میزان محاسبه دلار در بودجه پیشنهادی دولت 2450 تومان است : جلیلی با اشاره به ...



تبدیل دلار به تومان , دلار به تومان , وزرای پیشنهادی دولت

جلیلی با اشاره به لایحه بودجه 92:

میزان محاسبه دلار در بودجه پیشنهادی دولت 2450 تومان است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت میزان محاسبه دلار در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 92، 2450 تومان است.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا, اظهار کرد: نرخ ارز در لایحه بودجه پیش‌بینی نمی‌شود بلکه در بحث برآورد درآمدهای ریالی از محل فروش محصولات نفتی مبنایی قرار می‌دهند که چه حجم از ریال می‌شود. به طور خاص در بودجه 92 ما باید از محل فروش نفت 66 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم، میزان فروش آن هم یک میلیون و 60 هزار بشکه نفت و 324 هزار تا میعانات گازی پیش‌بینی شده است. حالا اگر در میزان فروش گشایشی شد و ما توانستیم بیشتر بفروشیم برای رسیدن به 66 هزار میلیارد تومان، پایه نرخ ارز محاسباتی را کم می‌کنیم اما اگر میزان فروش نفت کم شود نرخ ارز محاسباتی هم افزایش می‌یابد.

وی افزود: مهم این است که سهم ریالی ما در بودجه از محل فروش نفت تحقق پیدا کند که درآمد آن ارزی است. در پیش‌بینی‌ها 2450 تومان یعنی چیزی شبیه به نرخ مبادله‌ای است، اما اگر ما نفت بیشتری فروختیم این عدد کمتر می‌شود؛ زیرا ما 66 هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت درآمد می‌خواهیم و نه بیشتر و مابقی را از محل درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها کسب می‌کنیم.

جلیلی اضافه کرد: پیش‌بینی دولت در برآورد میزان ریالی درآمد حاصل از فروش نفت و تبدیل ارز آن، 2450 تومان است. ما اگر می‌خواهیم نرخ ارز را پایین بیاوریم یا باید میزان فروش را افزایش دهیم یا نرخ فروش که اکنون 95 دلار پیش‌بینی شده را بالا ببریم؛ در واقع یکی از سه متغیر تسعیر نرخ ارز، نرخ فروش و یا میزان فروش باید تغییر کند تا 66 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی تحقق پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: در حال حاضر با پیش‌بینی فروش یک میلیون و 60 هزار بشکه در هر روز که بشکه‌ای 95 دلار پیش‌بینی شده نرخی که میزان محاسبه دولت است 2450 تومان می‌شود که اگر میزان فروش بیشتر شود یا نرخ فروش بالاتر برود این قیمت پایین می‌آید. /خبرگزاری فارس

 


ویدیو : میزان محاسبه دلار در بودجه پیشنهادی دولت 2450 تومان است