مهدی فخیم زاده به سینما باز می گردد : مهدی فخیم زاده بعد از سال ها فعالیت در ...


مهدی فخیم زاده بعد از سال ها فعالیت در تلویزیون قصد دارد با کارگردانی یک فیلم سینمایی به سینما باز گردد. از آخرین ساخته وی در سینما ده سال می گذرد. سینما پرس:  مهدی فخیم زاده بعد از سال ها فعالیت در تلویزیون قصد دارد با کارگردانی یک فیلم سینمایی به سینما باز گردد. از آخرین ساخته وی در سینما ده سال می گذرد.

مهدی فخیم‌زاده که به دلیل مشغله‌های تولید چند سریال تاریخی و پلیسی نزدیک به دو دهه است در تلویزیون مشغول فعالیت است دلایل دوری‌اش از سینما را اینطور عنوان می‌کند: خانه‌ اصلی من سینما است. من با سینما کارم را شروع کردم. اما الان اوضاع تولید تعریف ندارد و باید منتظر باشیم تا شرایط مناسب تری به وجود بیاید. ضمن اینکه کار در تلویزیون قواره خاص خودش را دارد. فیلم‌ساز تکلیف‌اش با کار مشخص است.

مهدی فخیم زاده , مهدی فخیم‌زاده , بیوگرافی مهدی فخیم زاده

فخیم زاده درباره شرایط کار در تلویزیون می گوید: خیلی‌ها فکر می‌کنند سینما به تلویزیون ارجحیت کیفی دارد. ولی من با توجه به تجربیات این چند سال با صراحت می‌گویم که کار در تلویزیون بسیار بی دغدغه و راحت است. چه از لحاظ تولید و چه از لحاظ برقراری ارتباط با مخاطب.

هر چند فخیم‌زاده سال گذشته در پی اختلافات شدید تهیه‌کنندگان و انشعاب و چند دستگی بین آنها در یک نامه سرگشاده رسما خود را کارمند تلویزیون معرفی کرده بود که تا مدت‌ها قصد بازگشت به سینما را ندارد اما گویا او این روزها دلش برای پرده سینما حسابی تنگ شده است.

مهدی فخیم‌زاده درباره‌ی موضوع فیلم‌ جدیدش گفت: بر خلاف سالهای اخیر که بیشتر درگیر ساخت قصه‌های پلیسی بودم این بار به سراغ یک موضوع طنز رفته‌ام. قصه‌ای که با حال و هوای کمدی‌اش داستان دو رفیق قدیمی را روایت می‌کند که با هم مشغول خلاف هستند.

به نظر می‌رسد فخیم‌زاده برای حضور جدی در سینما عزم‌اش را جزم کرده است. باید منتظر بود تا اثر جدید خالق « مسافران مهتاب» و « همسر» را ببینیم.

فضای کمدی- اکشنی که فخیم‌زاده این روزها ذهن‌اش را به آن معطوف کرده است دنیای جدیدی‌ است که بعد از نزدیک به چهار دهه سعی و خطا در سینما و تلویزیون قرار است به آن ورود کند.

فخیم‌زاده به عنوان بازیگر در سریال « تکیه بر باد » نیز بازی کرده بود که سال گذشته از شبکه تهران پخش شد. همچنین وی برای حضور در سریال نوروزی «هفت سین» قرار داد بسته بود که در روزهای نخست قراردادش را با این پروژه فسخ کرد.

آخرین ساخته سینمایی مهدی فخیم زاده فیلم سینمایی «هم نفس» بود که در سال 82 تولید شد.


ویدیو : مهدی فخیم زاده به سینما باز می گردد