پاسخ ایران به درخواست آمریكا درباره مذاکره :     پاسخ ایران به درخواست آمریكا ...



 

 

پاسخ ایران به درخواست آمریكا درباره مذاکره

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست آمریكا برای مذاكره با ایران كه توسط سفیر سوئیس مطرح شد، گفت: در شرایط كنونی جایگاهی برای مذاكره وجود ندارد.

به گزارش فارس علاءالدین بروجردی رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملاقات روز گذشته‌اش با سفیر سوئیس در ایران اظهار داشت: این ملاقات به دلیل سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به كشور سوئیس بود و وی در این دیدار گزارشی از مجموعه آمادگی‌های دولت سوئیس برای ملاقات‌ها و برنامه‌های آقای لاریجانی در آنجا و دیدگاه رؤسای دو مجلس و مقامات عالی‌رتبه دو كشور مطرح كرد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینكه سفیر سوئیس سفری به واشنگتن انجام داده بود، علاقه‌مندی رئیس كمیسیون سیاست خارجی آمریكا را برای مذاكره با ایران مطرح كرد كه ما هم پاسخ لازم در این زمینه را دادیم.

بروجردی با اشاره به پاسخ‌هایی كه به سفیر سوئیس در خصوص در خواست مطرح شده داد، گفت: عملكرد آمریكا به گونه‌ای است كه ما هر روز شاهد یك اقدام منفی جدیدتری علیه ملت ایران هستیم، از حادثه اخیر در زاهدان گرفته تا اعترافات ریگی كه مشخصا مرتبط با آمریكایی‌ها است.

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان كرد: همچنین بیش از 60 طرح در كنگره آمریكا علیه ایران در اختیار دموكرات‌ها است، همچنین صدور قطعنامه و تحریم علیه كشور از دیگر نقاط منفی در اقدامات انجام شده توسط آمریكا علیه ایران است.

بروجردی تأكید كرد: طبیعی است كه در چنین شرایطی برای مذاكره و بحث جایگاهی وجود ندارد.
رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز گذشته اعلام كرده بود كنگره آمریكا از طریق سفیر سوئیس درخواست مذاكره با ایران را مطرح كرده است...../تحلیل:تابناک


ویدیو : پاسخ ایران به درخواست آمریكا درباره مذاکره