نحوه پاک کردن، پختن و خوردن لابستر : روش های زیادی برای پختن لابستر وجود دارد، ...


روش های زیادی برای پختن لابستر وجود دارد، ولی به همان تعداد روش هم برای خوردنش وجود دارد. آب پز کردن راحت ترین روش پخت لابستر است، ولی بخارپز کردن نیز بسیار رایج است.



پادشا: روش های زیادی برای پختن لابستر وجود دارد، ولی به همان تعداد روش هم برای خوردنش وجود دارد. آب پز کردن راحت ترین روش پخت لابستر است، ولی بخارپز کردن نیز بسیار رایج است. روش های دیگر شامل فرو بردن لابستر در کره آّب شده داغ، یا اضافه کردن کمی آبلیمو یا مایونز می شود. بعضی ها گوشت پاهای کوچک آن را نیز یکی یکی جدا می کنند، ولی در اینجا ما بیشتر به چنگال، بندها و دم آن اشاره می کنیم.

نحوه خاموش کردن ویندوز 8 , نحوه غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 , نحوه دم کردن قهوه

لابستر بیشتر برای مهمانی های دوستانه و خانوادگی پخته می شود، زیرا خوردن آن سرگرم کننده و پر ریخت و پاش است و برای این مناسبت ها مناسب است.

نحوه پختن و خوردن لابستر

مدت زمان لازم برای پخت: 15 دقیقه

اگر از یک وعده لابستر چیزی باقی ماند می توانید آن را خرد کنید و بعداً با مایونز و کاهو در کنار هات داگ کبابی سرو کنید.

مواد لازم:

•    لابستر برای هر نفر
•    یک قابلمه بزرگ از آب شور
•    کره
•    نان

نحوه فعال کردن اینترنت همراه اول , نحوه پاک کردن اکانت تلگرام , نحوه پختن مرغ

روش آب پز:

قبل از هر چیز به اندازه قابلمه ای که برای جوشاندن لابستر انتخاب می کنید دقت کنید. اگر قرار است چندین لابستر را با هم بپزید، باید آن را در چند مرحله انجام دهید یا از چند قابلمه بزرگ بطور همزمان استفاده کنید.

قابلمه را پر از آب کنید و به ازای هر لیتر آب 2 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. آب قابلمه باید به اندازه آب دریا شوری داشته باشد. آب را فوراً بجوشانید.

سپس لابستر را از بدنش بگیرید و وارونه داخل آب جوش بیندازید. در قابلمه را بگذارید.

نحوه درست کردن قهوه , نحوه صحیح خوردن واژن , نحوه غیر فعال کردن اپدیت ویندوز 10

از زمانی که لابستر را در قابلمه می گذارید بسته به اندازه آن، 12 تا 20 دقیقه آن را آب پز کنید. وقتی لابسترها می پزند رنگشان به قرمز روشن و براق تبدیل می شود.

یادتان باشد که لابستر برخلاف صدف یا ماهی که در ساشیمی طعم خوبی دارند، اگر خوب و به اندازه نپزد طعم خوبی نخواهد داشت. بنابراین به زمان پخت دقت کنید.

نحوه وارد کردن شارژ همراه اول , نحوه هک کردن تلگرام , نحوه درست کردن قهوه ترک

بعد از آنکه لابسترها پختند، آنها را با انبر از قابلمه درآورده و در ظرفی بگذارید تا آّب آنها کشیده شود و سرد شوند.

نحوه خوردن لابستر

قبل از شروع، باید مبانی خوردن لابستر را فراهم کنید. برای خوردن لابستر به فندق شکن، کاسه بزرگی برای قرار دادن پوست ها، کاسه کوچکی برای دیپ کره و دستمال های زیادی برای پاک کردن دست هایتان نیاز دارید! خوردن لابستر کثیف کاری دارد، بنابراین دستمال را فراموش نکنید. به همین دلیل است که در رستوران هایی که لابستر سرو می شود، پیش بند پلاستیکی در اختیار مهمانان می گذارند. برای خوردن لابستر به قیچی آشپزخانه و هسته کش نیز نیاز پیدا می کنید.

بعد از آب پز کردن لابستر حتماً بگذارید چند دقیقه سرد شود تا بتوانید آن را با دست بردارید. نوارهای پلاستیکی دور چنگال را باز کنید. چنگال ها را از قسمت مفصل بپیچانید و از بدن جدا کنید. بند چنگال ها را نیز جدا کنید.

دو تکه چنگال را باز کنید تا بشکند، این کار را به آرامی انجام دهید تا گوشت کمی که به چنگال چسبیده جدا نشود.

نحوه آپدیت کردن ویندوز 10 , نحوه مخفی کردن مودم , نحوه پیدا کردن ip کامپیوتر دیگران

از فندق شکن برای شکستن پوسته چنگال استفاده کنید. بسته به فصل و اندازه لابستر شما، ممکن است شکستن پوسته با فندق شکن سخت یا راحت باشد. اگر لازم شد می توانید از چکش استفاده کنید، ولی این کار را آرام انجام دهید تا گوشت داخل آن له نشود. قسمت های شکسته پوسته را دور بریزید و گوشت آن را بیرون بیاورید. همه قسمت های سفید چسبیده به گوشت چربی هستند که می توانید آنها را بخورید یا نخورید. می توانید آنها را داخل دیپ بزنید و بخورید.

برای بیرون آوردن گوشت داخل چنگال از قیچی آشپزخانه استفاده کنید تا پوست آن را از طول ببرید. اگر قیچی نداشتید می توانید با همان فندق شکن چنگال را بشکنید و گوشت آن را بیرون بیاورید.

اگر لابستر بزرگی دارید می توانید پاهای آن را هم بخورید. گوشت داخل پاها را به همان روش باز کردن چنگال های لابستر دربیاورید. یعنی پاها را از مفصل بر خلاف جهت بپیچانید تا بشکنند.

بزرگترین تکه گوشت لابستر در قسمت دم آن است. باید با هر دو دست گوشت دم را جدا کنید. با یک دست بدن لابستر را بگیرید و با دست دیگر دمش را نگه دارید. دم را بر خلاف جهت تا کنید تا از بدن جدا شود.

یکی دو قسمت عجیب و غریب در این قسمت می بینید، که یک قسمت تقریباً سبزرنگ، کبد لابستر است که بعضی ها آن را با نان تست می خورند یا به سوپ یا سس اضافه می کنند و بعضی ها آن را نمی خورند و دور می اندازند. اگر لابستر ماده باشد، قسمت قرمز رنگی نیز می بینید که تخم آن است، این قسمت را نیز می توانید بخورید یا نخورید.

نحوه کم کردن حجم عکس , نحوه زیپ کردن فایل ها , نحوه غیرفعال کردن آپدیت ویندوز 10

قسمت دم شبیه یک میگوی بزرگ است. باله های انتهای دم را بگیرید و آنها را به آرامی به عقب خم کنید. اگر این کار را درست انجام دهید، گوشت داخل یکی دو باله درسته درمی آید. این قسمت از گوشت لابستر خوشمزه و شیرین است، بنابراین باله ها را از دست ندهید. می توانید برای کندن پوست نازک این قسمت از قیچی استفاده کنید.

وقتی باله ها را از قسمت دم جدا کردید، می توانید انگشت خود را در قسمت کوچکی که باله ها بودن بگذارید و گوشت دم را یک تکه جدا کنید. اگر لابستر شما بسیار بزرگ باشد، باید از قیچی آشپزخانه برای ایجاد برش در زیر دم و جدا کردن گوشت استفاده کنید.

قبل از خوردن دم، قسمت روی آن را جدا کنید، زیرا این قسمت یک ورید گوارشی دارد که باید جدا شود.

نحوه پاک کردن کش , نحوه دم کردن چای سبز , نحوه ی دم کردن چای سبز

در قسمت بدن لابستر هم گوشت وجود دارد، یعنی همان جایی که دم جدا می شود. اگر لابستر شما بزرگ بود، ارزش پاک کردن و جدا کردن گوشت این قسمت را نیز دارد.

حالا گوشت ها را در کره آب شده بزنید و آنها را میل کنید. نان برشته نیز در کنار کره لابستری خیلی می چسبد.


ویدیو : نحوه پاک کردن، پختن و خوردن لابستر