مرگ دلخراشی در انتظار مصرف‌کنندگان کروکدیل است :    اخبار اجتماعی - کروکدیل ...



بیشترین مصرف کنندگان آدامس در دنیا , ظروف یکبار مصرف , مصرف

 

 اخبار اجتماعی - کروکدیل رواج می‎‌یابد؛ مسئولان همچنان در خواب غفلت/ مجید ابهری: مرگ دلخراشی در انتظار مصرف‌کنندگان کروکدیل است/ خطر در کمین محلات جنوبی تهران

ابهری، آسیب شناس اجتماعی نسبت به رواج ماده مخدر کروکدیل هشدار داده و می گوید تنها راه مبارزه با این ماده اطلاع رسانی به موقع است.

به گزارش نامه نیوز؛ اشتباه نکنید؛ «کروکودیل» نام حیوان خطرناک دریایی نیست. این بار نام «کروکودیل» بر ماده مخدری نشسته است که اگرچه مصرف آن چندان رواج نیافته است اما موریانه‌وار بر جامعه رخنه خواهد کرد.

 

این ماده که از هروئین‌ ارزان‌تر و کشنده‌تر است به تازگی وارد بازارا ایران شده ولی مسئولان همچنان آن را انکار می‌کنند تا جایی که چندی پیش علی علی‌اکبریان، مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر  درباره شیوع این ماده مخدر از شنیده‌ها حکایت کرد و گفت: «شنیده‌ایم چنین مخدری وارد بازار شده، اما وجود آن را نه تائید می‌کنیم و نه رد و این موضوع در دست بررسی و تحقیق است.»

پاسخ‌های مسئولان کلینک‌های درمانی و متخصصان ترک اعتیاد نیز در این باره با دوگانگی و تناقض همراه است، به گونه‌ای که برخی از عدم وجود چنین ماده مخدری در کشور می‌گفتند و عده دیگر بر وجود بیماران آلوده تاکید می‌کردند.

همین موضوع باعث شد تا از «مجید ابهری» آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری واقعیت این موضوع را جویا شویم. ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار «نامه نیوز» در این باره گفت: کروکدیل در حال حاضر تنها در جنوب تهران و محلاتی همچون هرندی و دروازه غار فروخته می‌شود.

وی افزود: این ماده که با استفاده از بنزین، تینر و فسفر تهیه می‌شود، اولین بار از روسیه و توسط رانندگان ترانزیت اوکراینی وارد کشورهای آسیای میانه شد و سپس مهاجران افغان از مشهد به تهران آوردند.

این استاد دانشگاه درباره نحوه این ماده مخدر گفت: برای استفاده از این ماده شیمیایی باید از روش تزریق و کشیدن استفاده کرد.

ابهری تصریح کرد: اگر فرد معتاد درازمدت مصرف‌کننده کروکودیل باشد، مرگی دلخراش منتظرش است به صورتی که از تمام منافذ بدن همچون بینی، چشم‌ها، گوش‌ها و غیره خون با فشار بیرون ریخته و فرد از بین می‌رود.

وی ترک این ماده مخدر را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: تنها روش برای ترک زندانی کردن فرد معتاد یا قرنطینه کردن اوست چراکه این ماده مخدر روی سلول‌های دو قطبی مغز فرد اثر گذاشته و فرد به هیچ صورت راضی به ترک نمی‌شود.

ابهری میان مواد مخدر صنعتی و سنتی تفاوت قائل شد و با بیان اینکه باید کمپ‌های خاصی برای مصرف‌کنندگان این مواد در نظر گرفته شود ادامه داد: بعد از مبارزه بی‌امان پلیس با مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه، مافیای مواد مخدر برای رسیدن به اهداف خود یعنی آلوده‌سازی جوانان، مواد مخدر جدید را با اسامی گوناگون وارد بازار کرد تا جوانان را به مصرف ترغیب کنند.

ابهری با تاکید بر اینکه این ماده هنوز تولید داخلی ندارد ادامه داد: تنها راه مبارزه با این ماده اطلاع‌رسانی به موقع است.
 اخبار اجتماعی - نامه نیوز

 


ویدیو : مرگ دلخراشی در انتظار مصرف‌کنندگان کروکدیل است