ورود دوباره به اتاق شماره 6 : کتاب «اتاق شماره 6» پیش‌تر با ترجمه‌ کاظم انصاری ...


کتاب «اتاق شماره 6» پیش‌تر با ترجمه‌ کاظم انصاری و سروژ استپانیان، به فارسی منتشر شده است و مترجم هم به اعتبار این‌که مدتی از آن‌ ترجمه‌ها گذشته، به ترجمه‌ دوباره‌ این متن پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: ترجمه‌ دیگری از «اتاق شماره 6» آنتوان چخوف این‌بار به قلم آبتین گلکار از سوی انتشارات هرمس منتشر شد.

کتاب «اتاق شماره 6» پیش‌تر با ترجمه‌ کاظم انصاری و سروژ استپانیان، به فارسی منتشر شده است و مترجم هم به اعتبار این‌که مدتی از آن‌ ترجمه‌ها گذشته، به ترجمه‌ دوباره‌ این متن پرداخته است. البته علاقه‌ گلکار به این نویسنده‌ مطرح روس و همچنین «اتاق شماره‌ 6» در ترجمه‌ آن مؤثر بوده است.
 
ترجمه‌ کاظم انصاری از این اثر در سال‌های قبل از انقلاب از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد که به تازگی نیز بعد از 30 سال تجدید چاپ شده است. سروژ استپانیان هم این اثر را در ترجمه‌ی دوره هفت‌جلدی آثار چخوف به فارسی برگرداند.

کاغذ دیواری اتاق خواب , اتاق بازرگانی , شماره شبا بانک ملی

 ترجمه‌ نمایش‌نامه‌های چخوف به قلم این مترجم به سال 1376 به عنوان اثر برگزیده در جایزه کتاب سال معرفی شد.
 
«اتاق شماره‌ 6» ماجرای دکتر و پنج بیماری است که در اتاق شماره 6 بیمارستانی قرار دارند که فقط یکی از آن‌ها از طبقه‌ ممتاز و بقیه پیشه‌ور و کاسب‌کارند. در یکی از روزهای اوایل بهار که برف سنگینی آمده بود، در گودال واقع در کنار گورستان دو جنازه‌ کهنه پیدا می‌شود.

یکی از آن‌ها جسد یک پیرزن و دیگری جسد بچه‌ای است که آثار مرگ غیرطبیعی در آن‌ها مشاهده می‌شود. شایعه‌ کشف این دو جنازه و وجود قاتل ناشناسی در شهر ورد زبان‌ها می‌شود و... .

 
آنتوان چخوف 29 ژانویه‌ 1860 در «تاگانروک» روسیه به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات متوسطه در 19سالگی، به دانشگاه مسکو راه یافت. چخوف که مجبور بود هزینه‌ی خانواده را هم تقبل کند، به نوشتن داستان‌های کوتاه و طنز از زندگی روزمره در روسیه رو آورد و این راه توانست شهرتی به‌عنوان «روایت‌گر طنزآمیز زندگی خیابانی روسیه» برای او به‌ همراه بیاورد.

چخوف در سال 1884 در رشته‌ پزشکی فارغ‌التحصیل شد و توانست از طریق این حرفه، درآمد قابل توجهی برای خود به ‌دست آورد. او در سال 1886 به یکی از معتبرترین روزنامه‌های سن‌پترزبورگ به نام «دوران جدید» دعوت شد. به سال 1887 با داستان کوتاه «در تاریکی»، جایزه‌ معتبر «پوشکین» را برای بهترین اثر ادبی متمایز از جهت ارزش هنری کسب کرد.

در سال 1894 نوشتن نمایش‌نامه‌ «مرغ دریایی» را آغاز کرد. موفقیت این نمایش‌نامه به حدی بود که در سال 1898 در تئاتر هنر مسکو به نمایش درآمد. چخوف بیش از 700 داستان کوتاه نوشت و از دیگر آثار مهم او به «سه خواهر»، «دایی وانیا» و «دوئل» می‌توان اشاره کرد.


آنتوان چخوف 15 ژوئیه 1904 از دنیا رفت.


ویدیو : ورود دوباره به اتاق شماره 6