پرسپولیس - سپاهان؛ خط قرمز در فولادشهر : پرسپولیس پس از پشت سر گذاشتن 7 هفته ...


پرسپولیس پس از پشت سر گذاشتن 7 هفته بدون پیروزی، به اصفهان می رود. ژوزه یک روز پیش از این مسابقه، علی کریمی را از لیست 18 نفره تیمش کنار گذاشت. تماشا: پرسپولیس پس از پشت سر گذاشتن 7 هفته بدون پیروزی، به اصفهان می رود. ژوزه یک روز پیش از این مسابقه، علی کریمی را از لیست 18 نفره تیمش کنار گذاشت.

حالا حاشیه های سرخپوشان پیش از «دربی ایران» به اوج خود رسیده. نزدیکان باشگاه پرسپولیس می گویند سرمربی پرتغالی این تیم در صورت شکست در این دیدار هم همچنان سرمربی پرسپولیس می ماند اما بعید است هواداران این تیم چندان روی خوشی به بازیکنان، کادر فنی و مدیران تیمشان نشان بدهند.

وضعیت


سپاهان لیگ دوازدهم را برخلاف دوره های قبل خیلی خوب شروع کرده. زردپوشان اصفهانی در سه دوره گذشته که قهرمان لیگ برتر شدند، در شروع لیگ نتایج خوبی به دست نیاوردند. تیم کرانچار در لیگ دوازدهم سنت شکنی کرد و از 4 هفته ابتدایی 10 امتیاز به دست آورد اما نتایج ضعیف این تیم در دیدارهای بعد باعث شد صدر جدول را از دست بدهد.

پیروزی مقابل پرسپولیس، می تواند سپاهان را هم امتیاز با سایپا به صدر جدول لیگ برساند. در آن طرف پرسپولیس شرایطی بدتر از لیگ یازدهم پیدا کرده. حاشیه های عجیب و غریب، زدن فقط یک گل در 5 مسابقه و نداشتن حتی یک پیروزی در ورزشگاه آزادی فعلا این تیم را در بین تیم های سقوط کننده قرار داده است. پرسپولیس با بردن این بازی در اصفهان هم به رتبه ای بهتر از دوازدهمی نمی رسد.



سوژه

جلال حسینی و محسن بنگر، امروز برای اولین بار به ورزشگاه فولادشهر بازمی گردند تا مقابل تیم سابقشان بازی کنند. جدایی پرسروصدای این دو بازیکن و پیوستن شان به پرسپولیس حاشیه های زیادی در نقل و انتقالات تابستانی به وجود آورد.

البته سید جلال شرایط بهتری نسبت به بنگر دارد. مدافع سابق سایپا 3 سال قبل همراه با امیر قلعه نویی به سپاهان رفت و البته محبوبیت ویژه ای بین سپاهانی ها نداشت اما بنگر کاپیتان دوم سپاهان بود و جایگاه ویژه تری میان هواداران این تیم داشت. اما پس از جدایی این بازیکن، بنگر و مدیران سپاهان حسابی در مصاحبه هایشان از خجالت هم درآمدند.



طلسم 9 ساله

آخرین باری که پرسپولیس توانست در اصفهان سپاهان را شکست بدهد به سومین دوره لیگ برتر بازمی گردد. زمانی که شاگردان وینکو بگوویچ با گل دقایق پایانی پژمان جمشیدی، در اصفهان به پیروزی رسیدند. سپاهان در آن مقطع مدافع عنوان قهرمانی لیگ بود. پیش از آن هم پرسپولیس آخرین بار سال 1354 با گل علی پروین اصفهان را با برد ترک کرده بود.



دوئل

با تغییر پست مهدی مهدوی کیا و حضور او در پست هافبک دفاعی، شاهد یکی از جذاب ترین دوئل های لیگ خواهیم بود. او به عنوان کاپیتان پرسپولیس مقابل محرم نویدکیا، کاپیتان سپاهان قرار می گیرد و دوئل جالبی را وسط میدان به وجود می آورند. مهدوی کیا در بازی های اخیر بهترین بازیکن پرسپولیس بوده و نویدکیا هم طراح اصلی خط هافبک سپاهان به حساب می آید.



غایب

علی کریمی، بزرگترین غایب این مسابقه است. جالب اینکه او نه به دلیل محرومیت و نه مصدومیت این بازی را از دست نداده و فقط به واسطه حواشی به وجود آمده در باشگاه پرسپولیس از لیست 18 نفره تیمش خط خورده.

کریم انصاری فرد، گرانقیمت ترین خرید پرسپولیس هم دومین غایب بزرگ این تیم است که بنا به تشخیص ژوزه از لیست 18 نفره کنار گذاشته شده. کئون جون، امیرحسین فشنگچی، مهرداد پولادی و احتمالا غلامرضا رضایی مصدومان پرسپولیس هستند. محمدباقر صادقی دروازه بان سپاهان که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، این بازی را هم از روی نیمکت آغاز خواهد کرد.



نوری جای کریمی؟

محمد نوری که این فصل فقط در 3 بازی تیمش در ترکیب اصلی قرار گرفته، احتمالا یکی از 11 بازیکن اصلی ژوزه در اصفهان خواهد بود. نوری در ترکیب پرسپولیس جای علی کریمی را پر می کند که در روزهای اخیر چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی، مشکلاتشان علنی تر شده است. گفته می شود نوری سرکرده بازیکنانی است که خواهان جدایی علی کریمی از پرسپولیس شده اند و این بازی فرصت دارد جای شماره 8 پرسپولیسی ها را پر کند.



بیلان

پرسپولیس و سپاهان از سال 1351 تا امروز، در 52 بازی به مصاف هم رفته اند. حاصل این 52 بازی 17 برد برای پرسپولیس، 12 برد برای سپاهان و 23 تساوی بوده. البته سپاهان در شهر اصفهان فقط 3 بار مقابل پرسپولیس شکست خورده و 7 بار توانسته با برد زمین بازی را ترک کند.

بهترین بردسپاهان، نتیجه 4- یک و بهترین برد پرسپولیس، نتیجه 6- صفر در تهران است. جالب اینجاست همان تیمی سپاهان را 6 تایی کرد که یک سال بعد، 6 گل به استقلال تهران زد.



آمار جالب از بازی های پرسپولیس بدون کریمی


او نباشد، پرسپولیس می بازد؟

آخرین باری که پرسپولیس بدون علی کریمی به میدان رفت، 4 گل از تراکتورسازی خورد و یک کابوس برای سرخپوشان ثبت شد. پیش از این هم پرسپولیسی ها از بازی بدون کریمی در خانه حریف خاطره خوبی نداشتند. فصل قبل به جز بازی با تراکتورسازی، کریمی در انزلی و کرمان هم غایب بود و سرخپوشان هر دو مسابقه را واگذار کردند.

تیم حمید استیلی در کرمان با یک گل مغلوب مس کرمان شد و تیم دنیزلی در انزلی 2- صفر به ملوان باخت. عملکرد پرسپولیس در 3 بازی خارج از خانه بدون کریمی، 3 شکست بود. این فصل هم پرسپولیس در اولین بازی فصل بدون کریمی در آبادان متوقف شده بود اما ورود کریمی و پاس گلی که به کاظمیان داد اولین و آخرین برد پرسپولیس در لیگ دوازدهم را ثبت کرد.


ویدیو : پرسپولیس - سپاهان؛ خط قرمز در فولادشهر