محسن رضایی: اقتصاد ایران صاحب ندارد : اقتصاد شهرها در حال حاضر صاحب ندارد، ...


اقتصاد شهرها در حال حاضر صاحب ندارد، اقتصاد ایران صاحب ندارد و فدرالیزم اقتصادی صاحب اقتصاد شهرها را تعیین تکلیف می‌کند و اگر اقتصاد کهنوج صاحب داشت، این طور نبود که وضع اقتصاد رها شده باشد. خبرگزاری فارس: کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اقتصاد ایران صاحب ندارد و فدرالیزم اقتصادی صاحب اقتصاد شهرها را تعیین‌تکلیف می‌کند.

محسن رضایی اظهار داشت: حماسه اقتصادی را از شهرستان کهنوج آغاز می‌کنم و منظور این است که برای رسیدن به حماسه اقتصادی باید اقتصاد خانواده و شهر را مبنا بگذاریم.

وی تصریح کرد: کهنوج و شهرستان‌های جنوب استان کرمان بستر مناسبی برای رسیدن به ثروت انبوه دارند، زیرا در این مناطق کشاورزی به صورت چهار فصل وجود دارد به علاوه نیروی کار مناسب و معادن خوبی در این خطه هست و همچنین با وجود نزدیکی به دریا و بنادر ایران هم می‌تواند در بحث صادرات و واردات کار بکند به این دلیل می‌گویم حماسه اقتصادی را از باید از خانواده‌ها و شهرها آغاز کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه شهرستان کهنوج استعداد زیادی در بحث کشاورزی و معادن دارد، افزود: اگر کشت مکانیزه باشد در این منطقه از لحاظ آب کشاورزی مشکلی وجود ندارد، حتی آب اضافی هم داریم، حتی در خشکسالی در مناطق جنوب آب بسیار پرت می‌شود، یعنی بیش از 40 درصد به هدر می‌رود که اگر ما از وسایل مکانیزه استفاده کنیم، کم‌کم ذخایر آبی ما افزایش پیدا می‌کند و به منابع  آبی ما افزوده می‌شود.

رضایی ابراز داشت: بی‌توجهی که به جنوب کرمان شده است حتی به مسئله ورزش هم برمی‌گردد، یعنی زیرساخت‌های ورزشی به هیچ وجه نه در منطقه کهنوج و نه در سایر مناطق جنوب کرمان اصلا مورد ملاحظه قرار نگرفته است.

وی اذعان داشت: ما نحوه اداره کشور را مورد تجدید نظر قرار می‌دهیم و بحث فدرال اقتصادی که داریم، احتمالا بتوانیم، ایالت‌ها و ولایت‌های اقتصادی را راه‌اندازی کنیم و در طرح ایالت‌ها و ولایت‌های اقتصادی منطقه جنوب کرمان یک منطقه‌ای است که باید یک مدیریت اقتصادی داشته باشد و اینکه شکل مدیریت اقتصادی به چه صورت باشد را بعدا اعلام می‌کنیم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بیان کرد: اقتصاد شهرها در حال حاضر صاحب ندارد، اقتصاد ایران صاحب ندارد و فدرالیزم اقتصادی صاحب اقتصاد شهرها را تعیین تکلیف می‌کند و اگر اقتصاد کهنوج صاحب داشت، این طور نبود که وضع اقتصاد رها شده باشد.

رضایی تصریح کرد: باید اقتصاد کشور را با مدیریت جدیدی تعریف کنیم که از این حالت بی‌صاحب بودن و از هم گسیختگی بیرون بیاید و برنامه‌ریزی و نظم پیدا کند.

وی با بیان اینکه چون اعلام دولت فراگیر کردم و منظور از فراگیری اقوام و استان‌ها است از مناطق جنوبی ایران هم در کابینه من حضور دارند، اظهار داشت: مسئله کهنوج و جنوب کرمان مهم است و یک منطقه‌ای است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در حقیقت تحت‌الشعاع بندرعباس و کرمان قرار گرفته است و آن توجه لازم به این مناطق نشده است.


ویدیو : محسن رضایی: اقتصاد ایران صاحب ندارد