پوتین: ورزش باید فارغ از دوپینگ باشد : رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد این کشور ...


رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد این کشور آمادگی همکاری با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ را دارد. خبرگزاری فارس: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در خصوص آغاز تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد روسیه آماده همه نوع همکاری را با وادا دارد.

ورزشکاران روسی متهم هستند که در المپیک زمستانی سوچی در سال 2014 دوپینگ کرده‌اند.

رودچنکوف رئیس آزمایشگاه دوپینگ روسیه که در حال حاضر در لس‌آنجلس زندگی می‌کند در این باره به نیویورک تایمز گفته بود وی از یک برنامه سازمان‌یافته برای ورزشکاران روسی که تست‌های مثبت آنها را تغییر می‌دهد، به آمریکا فرار کرده است تا مردم ایمان بیاورند افسران مبارزه با دوپینگ در روسیه امنیت را برقرار می‌کنند.

کمیته بین‌المللی المپیک از وادا خواسته تا تحقیقات را در خصوص دوپینگی‌های المپیک سوچی آغاز کند و این برنامه در دستور کار قرار گرفته تا دوباره نمونه‌ها مورد آزمایش قرار بگیرد.

پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در این باره گفت: واجب است که همه شبهات برطرف شود. ورزش باید فارغ از دوپینگ باشد و مسابقات نیز باید در کمال صداقت برگزار شود، در این صورت است که ورزش برای ورزشکاران و میلیون‌ها هوادار شگفت‌انگیز خواهد بود.

پوتین اعلام کرد وی به وزیر ورزش روسیه دستور داده تا همکاری لازم را با وادا داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان محدودیت سیاسی برای کشور ما ایجاد می‌شود که امیدوارم فعالیت‌های وادا هیچ ارتباطی با آن نداشته باشد.


ویدیو : پوتین: ورزش باید فارغ از دوپینگ باشد