همه چیز درباره اتیکت لباس ها : تا حالا چند بار شده كه لباس نو و دست اول‌تان، ...


تا حالا چند بار شده كه لباس نو و دست اول‌تان، بعد از یك بار شستن شل و ول شده و از بین رفته؟ خیلی وقت‌ها مشكلات این‌چنینی تقصیر جنس لباس و تولیدی آن نیست. شما خودتان با ندانستن روش درست نگهداری از لباس، آن را خراب كرده‌اید.
اتیکت لباس , نکاتی درباره لباس زنانه , بایدها و نبایدها درباره لباس پوشیدن

تا حالا چند بار شده كه لباس نو و دست اول‌تان، بعد از یك بار شستن شل و ول شده و از بین رفته؟ خیلی وقت‌ها مشكلات این‌چنینی تقصیر جنس لباس و تولیدی آن نیست. شما خودتان با ندانستن روش درست نگهداری از لباس، آن را خراب كرده‌اید. روی اتیكت ها بیشتر لباس‌ها روش درست نگهداری و شست‌وشوی آن توضیح داده شده است. این اتیكت ها را بارها دیده‌اید. فقط كافی است بتوانید نشانه‌های روی آن ها را بخوانید؛ این راهنمای كوچك به شما كمك خواهد كرد.



نکات درباره لباس , حدیث درباره لباس , درباره لباس عروس

در چه دمایی بشوییم؟

 شكل یك تشت پر از آب  مربوط می‌شود به روش‌های شست‌وشوی لباس.
  •   اگر روی تشت یك عدد نوشته شده باشد یعنی باید لباس را با آب با درجه‌ای كه نوشته شده بشویید. مثلا اگر روی آب عدد 30 نوشته شده باشد شما باید ماشین لباسشویی را روی این درجه یا حرارت‌های كمتر از این درجه تنظیم كنید. اگر روی این تشت آب علامت ضربدر خورده باشد یعنی شما نباید لباس را بشویید. البته این علامت برای لباس نیست. آن را معمولا روی عروسك می‌بینید.
  •  تشت آب بدون عدد نشان‌دهنده برنامه‌های شست‌وشو روی ماشین لباسشویی شماست. اگر زیر تشت چیزی نباشد شما باید از برنامه شست‌وشوی لباس‌های نخی استفاده كنید. اگر یك خط تیره زیر آن باشد باید ماشین را روی برنامه شست‌وشوی الیاف مصنوعی بگذارید اما اگر 2 خط تیره زیر تشت بود، برنامه ماشین لباسشویی باید برنامه شست‌وشوی لباس‌های پشمی باشد.
  •  تشتی كه یك دست در آن قرار گرفته یعنی این‌كه باید حتما لباس‌تان را با دست بشویید و استفاده از ماشین لباسشویی برای این لباس ممنوع است.
  •  مثلثی است كه روی آن نوشته شده CL یعنی شما می‌توانید برای شستن لباس از مواد سفید‌كننده مثل وایتكس یا لكه‌بر استفاده كنید. اگر روی مثلث ضربدر خورده بود شما مجاز نیستید سفید‌كننده به لباس‌تان بزنید.



درباره ی رشته ی طراحی لباس , مطالب کوتاه درباره لباس زنانه , مطلب کوتاه درباره لباس زنانه

چگونه خشك كنید؟

علامت‌های مخصوص خشك‌كردن شكل مربع دارند.
  •  یك مربع با یك دایره وسط آن یعنی این‌كه می‌توانید لباس را با خشك‌كن ماشین لباسشویی خشك كنید. اگر درون دایره یك نقطه بود یعنی باید لباس را با درجه حرارت پایین خشك كنید و اگر 2 نقطه درون دایره بود یعنی می‌توانید درجه حرارت ماشین را روی حرارت زیاد بگذارید. اگر روی دایره و مربع یك ضربدر كشیده شده بود شما نباید لباس را در خشك‌كن بگذارید.
  •   اگر روی مربع 3 خط موازی عمودی بود یعنی نباید لباس را بچلانید تا آب آن را بگیرید. اگر یك خط افقی وسط مربع بود باید لباس را روی سطح مسطح پهن و خشك كنید اما اگر یك منحنی یا نیم‌دایره روی ضلع بالایی مربع بود یعنی باید لباس را روی طناب پهن كنید تا خشك شود.



تحقیق درباره ی طراحی لباس , نکاتی درباره لباس نوزاد , مطلب درباره لباس ایرانی ها در دوره هخامنش

فوت و فن‌های اتوكشی

علامت بعدی شكل اتو دارد و مربوط است به اتو كشیدن لباس‌ها.
  •  اگر روی اتو ضربدر خورده بود شما مجاز نیستید لباس‌تان را اتو بكشید. اگر یك نقطه روی اتو بود شما باید با درجه حرارت كم لباس را اتو بكشید. 2 نقطه یعنی حرارت متوسط و 3 نقطه یعنی می‌توانید لباس را با درجه حرارت زیاد اتو كنید.
  •  علامت‌های دیگر كه شكل دایره دارند مربوط می‌شوند به خشك‌شویی‌ها. اگر روی اتیكت لباس دایره‌ای بود كه روی آن ضربدر خورده بود نباید لباس را به خشك‌شویی بدهید. این حروفی كه روی دایره هست هم مربوط می‌شود به موادی كه خشك‌شویی باید از آن‌ها استفاده كند.


ویدیو : همه چیز درباره اتیکت لباس ها