمتری روبرو شود.

چگونه با نامزد خود رفتار کنیم , چگونه با نامزد خود عشق بازی کنیم , 8 بازیکن والیبال تیم ملی به جرم تجاوز دستگیر شدند

 در انتخاب های امسال 3 بازیکن معرفی می شوند. اولی بهترین بازیکن آسیایی شاغل در آسیا، دوم بهترین بازیکن آسیایی شاغل در خارج از قاره و سومین بهترین بازیکن خارجی آسیا ... البته بهترین بازیکن آسیا همان انتخاب اول است.

به این صورت بهترین بازیکن آسیا می تواند در مراسم شرکت کند و شرط کنفدراسیون فوتبال آسیا هم رعایت می شود. سایت AFC روز گذشته شرایط انتخاب بهترین بازیکن را روی خروجی قرار داده که می خوانید. همان شرایطی که طبق آن کریمی و بنگر مستحق حضور در فهرست بوده اند.

امتیازات رقابتی

یکی از امتیازاتی که در نظر گرفته شده امتیازاتی است که حضور در هر مسابقه بین المللی دارد. امتیازاتی که به شرح زیر تقسیم می شود.

- دور نهایی جام جهانی: 60 امتیاز

- دور چهارم مقدماتی جام جهانی: 25 امتیاز

- دور سوم مقدماتی جام جهانی: 20 امتیاز

- دور نهایی جام ملت ها: 20 امتیاز

- المپیک: 40 امتیاز

- لیگ قهرمانان: 15 امتیاز

- AFC Cup: 10 امتیاز

بعد از جمع زدن این امتیازات یک فهرست تشکیل می شود از بهترین بازیکنان آسیا. این بازیکنان البته با 5 شرط زیر امتیازاتشان زیاد یا کسر می شود. به طور مثال انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین در هر کدام از بازی های اعلام شده امتیاز جدایی دارد و گل زده و کارت زرد و قرمز هم در این امتیازات تاثیر می گذارد. تاثیرگذاری این مسائل هم با شرایط زیر انجام می شود:

1- بهترین بازیکن میدان. برای بازی هایی که به صورت متمرکز برگزار می شود از سوی TSG تعیین می شود. برای بازی هایی که غیرمتمرکز است از سوی آنالیزورهای فنی AFC یا (AFC TA) و ناظران بازی (MC) انتخاب می شود.

2- موفقیت بازیکن و تیمش در هر مسابقه هم در پروسه انتخاب در نظر گرفته می شود.

3- بازی جوانمردانه هم مورد توجه است. 10 امتیاز به خاطر کارت قرمز و 5 امتیاز هم به خاطر کارت زرد کسر خواهد شد.

4- تعداد گل های زده (فقط برای مهاجمان و هافبک ها) وقتی که در انتخاب بهترین بازیکن گرهی وجود داشته باشد.

5- حضور بازیکن در مراسم اهدای جوایز الزامی است.



فهرست نامزدها

فهرست نامزدها بر اساس این سیستم امتیازدهی، اعلام شده است. علی کریمی و محسن بنگر، لی کئون هو که امسال با تیم اولسان هیوندای قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد، لوکاس نیل مدافع استرالیا و ژنگ ژی مدافع گوانگژو اور گراند جزو پنج نامزد این فهرست هستند.

سه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن زن سال ژاپنی هستند که در بازی های المپیک لندن به مدال نقره رسیدند. هوماره ساوا کاپتان تیم ژاپن وبازیکن سال 2011 فیفا در کنار آیا میاما ویوکی اوگیمی این سه نامزد هستند. مارک شوارز دروازه بان استرالیایی تیم فولام، شینجی کاگاوا هافبک ژاپنی منچستریونایتد و یوتو ناگاتومو مدافع اینترمیلان نامزدهای جایزه بهترین بازیکن تیم های ملی آسیا هستند.

سه بازیکن برزیلی نیز برای دریافت جایزه بهترین بازیکن خارجی آسیا نامزد شده اند. برونو سزار مهاجم سپاهان، ریکاردو اولیویرا آقای گل لیگ قهرمانان امسال از الجزیره و روجریو کوتینیو هافبک باشگاه اس سی کویت قهرمان AFC Cup نامزدهای این فهرست هستند.


ویدیو : چگونه کریمی و بنگر نامزد بازیکن سال شدند؟