چند راه عملی برای باهوش شدن : این كار یك بازی دو سر برد است؛ از هر طرف كه نگاه ...


این كار یك بازی دو سر برد است؛ از هر طرف كه نگاه كنید برای‌تان سودمند است.

راه‌هایی عملی برای ترک سیگار , راهکارهای عملی برای غذاخور کردن کودکان بد غذا , روشهای موثر عملی برای ترک خودارضایی

هوش خود را ورزیده كنید

پادشا:  این كار یك بازی دو سر برد است؛ از هر طرف كه نگاه كنید برای‌تان سودمند است. فعالیت‌هایی كه در زیر به شما معرفی می‌شود صرفا چند كار تفننی لذت‌بخش برای پركردن اوقات فراغت نیست، بلكه نتایج تعداد زیادی تحقیق در سراسر دنیا نشان داده كه این فعالیت‌ها تعدادی از بهترین روش‌ها برای تقویت و بهبود عملكرد سلول‌های خاكستری هستند. به‌عنوان مثال، در ورزشی مثل ایروبیك تعداد زیادی از سیستم‌های مغزی از جمله برنامه‌ریزی، هماهنگی و قضاوت را به كار می‌گیرد؛ درحالی‌كه تحقیقات نشان داده مدیتیشن بخش‌هایی از مغز را كه در ارتباط با یادگیری و حافظه هستند درگیر می‌كند.

- یادگیری نواختن یك ساز/  یادگیری و مطالعه یك زبان خارجی.

- مدیتیشن یا حركات كششی ذهن و جسم (یوگا)/ یادگیری و بازی شطرنج.

- ورزش‌هایی مثل ایروبیك یا پیلاتس/ یادگیری یك مهارت پیچیده مثلا نقاشی یا مجسه‌سازی.

- ادامه تحصیل در دانشگاه یا موسسات آموزش عالی/ یادگیری مهارتی مثل شعبده‌بازی.



راهکارهای ساده و عملی برای مقابله با هک وای فای , برای باهوش شدن جنین در دوران باردار , برای داشتن فرزندی سالم و باهوش

ذهن‌تان را به هم بریزید

توان و قدرت ذهنی را با سیستم نوروبیك افزایش دهید. نوروبیك سیستمی از تمرینات ذهنی است كه شما را وادار می‌كند تا حواس خود را به كار گرفته و ذهن خود را در مسیری غیرقابل انتظار تحریك كنید. چند راه ساده برای این كار را با هم مرور كنیم؛

- از دست غیرتخصصی خود برای مسواك زدن استفاده كنید.

- وقتی دارید كارهای مختلف انجام می‌دهید گوش‌های‌تان را بپوشانید.

- به‌مدت یك ساعت قاب عكس‌های روی میز كارتان را سر و ته كنید.

- با چشم‌های بسته سعی كنید در خانه یا اطراف خانه راه‌تان را پیدا كنید.



بازی های فکری برای باهوش شدن نوزادان , روشهای عملی برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان , بهترین فیلم های برای افراد باهوش

مغزتان را ورزش بدهید

شاید كمی عجیب باشد ولی می‌توان مغز را هم مثل عضلات ورزیده كرد اما نكته جالب‌تر این‌كه ورزش به تنهایی یكی از عوامل بهبود عملكرد مغز محسوب می‌شود. ورزش باعث تولید پروتئین‌های خاصی می‌شود كه این پروتئین‌ها عامل تحریك رشد سلول‌های مغزی بوده و به نورون‌های عصبی كمك می‌كنند در بهترین شرایط فعالیت كنند. برای دستیابی به این هدف این كارها را امتحان كنید:

- به‌مدت یك ساعت در روز، 3 بار در هفته تمرینات قدرتی(بدنسازی و كار با وزنه) را در دستور كار خود قرار دهید. نتایج مطالعه‌ای كه در ژورنال علوم پزشكی و ورزش به چاپ رسیده نشان می‌دهد، ادامه دادن و پیگیری این تمرینات باعث تقویت و بهبود عملكرد حافظه متناسب با سن و سال شما می‌شود.

- تمرینات منقطع با شدت بالا(مثلا دوی سرعت 6 ثانیه و بعد 20 ثانیه دویدن آرام) یا تمرینات استقامتی انجام دهید. این 2گروه از تمرینات سطح هورمون‌های مرتبط با سلامت مغزرا افزایش می‌دهد. این تمرینات را به‌مدت 30 دقیقه 2‌بار در هفته انجام دهید.



7 راهکار برای اینکه باهوش تر به نظر برسید , برای باهوش شدن چه کار کنیم , کار برای باهوش شدن

بخورید تا باهوش شوید

حتما شما هم از مادر بزرگ‌تان شنیده‌اید كه خوردن برخی غذاها باعث باهوش‌تر شدن می‌شود مثل مویز. در اینجا چند غذای متفاوت را به شما معرفی می‌كنیم؛

تخم‌مرغ: این غذای استثنایی حاوی كولین است؛ این ماده غذایی در بهبود عملكرد مغز نقش مهمی دارد.

بلوبری(قره‌قاط): بلوبری غنی از ماده‌ای به نام اپیكاتكین است؛ این ماده باعث افزایش تمركز حواس و جلوگیری از حواس‌پرتی می‌شود.

ماهی سالمون: ماهی سالمون منبع فوق‌العاده‌ای از اسیدهای چرب امگا3 است. تحقیقات نشان داده امگا3 برای سلامت و عملكرد صحیح مغز ضروری است.



راه‌هایی هوشمندانه برای باهوش‌ بودن

محققان بخش روان‌پزشكی دانشگاه كالیفرنیا در لس‌آنجلس مطالعه مفصلی روی بحث تقویت ذهن انجام داده‌اند؛ نتایج بخشی از این تحقیقات را در زیر خواهید دید؛

  •  خودتان را ویران كنید
تحقیقات نشان داده فرآیند یادگیری افراد به‌صورت بلوك بلوك است یعنی این‌كه فرد ابتدا در یك زمینه تبحر پیدا كرده و بعد سراغ مرحله بعدی می‌رود. محققان روش به‌مراتب موثرتری را برای بهبود عملكرد ذهنی پیشنهاد می‌كنند؛ روشی كه به آن بافندگی می‌گویند. مثلا فرض كنید شما می‌خواهید در ورزش تنیس پیشرفت كنید پیشنهاد این است كه به‌جای این‌كه یك ساعت وقت صرف كرده تا در سرویس زدن پیشرفت كنید تركیبی از تمرینات مختلف و متنوع را انجام دهید مثل سرویس، بك هند و فورهند؛ در چنین شرایطی قدرت یادگیری‌تان افزایش می‌یابد.
  •  چشم‌انداز خود را تغییر دهید
مطالعه در محیط‌های مختلف به شما كمك می‌كند تا بعدا راحت‌تر داده‌های مطالعه‌ شده را به یاد آورید به‌عنوان مثال یادداشت‌های خود را فقط در دفتر كارتان مرور نكنید: روی مبل، قبل از خواب، سر میز صبحانه و داخل اتوبوس و... یا این‌كه اگر همیشه عصرها مطالعه می‌كنید سعی كنید زمان این كار را تغییر دهید.
  •  با فاصله كافی مطالعه كنید
اگر می‌خواهید یك برنامه كامپیوتری یاد بگیرید یا زبان خارجی مطالعه كنید فاصله منطقی‌ای بین جلسات مطالعه خود در نظر بگیرید تا در جلسات بعدی برای به یاد آوردن ناچار شوید به مغزتان فشار بیاورید. تحقیقات نشان داده هر چقدر برای یادآوری اطلاعات بیشتر به مغزتان فشار بیاورید در جلسه بعدی با فشار و تمركز بیشتری مطالعه خواهید كرد.


ویدیو : چند راه عملی برای باهوش شدن