پرخرج ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان : بعد از خبر ساخت فیلم پرخرج «جان کارتر» ...


بعد از خبر ساخت فیلم پرخرج «جان کارتر» اسم پرخرج ترین فیلم های تاریخ سینما اعلام شدند. فیلم «جان کارتر» جدیدترین محصول شرکت والت دیزنی 2013 با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون دلار، عنوان پرخرج ترین فیلم تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است. تماشا: بعد از خبر ساخت فیلم پرخرج «جان کارتر» اسم پرخرج ترین فیلم های تاریخ سینما اعلام شدند. فیلم «جان کارتر» جدیدترین محصول شرکت والت دیزنی 2013 با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون دلار، عنوان پرخرج ترین فیلم تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است.

«جان کارتر» محصول کمپانی «والت دیزنی»، یک درام تخیلی است که به حضور یک سرباز کهنه کار آمریکایی در مریخ می پردازد. این فیلم به کارگردانی «آندرو استانتون» و با فیلمنامه ای از خودش ساخته شده است. «جیم موریس»، از خالقان آثاری چون «وال – ای» و «موش سرآشپز» با همکاری «کالین ویلسون»، از سازندگان بخش های انیمیشن «آواتار» و «جنگ دنیاها»، ساخت بخش های انیمیشن این پروژه را برعهده خواهند داشت.

ترسناک ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان

پیش بینی می شود فیلم «جان کارتر» که هم اکنون در برخی از سینماهای جهان روی پرده است به سوددهی نرسد و به عنوان یک شکست تجاری برای والت دیزنی به شمار آید.

به گزارش توتال فیلم، «دزدان دریایی کارائیب؛ پایان دنیا» محصول سال 2007 از تولیدات شرکت دیزنی با بازی «جانی دپ» نیز با 300 میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد.

این سومین فیلم از مجموعه فیلم های «دزدان دریایی کارائیب» است که همانند دو فیلم دیگر در ژانر تخیلی، کمدی و ماجراجویانه ساخته شده است. «گور وربینسکی» کارگردان و «جری بروکهایمر» تهیه کنندگی آن را برعهده داشتند. شرکت والت دیزنی به دلیل استقبال زیاد مردم جهان از این مجموعه فیلم، قسمتی را در پارک های «دیزنی لند» به این فیلم اختصاص داد.

فهرست سکسی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان , ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان , پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای جهان

فیلم «هابیت» جدیدترین کار «پیتر جکسون» نیز با 270 میلیون دلار هزینه تولید در رتبه سوم این جدول قرار گرفته است. «هابیت»ها گونه ای از موجودات تخیلی در رمان های تالکین هستند که در سرزمین میانه زندگی می کنند. آنها اولین بار در کتاب «هابیت» تالکین مطرح شدند. شخصیت اصلی این داستان، «بیلبو بگینز» - یک هابیت – است که دچار ماجراهایی می شود. در این فیلم هابیت ها موجوداتی کوچک توصیف شده اند که نصف قد انسان را دارند، لباس هایی به رنگ روشن می پوشند، کفش به پا نمی کنند و پاهایشان پوشیده از موهای ضخیم و مجعد است. از نظر اخلاقی، تالکین هابیت ها را موجوداتی خوشرو، خوش خوراک و به دور از ماجراجویی توصیف می کند.

انیمیشن «ژولیده» که در سال 2010 میلادی توسط کمپانی دیزنی با هزینه ای بالغ بر 260 میلیون دلار تولید شد، به همراه «مرد عنکبوتی 3» محصول 2007 با 258 میلیون دلار هزینه و همچنین «دزدان دریایی کارائیب: امواج بیگانه» محصول 2011 با 250 میلیون دلار هزینه، «ظهور شوالیه تاریکی» محصول 2012 با هزینه ای در حدود 250 میلیون دلار رتبه های چهارم تا هفتم پرخرج ترین آثار سینمایی را به خود اختصاص داده اند.

فیلم های «هری پاتر و شاهزاده دورگه» (2009) با 250 میلیون دلار، «آواتار» (2009) با 237 میلیون دلار، «بازگشت سوپرمن» (2006) با 232 میلیون دلار، «ذره ای آرامش» (2008) با 230 میلیون دلار، «دزدان دریایی کارائیب: قفسه مرد مرده» (2006) با 225 میلیون دلار، «مردان سیاه پوش 3» (2012) با 215 میلیون دلار، «مردان مجهول: ایستگاه آخر» (2006) با 210 میلیون دلار و «رابین هود» (2010) با 210 میلیون دلار دیگر فیلم های پرهزینه تاریخ سینمای دنیا محسوب می شوند.


ویدیو : پرخرج ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان