پاراگراف کتاب (60) : ما در اینجا سعی کرده ایم با انتخاب گزیده هایی متفاوت و ...


ما در اینجا سعی کرده ایم با انتخاب گزیده هایی متفاوت و زیبا از کتاب های مختلف آثار نویسندگان بزرگ، شما را با این کتاب ها آشنا کرده باشیم، شاید گام کوچکی در جهت آشتی با یار مهربان کودکی مان برداشته باشیم. پادشا: وقتی خواستم به دنبال معنی کلمه کتاب باشم فکر کردم که کار ساده ­ای را به عهده گرفته ام! اما وقتی دو روز تمام در گوگل کلمه کتاب و کتاب خوانی را جستجو کردم آنهم به امید یافتن چند تعریف مناسب نه تنها هیچ نیافتم، تازه فهمیدم که چقدر مطلب در مورد کتاب و کتابداری کم است. البته من عقیده ندارم که جستجوگر گوگل بدون نقص عمل می کند، اما به هر حال یک جستجو­گر قوی و مهم است و می بایست مرا در یافتن 2 یا 3 تعریف در مورد كتاب کمک می کرد؛ اما این که بعد از مدتی جستجو راه به جایی نبردم، به این معنی است که تا چه اندازه کتاب مهجور و تنها مانده است.
راستی چرا؟ چرا در لابه لای حوادث ، رخدادها و مناسبت های ایام مختلف سال، «کتاب و کتاب خوانی» به اندازه یک ستون از کل روزنامه های یک سال ارزش ندارد؟ شاید یکی از دلایلی که آمار کتاب خوانی مردم ما در مقایسه با میانگین جهانی بسیار پایین است، کوتاهی و کم کاری رسانه­ های ماست. رسانه هایی که در امر آموزش همگانی نقش مهم و مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند. کتاب، همان که از کودکی برایمان هدیه ای دوست داشتنی بود و یادمان داده اند که بهترین دوست است! اما این کلام تنها در حد یک شعار در ذهن هایمان باقی مانده تا اگر روزی کسی از ما درباره کتاب پرسید جمله ای هرچند کوتاه برای گفتن داشته باشیم. و واقعیت این است که همه ما در حق این «دوست» کوتاهی کرده ایم، و هرچه می گذرد به جای آنکه کوتاهی های گذشته ی خود را جبران کنیم، بیشتر و بیشتر او را می رنجانیم.
ما در اینجا سعی کرده ایم با انتخاب گزیده هایی متفاوت و زیبا از کتاب های مختلف آثار نویسندگان بزرگ، شما را با این کتاب ها آشنا کرده باشیم، شاید گام کوچکی در جهت آشتی با یار مهربان کودکی مان برداشته باشیم. مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.
*****هستی به طرز بی رحمانه ای آزاد و فارغ از مقررات و در نتیجه نا معلوم و بی ثبات است. بنیادهای فرهنگی و ساختارهای روانشناختی اغلب در صدد پنهان کردن این وضعیتند؛ ولی رویایی با موقعیت اگزیستنسیال خویش، به ما یادآوری می کند که الگوها را خود آفریده ایم.آن ها موانعی هستند به نازکی کاغذ در برابر درد بی ثباتی و عدم قطعیت...
روان درمانی اگزیستنسیال | اروین دیالوم | مترجم :سپیده حبیب 
پاراگراف هایی از کتاب های مذهبی , کتاب , دانلود کتاب



بسیاری از انسان‌ها در آغاز زندگی مشترک احساس می‌کنند در بهشت موعود مستقر شده‌اند. آن‌ها در این مرحله به شدت خیال‌پرداز و رویایی‌اند و باورهای عاشقانه و غیرواقعی وجودشان را اشباع می‌کند.
تحقیقات زیادی در مورد این مرحله شیرین زندگی زناشویی انجام شده و ثابت گردیده بالاترین میزان رضایت و خشنودی زن و شوهرها از مرحله‌ی نامزدی آغاز شده تا پایان نخستین سال ازدواج به طول می‌انجامد.
این منحنی در پایان سال اول ازدواج سیر نزولی خود را آغاز می‌کند. چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟اساساً در اثر توقعات و انتظارات برآورده نشده...
ازدواجی که رویای آن را داشتیم | گری اسمالی | مترجم: شهناز کمیلی زاده
کتاب اول , خرید کتاب , شهر کتاب


فكر كردم ما توی این دنیا، بین این همه آدم یك مرد این جوری نداریم كه بتواند با سازش ما را به گریه بیندازد و روحمان را سبك كند، مردی مثل آن تارزن دوره گرد كه عمه ام را مسحور می كرد و به كام خواب ابدی می فرستاد؟ چه عمه نقشین چشمی! چه انتخابی! 
سال بلوا | عباس معروفی
خرید اینترنتی کتاب , کتاب درسی , معرفی کتاب


آدمی باید که خود، خود را رهایی بخشد،و مبادا که خود را خوار و زبون سازد؛چه، دوست و دشمنِ آدمی، «خودِ» اوست.هر که نفسِ خویش را رام کرده باشد، نفسِ وی یار او است،و آن که عنانِ خود به دست نفس سرکش داده باشد، نفس دشمن اوست.

 گیتا {بهگود گیتا، سرود خدایان} | مقدس ترین بخش مهابهاراتا - متون مقدس هندو |  مترجم: محمدعلی موحد
ثبت نام کتاب درسی , هفته کتاب , نمایشگاه کتاب


دلیل موفقیت من در نویسندگی، هوش و فضیلت نیست، بلکه شجاعت و اشتیاق است که موجب رهایی از آسایش مورد نظر توده مردم و مواجهه با تمایلات قوی و شرارت آمیز می شود. آغاز پژوهش و دانش از بی اعتقادی است که این بی اعتقادی نیز ایجاد فشار می کند. افراد نیرومند و سرسخت می توانند در برابر این فشار طاقت بیاورند.
می دانید پرسش واقعی یک فرد متفکر چیست؟
پرسش اساسی این است "تا چه اندازه می توانیم در برابر حقیقت تحمل کنم؟"
هنگامی که نیچه گریست | اروین د یالوم | مترجم: کیومرث پارسای
فروش کتاب , کتاب های دهم , ترجمه کتاب


تو بر پندار خویش کار کن، خویشتن داری خواهی یافت،ایمان خواهی یافت و دانا خواهی شد.تو تنها بر پندار خویش باش،که اگر پندارت نیک شود،گفتارت ، کردارت و نوشتارت نیک خواهند شد.تو بر پندار خویش مسلط شو،آنگاه برجهان خویش و غیر دست خواهی یافت و در اوج قدرت به آرامش خواهی رسید.تو تنها بر پندار خویش آگاه شو
غوغای خموش | آرمان آرین
فروشگاه اینترنتی کتاب , روز کتاب و کتابخوانی , کتاب معرفی ایده


یکی از طرفداران معاصر حقوق زن براساس کارهای هورنای چنین نوشت:
 "زنان امروزی ما بین نیاز به جلب توجه مردان و دنبال کردن اهداف شخصی خود، گیر افتاده اند. به همین جهت رفتارهای متضادی از خود نشان می دهند. گاهی اغواگر و پرخاشگر و گاهی نیز مودب و جاه طلب. زنان امروزی بین کار و عشق، دو پاره شده اند و در نتیجه هیچ کدام نیز آنها را ارضا نمی کند"
نظریه های شخصیت | دوان شولتز | مترجم: یوسف کرمی، فرهاد جمهری ،سیامک نقشبندی
ثبت نام کتاب , جلد کتاب , کتاب و کتابخوانی


گویی پس از رفتن برادرم درختان دست از پایداری برداشتند، یا این که مردمان دچار تب تَبَر شدند. آنچه که اکنون در سرزمین ما می روید نارون و بلوط و سندیان نیست، آفریقا و استرالیا و آمریکا و هند است که ریشه می دواند و شاخه می گسترد. درختان قدیم به سوی بلندی ها پس نشسته اند و نخل های بلند و بی شاخه صحرایی که رسم میهمان نوازی نمی دانند.
بارون درخت نشین |  ایتالو کالوینو | مترجم: مهدی سحابی
کتاب راه , کتاب های درسی , کتاب قانون


"آنتوان دوسنت اگزوپری" خالق شاهزاده كوچولو معتقد است : عشق آن نیست كه به هم خیره شویم عشق آن است  كه هر دو به یك سو بنگریم!
"گوته" عشق را عامل شكل گیری دانسته و می سراید:ما، با آن چه كه عاشقش هستیم شكل می گیریم.عرفا چه خوش می گویند: عشق مٓركب ِمقصد، نه مقصدِ مَركب!و "نادر ابراهیمی "  چه زیبا می گوید:عشق به همنوع حادثه است،عشق به میهن ضرورت است،عشق به خداوند هم ضرورت است و هم حادثه!
جان كلام: هرگاه قلبتان برای دیگران می تپد،فرشتگان برایتان دست تكان می دهند!!چو گیرد خوی تو مردم سرشتیهم اینجا و هم آنجا در بهشتی.
 لطفا گوسفند نباشید | محمود نامنی
مرکز تبادل کتاب , بانک کتاب پایتخت , طراحی جلد کتاب


پیرمرد کتاب را خوب برانداز کرد وگفت: هوم، کتاب مهمی است اما خیلی خسته کننده است.
پسر جوان شگفت زده شد پس پیرمرد سواد خواندن داشت و قبلا این کتاب را هم خوانده بود. اگر آنطور که پیرمرد می گفت کتاب خسته کننده ای باشد هنوز وقت برای تعویض کتاب داشت.
پیرمرد ادامه داد: این کتاب هم مانند کتاب های دیگر از ناتوانی مردم سخن می گوید و سرانجام همه بزرگترین دروغ عالم را باور میکنند.
پسر جوان با تعجب پرسید: بزرگترین دروغ عالم چیست؟
- این است که در مرحله ای از زندگی، کنترل آنچه که در زندگی مان رخ می دهد را از دست می دهیم و سرنوشت هدایت آنرا بر عهده می گیرد. این بزرگترین دروغ این جهان است. 
 کیمیاگر | پائولوکوئلیو | مترجم: آرش حجازی
کتاب من پیش از تو , هفته کتاب و کتابخوانی , دانلود کتاب اثر مرکب


هربار که تصور کرده ام معنای ژرف جهان را احساس می کنم، همیشه سادگی آن بود که منقلبم ساخت.

 فلسفه پوچی | آلبر کامو | مترجم: محمد تقی غیاثی
کتاب کودک , کتاب تست مامان , کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم


-مگه صدبار بهت نگفتم که...-آخه مامان گوش کنید...-چرا چنین کردی و چنان نکردی...-برای اینکه...-این‌بار اگر تکرار شود...حتما...چنین و چنان خواهم کرد.تو باید...نباید...بکن...نکن...
چنین جمله‌هایی را، اگر خودتان بر زبان نیاورده باشید، حتما از دیگران شنیده‌اید. آموختنِ خوب بودن به کودکان کار آسانی نیست و ما برای خوب بودن و شایسته بودن و... باید از یک‌سری قانون پیروی کنیم و کودکانمان نیز باید آن‌ها را بیاموزند و اجرا کنند.
-عزیزم خواهش می‌کنم مشق‌هایت را بنویس.-اگر کارهایت را انجام دهی...!-چرا مسئله‌ات را حل نمی‌کنی؟
کدام گروه موفق‌تر است؟ کدام روش بهتر است؟
انضباط بدون اشک | ردولف دریکورس | مترجم: مینو واثقی
کتاب قلعه حیوانات , قفسه کتاب , کتاب جنگل


پادشاه از زد و بند میان روشنگران و بازرسان نیز بی اطلاع نماند و از آنجا که هیچگونه تخلف و سوء استفاده ای را در دستگاه حکومتی خود بر نمی تافت، دستور داد همه پول های دریافتی روشنگران و بازرسان، تحویل خزانه شود و از آن پس، ارتباط مالی روشنگران با دستگاه حکومتی نیز تغییر کند، به این ترتیب که: روشنگران برای انجام ماموریتهایشان نه تنها حقوقی دریافت نکنند که ملزم به گرفتن مجوز از پادشاه باشند و علاوه بر پولی که در ابتدا برای مجوز می پردازند، روزانه نیمی از درآمد خود را تحویل خزانه نمایند. این تدبیر پادشاه، نه تنها یک هزینه حکومتی را به درآمد تبدیل کرد که انگیزه تلاش و فعالیت را در روشنگران افزایش دادد. هیچ بعید نیست که ابتکار یا ابداع نظریه: «انتقال وظایف دولتی به بخش خصوصی» به همین مقطع از تاریخ برگردد؛ چرا که تاریخ تولد و حیات هیچ کدام از آن طراحان و مبتکران و نظریه پردازان، قطعاً به قدمت تاریخ پادشاهی دموقراضه نیست!
دموکراسی یا دموقراضه | مهدی شجاعی 
کتاب های پایه دهم , کتاب خوانی , کتاب روانشناسی


داستان گویی نه تنها ریشه تئاتر، سینما، ادبیات و فرهنگ، که ریشه ی خود تجربه زندگی است. شنونده داستان با خودِ اساطیری اش و حقایقی که در آنجا بازنمایی می شوند، تماس برقرار می کند. اگر تماس ما با اسطوره هایمان قطع شود، این خطر هست که تماسمان با خودمان قطع شود. جامعه معاصر جامعه ای تجزیه شده و تکه تکه است و اغلب ما را از هسته مرکزی یا روحمان جدا می کند. به رغم همه پیشرفتی که داشته ایم، چیزی را از دست داده ایم که در فرهنگ های کهن گرامی داشته شده می شد، یعنی اتصال با روح.
 راه داستان  فن و روح نویسندگی | کاترین آن جونز| مترجم: محمد گذرآبادی
خرید کتاب با تخفیف , کتاب خوب , طاقچه کتاب


سازمان دادن جامعه ی خوب كه در فوریت قرار دارد نیز مشكل بزرگی است. بین جامعه ی خوب و شخص خوب، نوعی پسخوراند وجود دارد. یعنی این دو به یكدیگر نیاز دارند و لازم و ملزوم یكدیگرند. كاری ندارم كه كدام یك در اولویت قرار دارد، اما بدیهی است كه جامعه ی خوب و شخص خوب همزمان و به دنبال هم پیدا می شوند. در هر صورت به دست آوردن یكی بدون دیگری ممكن نخواهد بود. منظور من از جامعه ی خوب، انسان و یك دنیا است.
زندگی در اینجا و اكنون | آبراهام اچ مزلو | مترجم: مهین میلانی 
کتاب آشپزی , کتاب های برایان تریسی , روز کتاب


ویدیو : پاراگراف کتاب (60)