منصور برزگر: «تختی» اسطوره کشتی است : قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: ...


قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: چطور می‌شود که کشتی ریشه در مذهب، سنت و فرهنگ ما داشته باشد، اما یک روز به نام آن که مورد علاقه و توجه مردم است، نداشته باشیم؟ منصور برزگر قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: کشتی ورزش اول ایران و اسطوره آن غلامرضا تختی است. بیش از 70 درصد مدال‌های جهانی و المپیک در ورزش ایران در کشتی بدست آمده و مردم علاقه ویژه‌ای به این رشته ورزشی دارند.

وی در مورد ثبت روز «کشتی، ورزش ملی» در زادروز جهان پهلوان تختی گفت: اگر روزی به نام روز کشتی در ایران نباشد باعث کسر شأن ما گوش شکسته‌ها خواهد بود چراکه ما در بیشتر زمینه‌ها در تقویم ملی روزی ثبت شده داریم. چطور می‌شود که کشتی ریشه در مذهب، سنت و فرهنگ ما داشته باشد و فردوسی از آن یاد کند و داستان رستم و سهراب با کشتی به پایان برسد، اما یک روز به نام روز کشتی که در نزد مردم، مورد علاقه و توجه است، نداشته باشیم؟

قهرمان اسبق جهان و المپیک و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد افزود: متأسفانه بعضی از مسائل شخصی باعث می‌شود که منافع ملی از یاد برود و ما از این دست موارد، زیاد داریم. امیدوارم همه به فکر افتخارآفرینی و سربلندی این رشته باشند و هدفشان آینده این کشور و جوانان آن و افتخارآفرینی دوباره باشد.

برزگر تصریح کرد: دکتر روحانی، رئیس جمهور محترم، به خاطر مشغله کاری بسیار در مورد مسائل هسته‌ای و تحریم‌ها کمی از توجه به ورزش دور بود که خوشبختانه پس از پشت سر گذاشتن این مسائل، چند هفته پیش در جلسه هیأت دولت توجه ویژه‌ای به ورزش‌های مدال‌آور از جمله کشتی داشتند و تأکید کردند که این رشته‌ها باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: البته از وزیر ورزش که خود از اعضای خانواده بزرگ کشتی است نیز انتظار می‌رود که در این زمینه حمایت ویژه‌ای داشته باشد، چراکه این موضوع مایه مباهات جامعه کشتی است و حتما جامعه کشتی قدردان این حمایت‌ها خواهند بود. ثبت روز ملی کشتی در زادروز جهان پهلوان تختی، اسطوره کشتی ایران که هم از نظر ادب و جوانمردی و هم از نظر پهلوانی و قهرمانی یک الگوی بی‌بدیل است بسیار مناسب است و امیدوارم تلاش‌ها منجر به تحقق این امر شود.


ویدیو : منصور برزگر: «تختی» اسطوره کشتی است