مجله اینترنتی برترینها : از این شماره به بعد ، بنا داریم تا هر دفعه، یکی از ...


از این شماره به بعد ، بنا داریم تا هر دفعه، یکی از سایتهای مفید و پربازدید ایران را معرفی کنیم و با پدیدآورندگان و مدیران آنها گفتگویی صمیمی داشته باشیم.
 پادشا:  از این شماره به بعد ، بنا داریم تا هر دفعه، یکی از سایتهای مفید و پربازدید ایران را معرفی کنیم و با پدیدآورندگان و مدیران آنها گفتگویی صمیمی داشته باشیم. یکی از معیارهای اصلی ما، میزان رشد بالای بازدیدکنندگان سایت در یک مقطع زمانی است.

برای اولین مصاحبه سراغ آقای مسعود باقری، مدیر مجله اینترنتی پادشا رفته ایم. سایتی که در مدت زمانی بسیار کوتاه و چند ماهه توانسته بعنوان یکی از پربازدیدترین سایتهای ایران مطرح شود.

لطفاٌ خودتان را معرفی کنید و از سابقه خود در حوزه اینترنت بگوئید؟

مسعود باقری ، کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی در گرایش IT از دانشگاه تهران هستم و در حدود 10 سال است که در زمینه های مختلف حوزه اینترنت مشغول به فعالیت هستم.

ایده راه اندازی مجله اینترنتی پادشا چگونه شکل گرفت؟

مجله اینترنتی پادشا یک الگوبرداری از پورتالهای جامع خبر و مطلب در دنیاست که نمونه های مطرحی مثل Yahoo,MSN  و ...از آن بهره می برند. در این نوع سایت ها نیاز کامل مخاطب در زمینه های عمومی خبر و مطلب تامین می شود.

نوع و محتوای سایت شما چیست و عموماٌ برای چه نوع مخاطبی در نظر گرفته شده است؟

مجله اینترنتی پادشا روزانه با حدود 200 خبر و مطلب در زمینه های مختلف بروز  می شود. مطالبی در حوزه هایی مانند اخبار روز، مطالب حوزه های سبک زندگی ، سلامت ، دکوراسیون، فرهنگ و هنر ، موفقیت ، تکنولوژی، کودک و سرگرمی های مختلف . با توجه به تنوع سر فصلها ، هر مخاطب می تواند مطالب مورد علاقه خود را پیدا کند. ضمن اینکه بخش گزیده اخبار روز نیز در سایت طرفداران بسیاری دارد.

از آمار بازدیدکنندگان سایت بگویید. روزانه چند نفر از سایت شما بازدید می کنند؟

در حال حاضر صفحات سایت بطور متوسط روزانه حدود 700 هزار بار دیده می شوند، هر بازدیدکننده بطور میانگین 20 دقیقه زمان بر روی سایت صرف می کند و حدوداٌ 10 صفحه از سایت را بازدید می کند که این میزان بالاترین زمان ماندگاری در بین سایتهای پربازدید در ایران است، مجموع این موارد نشان از وفاداری مخاطبین و رضایت آنها از محتوای سایت دارد.

به نظر شما مشکلات عمده وب سایت ها در ایران چیست؟

مشکل اصلی عدم تولید محتوا و کپی کاری است. به نظر من وب در ایران از نظر تعداد سایت و تعداد مخاطب پیشرفت بسیاری کرده است. اما متاسفانه این پیشرفت عموماٌ از نظر کمی بوده است ، نه کیفی. در واقع وب در ایران اقیانوسی با عمق بسیار کم است، کمبود ایده های خلاقانه و تقلیدهای نابجا از الگوهای خارجی بدون در نظر گرفتن فرهنگ و شرایط ساختاری کشور از عمده دلایل ورشکستگی کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت در ایران است.

وضعیت و موقعیت شما نسبت به رقبایتان چگونه است ؟

مجله اینترنتی پادشا بر طبق آمار مراجع معتبر مانند سایت Alexa  در حال حاضر سیزدهمین دامین پر بازدید در ایران است، که با توجه به اینکه رتبه های بالاتر عموماٌ مربوط به موتورهای جستجو و سرویس های وبلاگ و ... است ، سایت پادشا بعد از تابناک و ورزش3 سومین سایت پر بازدید در ایران است.البته در نظر داشته باشید که تابناک یک سایت سیاسی با سابقه چندین ساله و ورزش 3 هم سایتی است که مدتها از طریق شبکه3 تلویزیون تبلیغ شده است.اما سایت پادشا در مدت کوتاه حضورش ( از حدود 8 ماه پیش ) توانسته است به عنوان پربازدیدترین پرتال خانوادگی در ایران شناخته شود.

دلایل موفقیت این سایت را چه می دانید ؟


توجه به نیاز و ذائقه مخاطب در ارائه مطالب ارزشمند در زمینه های متنوع در کنار استفاده مناسب از متدهای تبلیغات اینترنتی، مهم ترین علل جذب مخاطب در این سایت بوده است.

مجله ای اینترنتی برترینها , مجله اینترنتی , مجله اینترنتی هلو

و سخن آخر...

در انتها از همکارانم که سهم عمده ای در پیشرفت سایت داشته اند تشکر می کنم و از مجله گزارش بازار به خاطر ایده مصاحبه با مدیران سایتهای موفق.
امیدوارم وب در ایران روند رو به رشدی را هم از نظر کیفیت و هم تعداد مخاطبان تجربه کند.


ویدیو : مجله اینترنتی برترینها