نکسوس 6 واقعا 2.8 میلیون می ارزه؟ : سیاست گوگل در تولیدمحصولات نکسوس تا پیش ...


سیاست گوگل در تولیدمحصولات نکسوس تا پیش از این همین روند را دنبال می کرد اما با عرضه نکسوس 6 مشخص شد آنها قصد دارند از سری AndroidOne برای رقابت با محصولات اقتصادی بازار استفاده کنند. در عوض می توان سخت افزار قدرتمند نکسوس را تغییری امیدوارکننده و مثبت در نظر گرفت.



روزنامه هفت صبح: محصولی که عاشقان گوگل، بی صبرانه منتظر شوند بالاخره وارد ویترین مغازه های موبایل فروشی کشور شد. قبل از اینکه ذوق زده شوید باید قیمت بالای نکسوس 6 را هم در نظر بگیرید. این در حالی است که نکسوس همیشه جزو محصولاتی بوده که در عین مجهز بودن به سخت افزار قدرتمند، قیمت بالایی ندارد و با همین ترفند در بازار برنده می شود.

سیاست گوگل در تولیدمحصولات نکسوس تا پیش از این همین روند را دنبال می کرد اما با عرضه نکسوس 6 مشخص شد آنها قصد دارند از سری AndroidOne برای رقابت با محصولات اقتصادی بازار استفاده کنند. در عوض می توان سخت افزار قدرتمند نکسوس را تغییری امیدوارکننده و مثبت در نظر گرفت.

میلیون , نکسوس , کارآفرینی با سرمایه 10 میلیون

سخت افزار جدید در حد گوشی های تراز اول


اگر سایز اصلی فبلت ها را بین 5.3 تا 6.9 اینچی در نظر بگیریم، موتورولا نکسوس 6 را باید نخستین فبلت شرکت گوگل محسوب کنیم. نکسوس 6 یا همان نکسوس X دارای نمایشگری با اندازه 5.96 اینچی است که دقت تصویر خیره کننده Quad HD و تراکم پیکسلی بالای 493ppi را ارائه می کند.

گوگل این بار در زمینه صفحه نمایش جاه طلبانه عمل کرده است. آنها قصد دارند به این ترتیب از زمین بازی سامخسونگ و سونی دور نمانند و خط و نشانی هم برای اپل بکشند. این در حالی است که سامسونگ نوت 4 را در همان اندازه قبلی یعنی سایز 5.7 اینچی نگه داشته است.

نکسوس 6 همچنین یکی از قدرتمندترین سخت افزارهای حال حاضر جهان را دارد. این فبلت مجهز به چیپ اسنپدراگون 805 از شرکت کوالکام است که روی آن پردازنده چهار هسته ای Krait450 قرار گرفته است. سرعت این پردازنده به 2.7 گیگاهرتز می رسد. در کنار پردازنده قدرتمند، یک حافظه موقت سه گیگابایتی وجود دارد که برای بسیاری از گوشی های مهم سال آرزو بوده است.

دوربین های اصلی این گوشی یک حسگر 13 دارد و با دوربین جلویی دو مگاپیکسلی می توان عکس های سلفی خوبی گرفت. باتری 3220 میلی آمپر ساعتی را هم باید به عنوان یکی از نقاط قوت نکسوس 6 در نظر گرفت. موتورولا همچنین دو بلندگوی واستریو در بالا و پایین نمایشگر طراحی کرده است. آنها نکسوس 6 را در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی و در رنگ های سرمه ای و سفید به بازار فرستاده اند.

نکسوس جدید با اندروید جدید نسخه پنج کار می کند که همزمان با نکسوس 6 عرضه شد. این سیستم عامل دارای سیستم ذخیره انرژی است و می تواند عمر اسمارت فون را 90 دقیقه افزایش دهد.

در کنار چنین امکانی، خود نکسوس 6 نیز از «توربوشارژر» موتورلا بهره می برد که با 15 دقیقه شارژ می تواند عمری شش ساعته به اسمارت فون بدهد. واقعا فکر می کنیم این یکی ارزش پرداخت دو میلیون و 800 هزار تومان را داشته باشد، هر چند اگر مدتی صبر کنید، قیمت آن حتما کاهش خواهد داشت.


ویدیو : نکسوس 6 واقعا 2.8 میلیون می ارزه؟