نامه‌ کمیسیون فرهنگی مجلس به سرافراز : سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، از ارسال ...


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، از ارسال نامه این کمیسیون به رئیس رسانه ملی و تاکید بر اجرای مصوبه شورای نظارت بر صدا و سیما درباره ممنوعیت فعالیت برخی هنرمندان و مجریان خبر داد. خبرگزاری مهر: سیدعلی طاهری با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، از بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مدیریت و احداث مساجد و نمازخانه‌های کشور» در این جلسه خبر داد و گفت: بخش دیگری از ایرادات شورای نگهبان باقی مانده که در جلسات آینده بررسی خواهد شد.

وی افزود: در جلسه امروز همچنین نامه ای از سوی کمیسیون خطاب به آقای سرافراز رئیس رسانه ملی صادر شد که در آن از مصوبه اخیر شورای نظارت بر صدا و سیما حمایت و بر اجرای آن تاکید شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در توضیح این موضوع گفت: اخیرا شورای نظارت بر صدا و سیما در مصوبه ای اعلام کرد که آن دسته از مجریان و هنرمندانی که تصاویر خلاف شئون را از خود در شبکه های اجتماعی می‌گذارند، صدا و سیما دیگر نمی‌تواند از آنها به عنوان مجری یا هنرمند استفاده کند که با توجه به اینکه این مصوبه مورد بی‌اعتنایی سازمان صدا و سیما قرار گرفته بود و اعلام کرده بودند که این مصوبه قابلیت اجرا ندارد، کمیسیون فرهنگی در این نامه حمایت خود را از این مصوبه اعلام و تاکید کرده است که انتظار می‌رود با دقت اجرا شده و رسانه ملی نیز در تراز جمهوری اسلامی باشد.

طاهری همچنین با اشاره به بررسی «طرح جامع اداره صدا و سیما» در این کمیسیون در دو سال اخیر گفت: آقای سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما معتقد است که در حکم انتصاب وی نکاتی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده که در طرح کمیسیون فرهنگی مجلس، نیامده و خوب است که این طرح مجدداً بررسی و اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح از تصویب کمیسیون گذشته است، باید از اداره امور قوانین مجلس پیگیری کنیم تا در صورتی که به مرحله چاپ نرسیده، به کمیسیون بازگردد و با حضور رئیس رسانه ملی مجددا بررسی شود، اما در صورت چاپ شدن، طبق آئین‌نامه امکان بازگشت به کمیسیون ندارد و در هنگام بررسی در صحن علنی مجلس نظرات سازمان صدا و سیما نیز دریافت خواهد شد.


ویدیو : نامه‌ کمیسیون فرهنگی مجلس به سرافراز