وزیر خارجه انگلیس: همه چشم‌ها به ایران پس از انتخابات دوخته شده است : هیگ: ...



وزیر خارجه انگلیس , وزارت خارجه ایران , دیدار روحانی و نخست وزیر انگلیس

هیگ: همه چشم‌ها به ایران پس از انتخابات دوخته شده است

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که چشم جهانیان به ایران پس از انتخابات و میزان جدیت آن در روند مذاکرات با 1+5 بر سر پرونده هسته‌ای تهران دوخته شده است.

به گزارش نامه، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه  فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط»، گفت: در هفته‌ها و ماه‌های پس از انتخابات، چشمهای جهانیان به ایران به طور خاص دوخته می‌شود تا بعد ببینیم که آیا بعد از این انتخابات، آیا ایرانی‌ها برای مذاکرات جدی آماده خواهند بود یا خیر؟

وی که در سفر دوره‌ای به برخی کشورهای خاورمیانه به سر می‌برد، در پاسخ به این سوال که ایرانی‌ها اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند آیا شما فکر می‌کنید که این انتخابات بر روند مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت، گفت: تا انتخابات ایران زمانی باقی نمانده و تنها سه هفته دیگر انجام می‌شود.  در مذاکرات اخیر، فضا از قبل بهتر بود.

هیگ افزود: من معتقدم که طی سال آینده، جهان متوجه خواهد شد که آیا ایران در این مذاکرات جدی است یا خیر؟ و این اندکی زمان می‌برد.

هیگ در پاسخ به این سوال که آیا این امر یک سال طول می‌کشد، گفت: نه من نمی‌خواهم زمانبندی خاصی داشته باشم اما طی هفته‌ها و ماه‌های بعد از انتخابات این مسئله روشن می‌شود. بسیاری از ما معتقدیم که این امر یک امتحان بزرگ برای ایران برای مشخص شدن میزان جدیت آن در مذاکرات به شمار می‌رود./نامه

 

 


ویدیو : وزیر خارجه انگلیس: همه چشم‌ها به ایران پس از انتخابات دوخته شده است