معاوضه املاک به جای خرید و فروش نقدی! : جهت گیری معاملات تغییر یافته و بیشتر ...


جهت گیری معاملات تغییر یافته و بیشتر خریداران و فروشندگان ترجیح می دهند به جای دریافت نقدی اقدام به معاوضه املاک نمایند. هفت صبح: بررسی بازار مسکن نشان می دهد رکود همچنان در این بخش تداوم داشته و حجم معاملات در برخی مناطق به شدت کاهش یافته است. البته برخی از فعالان بخش مسکن معتقدند در شرایط کنونی ممکن است حجم خرید و فروش های متداول کاهش یابد اما جهت گیری معاملات تغییر یافته و بیشتر خریداران و فروشندگان ترجیح می دهند به جای دریافت نقدی اقدام به معاوضه املاک نمایند.

در این رابطه فرزین که از مشاوران املاک منطقه غرب تهران است می گوید: از ابتدای سال جاری به تدریج حجم معاملات صورت گرفته در این منطقه کاهش داشته و در حال حاضر به بیش از 50 درصد رسیده است.

سایت خرید و فروش خودرو , خرید و فروش خودرو , خرید و فروش سایت

وی گفت: این کاهش حجم مراجعات به معنای توقف کامل معاملات حداقل در این منطقه نیست چرا که بازار مسکن همواره متقاضیان خاص خودش را دارد و عده ای هستند که در هر شرایطی مجبور به انجام معامله می باشند. وی گفت: به عنوان مثال در این چند ماه بیشترین فعالیت ما روی واحدهای پیش فروش بوده است.

وی در توضیح بیشتر گفت: در واحدهای پیش فروش به دلیل اینکه قیمت ملک ارزان تر است خریداران ترجیح می دهند در این بخش اقدام به خرید کنند. وی در پاسخ به اینکه آیا خواب پول خریدار در مدت زمانی که تا تحویل آپارتمان صبر می کند موجب ضرر نمی شود، گفت: در واحدهای پیش فروش به دلیل اینکه خریدار پول را در چند نوبت پرداخت می کند، نه تنها ضرر نمی کند بلکه از سود معقولی نیز برخوردار می شود.

وی با بیان اینکه اگر اتحادیه و مسئولان بخش مسکن قانون قیمت گذاری منطقه ای را اعمال می کردند قطعا مشاوران املاک و مردم از آن استقبال می کنند گفت: در حال حاضر مبنایی برای قیمت گذاری املاک وجود ندارد و این مالکان هستند که برای بازار تعیین تکلیف می کنند و در حقیقت دلیل اصلی رکود کنونی نوسانات بازار و گرانی بیش از حد مسکن است.

فقط پنج میلیاردی ها بیایند

در حالی که فکر می کردیم رکود حاصل از گرانی مسکن وضعیتی مشابه را در تمامی مناطق تهران رقم زده درج جمله «فروش ملک بالای پنج میلیارد خود را به ما بسپارید» به کلی نظرمان را عوض کرد. رحمتی فردی است که  مدعی است در شرایط کنونی بازار نه تنها خیلی بد نیست بلکه معتقد است می توان در این بازار معاملات خوبی را نیز انجام داد.

وی می گوید: مسکن کالایی است که در هر شرایطی مردم به آن نیاز دارند و هر ملکی متقاضی خاص خودش را دارد. وی ادامه داد: املاکی که قیمت بالایی دارند در هر زمانی خریداران آنها محدود هستند اما همیشه افرادی پیدا می شوند که به دنبال خانه های خاص و گرانقیمت باشند. وی گفت: معاملات میلیاردی همواره در جریان است فقط شکل معامله از نقد به جابجایی تغییر یافته است.



مالکان عقب نشینی کرده اند

عدل ور بنگاهدار مسکن منطقه دو تهران می گوید: خرید و فروش مسکن بیش از یک ماه است که وارد رکود شده و بسیاری از خریداران به دلیل بالا رفتن بیش از حد قیمت ها منتظر روزهای آینده نشسته اند.

وی با بیان اینکه مشخص نبودن قیمت دلار در بازار نیز یکی از دلایل رکود است، گفت: برخی از فروشندگان با مراجعه به مشاوران املاک عنوان می کنند اگر رکود خرید و فروش ادامه داشته باشد ناچار هستیم به دلیل نیاز به پول واز قیمت های اعلام شده پایین بیاییم.

وی ادامه داد: برخی از فروشندگان مسکن به دلیل رکود حاکم بر بازار خرید و فروش مسکن و ترس از اینکه مبادا نتوانند چک های خود را پاس کنند از مبلغ اعلام شده خود عقب نشینی کرده اند و این موضوع ممکن است در آینده به کاهش التهاب بازار کمک کند.


ویدیو : معاوضه املاک به جای خرید و فروش نقدی!