هیچ وقت از سبك ام خارج نمی شوم :       برگزاركننده كنسرت سالار عقیلی می گوید: ...



 

راهنمای سفر چارتری خارج از کشور , تحصیل در خارج , چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم

 

 

برگزاركننده كنسرت سالار عقیلی می گوید: برج میلاد برای برگرداندن تخفیف ۲۰ درصدی به خزانه اش، هزینه های پشت صحنه، بیمه و پاركینگ را به فهرست ارقام دریافتی اش اضافه كرده. عقیلی هم وعده داد كه كارش بیشتر درون مایه ی سیاسی و اجتماعی دارد اما كوبندگی و هیجان در آن رعایت شده است.

 

برج میلاد برای برگرداندن تخفیف ۲۰ درصدی خود به خزانه اش، هزینه ی پشت صحنه، پول بیمه، پول پاركینگ و غیره را به فهرست ارقام دریافتی خود اضافه كرده است كه عملا به این معناست كه برج میلاد؛ دو پله عقب رفته و پنج پله جلوآمده است.

نشست مطبوعاتی كنسرت گروه موسیقی قمر با حضور سالار عقیلی، نوید دهقان، مدیر موسسه نهاله رودكی صبح امروز(اول آبان) در موسسه ی نهاله ی رودكی برگزار شد.

نوید دهقان(آهنگساز و سرپرست گروه قمر) گفت: عنوان این كنسرت «پرواز پرنده پاییز» نام دارد كه یك روایت محتوایی و كلامی به صورت موسیقایی از اول تا انتهای كنسرت به همراه دارد و هدف آن نزدیك كردن احساس مخاطبان به همدیگر است.

وی افزود: اشعار این كنسرت از اخوان، سیاوش كسرایی و سایه انتخاب شده است. همچنین این كنسرت درمقایسه با كنسرت های دیگر نه ازنظر فرم بلكه ازنظر محتوا كاملاً متفاوت است؛ به گونه ای كه این اجرا نه تنها برای علاقمندان موسیقی بلكه برای علاقمندان به شعر فارسی جذابیت خاص خود را دارد.

در ادامه سالار عقیلی(خواننده این گروه) درباره ی اجرای دو سانس در یك روز گفت: متاسفانه قیمت اجاره ی سالن در ایران آنقدر گران است كه ما مجبور می شویم؛ برای كم كردن هزینه ها در یك روز؛ دو سانس اجرا داشته باشیم.

این خواننده درباره ی این موضوع كه اجرای دو سانس به گروه فشار می آورد؛ خاطرنشان كرد: این اجرا سخت تر از اجرای اروپا و آمریكا من نیست. بعضی مواقع با یك چمدان وارد پشت صحنه می شویم و چند دقیقه دیگر كنسرت را آغاز می كنیم.

عقیلی اظهار داشت: شاید اجرای دو سانس در یك روز برای خواننده های دیگر مشكل باشد اما برای من این گونه نیست.

وی ادامه داد: عده ای می خواهند موسیقی فاخر را در این مملكت تضعیف كنند و به گونه ای صحبت می كنند كه آلبوم های سنتی فروش ندارد؛ این درحالی است كه دو آلبوم «مایه ناز» و «دریای بی پایان» با فروش نسبتا بالایی برخوردار بود.

عقیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، در این باره كه باتوجه به تور كانادا و آمریكای وی،چه مدت زمانی برای تمرین با گروه داشته است، گفت: من CD این كار را از آقای دهقان گرفته ام و در تور اروپا و كانادا؛ و سعی كردم آن را گوش دهم. از طرف دیگر این گروه مشغول تمرین است و كار خود را كماكان ادامه می دهد.

این خواننده در ادامه گفت: شاید برای خواننده های دیگر در آمدن به صحنه؛ ماه ها زمان لازم باشد ولی من بعداز یك تا دو روز تمرین؛ برای كنسرت آماده ام چراكه من و آهنگساز گروه به یك سلیقه و احساس مشترك رسیده ایم و هر آهنگی را كه نوید دهقان می سازد؛ انگار بارها و بارها آن را خوانده ام.

در ادامه نوید دهقان(آهنگساز گروه) با اشاره به اینكه این كنسرت همزمان با تولد چهار ساله گروه قمر است، خاطرنشان كرد: در این اجرا سعی كردم آهنگ های متفاوتی ازنظر محتوا انتخاب كنم.

بلورچی(مدیر موسسه نهاله رودكی) نیز گفت: برگزاری این كنسرت برای ما ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برده است اما در این كنسرت صرفا مسائل اقتصادی را درنظر نگرفته ایم و باتوجه به همزمانی كنسرت گروه قمر و كنسرت استاد همایون خرم سعی كرده ایم قیمت بلیط را ۲۵ الی ۴۵ هزار تومان درنظر بگیریم تا علاقمندان موسیقی سنتی بتوانند از دو كنسرت استفاده كنند.

بلورچی با اشاره به تخفیف درنظر گرفته شده از سوی برج میلاد برای كنسرت های موسیقی سنتی گفت: این تخفیف بسیار بسیار ناچیز است. دو الی سه میلیون تخفیف برای یك كنسرت ۱۰۰ میلیونی اصلا رقمی نیست. از طرفی برج میلاد برای برگرداندن این تخفیف به خزانه ی خود؛ هزینه ی پشت صحنه، بیمه، پاركینگ وغیره را به فهرست ارقام درخواستی خود اضافه كرده است كه عملا به این معناست كه برج میلاد دو پله عقب رفته و پنج پله جلوآمده است.

در بخش دیگری از نشست، سالار عقیلی درباره فضای خوانندگی خود در این كنسرت باتوجه به انتخاب اشعار كه بیشتر درون مایه ی سیاسی و اجتماعی دارد، گفت: من هیچ وقت از سبك خودم خارج نمی شوم؛ البته این قطعات نیاز به تحرك بیشتری دارد چراكه اشعاری پر از نغز و محتواست. من سعی كردم حالت كوبندگی و هیجانی را در آن رعایت كنم.

دهقان هم گفت: قطعه ی پرنده در این كنسرت كه برگرفته از شعر سیاوش كسرایی است؛ از سه قسمت تشكیل می شود. بخش اول آن از دشتی آغاز و وارد آواز اصفهان می شود و در پایان در دستگاه راست پنجگاه خاتمه پیدا می كند به گونه ای كه در پایان؛ مخاطب به این نتیجه می رسد كه بالاخره این پرنده كیست.

وی ادامه داد: سالار عقیلی شعرها را با تمام احساس و تمام سلول هایش می خواند. من با بودن عقیلی هیچ نگرانی بابت موسیقی و گروه ندارم.

نوید دهقان با تاكید بر این موضوع كه هیچ وقت به دنبال نوآوری مصنوعی نبوده است، اظهار داشت: روند آهنگسازی من به صورتی است كه نوآوری در شعر و محتوا صورت می گیرد و بقیه ی روند آهنگسازی به خودی خود پیش می آید و من هیچ اختیاری از خود ندارم.

وی افزود: بسیاری از آهنگسازان درحال حاضر بیشتر از آنكه به محتوا فكر بكنند؛ به فرم فكر می كنند؛ درحالیكه جامعه ی ما نیاز به محتوایی اندیشمندانه دارد.

این آهنگساز با تاكید بر اینكه موضوع كه گروه قمر هیچ وقت به صحنه نمی آید تا زمانی كه حرفی برای گفتن داشته باشد، تصریح كرد: هنرمند باید نگرنده، اندیشنده و گوشنده باشد و من سعی كردم كه آهنگ های این كنسرت را براساس حال و هوای جامعه انتخاب بكنم.

وی ادامه داد: جان موسیقی ملودی است. سعی كردم در این كار با استفاده از ساز های معمولی و عادی؛ موسیقی خودم را بیان بكنم؛ چراكه اعتقاد دارم موسیقی خوب نیاز به بزك كردن ندارد.

وی در پایان گفت: درحال حاضر هجمه ای از تهاجم بی فرهنگی در ادبیات و موسیقی ما پیش رفته است؛ به گونه ای كه كسی احساس تعهد نسبت به مردم و جامعه ندارد.

دهقان درباره ی مكاتب هنری نیز گفت: در مكاتب هنری سه نوع اندیشه وجود دارد كه هنر را برای هنر، هنر را برای هنرمند و هنر را برای جامعه می خواهد. نباید فراموش كرد كه هدف تمام این هنرها باید تعالی مردم هنر و هنرمند باشد.

وی تاكید كرد: منتقدان و خبرنگاران می توانند به موسیقی ما سمت و سو و جهت بدهند. اگرچه متاسفانه هم اكنون منتقد خوب در حوزه موسیقی نداریم.

گروه قمر روزهای ۱۱ و۱۲ آذرماه در برج میلاد به صحنه می رود.... / خبرگزارى ایلنا 


ویدیو : هیچ وقت از سبك ام خارج نمی شوم