محسن رضایی:مقابله با تحریم ها تنها با شعار دادن امکان پذیر نیست : دبیر مجمع ...



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:می خواهندصنعت نفت را در ایران به تعطیلی بکشانند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط تحریم، ملت ایران بار دیگر مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس نیازمند فرزندان خود شده‌ایم، سختی‌ها همواره باعث جمع شدن نیروی ملت و عبور از چالش ها شده است.

 

امکان پذیر نیست , محسن رضایی , امکان پذیر

 

محسن رضایی که در پنجمین گردهمایی سالیانه دانش آموختگان هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران در اهواز سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: سال‌های پیش‌رو موعد جمع شدن دوباره نیروی ملت ایران در دوره ای است که حتی از جنگ هم سرنوشت سازتر است.

وی افزود: اگر قیمت ارز جابجا می شود و تورم به وجود می آید آیا خانه و کارخانه ای در ایران هست که دچار عواقب آن نشود؟

وی تصریح کرد: تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران ادامه دار و یک آزمون سخت، فنی و مدبرانه است که نباید در مقابل آن ناامید شد، ولی این موضوع تنها با شعار قابل حل نیست، چرا که دشمنان با هوشمندی و اطلاعات زیاد آنها را طراحی کرده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: صنعت نفت یکی از کانون های تحریم است و آنها می خواهند این صنعت را در ایران به تعطیلی بکشانند و مقابله با این وضع تنها با شعار دادن امکان پذیر نیست، بلکه با فضیلت و لیاقت است که می شود از تحریم ها عبور کرد.

رضایی افزود: یقین دارم همانند 22 بهمن و آزادی خرمشهر ملت ایران در اوج تحریم ها به شکوفایی بزرگ خواهد رسید و جوانان ایران باز هم فرشته های نجات ایران و عبور از خود زنی و خود تحریمی خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که از سال 1327 و حدود 75 سال است که در ایران در حال برنامه ریزی هستیم گفت: مگر دیگر کشور ها برای توسعه خود چند سال درگیر برنامه ریزی بوده اند؟

وی یاد آور شد: باید توجه داشت که محیط ایران خاص است و الگوی توسعه هم باید متناسب با آن باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ایران اسلامی نه چین است، نه فرانسه نه کره یا آمریکا و دیگر کشورها، ایران خودش است و ژئوپلتیک، امنیت، آزادی، تکثر قومی و منابع عظیم طبیعی و انسانی موجود در آن را باید با هم دید و به عنوان فرصت از آنها استفاده کرد.

وی خاطر نشان ساخت: در 70 سال گذشته جریان توسعه در کشور ما مانند داستان فیل مولانا شده است که عده ای با دلسوزی تنها به بخشی از آن نگاه کرده و یک جزء را کل تعریف کرده اند، اما حالا که با تحریم ها مواجه ایم فرصت بازنگری راه خود در امر توسعه و پیشرفت را پیدا کرده و باید با استفاده از آن راه توسعه واقعی خود را پیدا کنیم./ایسنا

 


ویدیو : محسن رضایی:مقابله با تحریم ها تنها با شعار دادن امکان پذیر نیست