ماجرای حضور فتحعلی اویسی در زندان : شب گذشته زندان مرکزی اصفهان شاهد برگزاری ...


شب گذشته زندان مرکزی اصفهان شاهد برگزاری جشن آزادی 40 زندانی با حضور هنرمندان بود که بخشی از این هزینه آزادی زندانیان با اهدای خرج عروسی یک زوج اصفهانی به پایان رسید. خبرگزاری فارس: شب گذشته زندان مرکزی اصفهان شاهد برگزاری جشن آزادی 40 زندانی با حضور هنرمندان بود که بخشی از این هزینه آزادی زندانیان با اهدای خرج عروسی یک زوج اصفهانی به پایان رسید.
 
 اصفهان و اصفهانی، همیشه و همیشه از قدیم‌الایام به خوش مرامی و مهمان‌پذیری و مهمان‌دوستی ‌معروف بوده است، چنانکه در برخی موارد اصفهان نه تنها پیشرو که ابداع کننده و الگو در سطح کشور بوده است.

در طول این سال‌های متمادی مهمانان و هنرمندان زیادی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و جشن‌های مختلف مناسبتی و غیر مناسبتی دعوت و موجب شادی مردم شده‌اند که برخی از آنها اصفهانی و برخی از آنها از هنرمندان کشوری بوده‌اند.

شامگاه گذشته هم جشنی در گوشه‌ای از شهر، برگزار شد که شاید که نه، قطعا با جشن‌هایی که تاکنون در آن هنرمندان به هنرنمایی پرداخته‌اند، متفاوت بود.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این جشن برگزاری آن در دل زندان و عنوان آسمانی بودن این جشن بود، چرا که در این جشن تعدادی زندانی، حکم آزادی خود را دریافت کردند.

در این جشن که با حضور مسئولان و هنرمندان کشوری در سالن اجتماعات زندان مرکزی اصفهان برگزار شد، آزادی 40 زندانی اعلام شد.

محمدرضا حبیبی دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، جمعی از خیران اصفهانی و نیز جمعی از هنرمندان کشوری مهمانان دعوت شده‌ای بودند که به میمنت این واقعه مهم حضور و در این جشن به هنرنمایی پرداختند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت این جشن با سایر جشن‌های آزادی زندانیان، فراهم شدن زمینه آزادی 10 زندانی توسط عروس و دامادی بود که هزینه جشن عروسی خود را برای آزادی این زندانیان هدیه کردند.

عروس و داماد جوانی که هزینه جشن عروسی خود را مبلغ 40 میلیون تومان برآورد کرده بودند، 35 میلیون تومان این مبلغ را صرف زمینه آزادی 20 زندانی و 5 میلیون تومان آن را برای سفر خود هزینه کردند، که به نوبه خود نمی‌توان گفت کار بی‌نظیر اما کار کم نظیری بود.

همچنین تعدادی از خیران و نیز انجمن خیریه‌ امام موسی کاظم(ع) زمینه آزادی 20 زندانی دیگر را فراهم کردند.

در این مراسم که حدود چهار ساعت به طول و به هزینه ازدواج زوج جوان دیگری برگزار شد، هنرمندان ویژه‌ای دعوت شده بودند که توانستند برای مدت چند ساعت هم که شده خنده و شادی را بر لبها و چهره زندانیان هدیه کنند.

 از جمله، هنرمندانی که مشتاقانه حضور خود را برای این جشن شادی اعلام و به هنرنمایی پرداخت، فتحعلی اویسی بود که پس از سفری از جنوب کشور خود را به این جشن و به زندان اصفهان رسانده بود.

حضور اویسی به زندان اصفهان شادی حضار را در برداشت، چنانکه بیشتر حضار که عموما خود زندانیان بودند از دیدار رودرروی این هنرمند بسیار شادمان شدند.

اویسی هم که این حضور و لحظات را یکی از بهترین لحظات فراموش نشدنی خود عنوان کرد، این اقدام عروس و داماد را یک کار بی‌نظیری دانست که کمتر کسی حاضر به انجام آن می‌شود.

این هنرمند که از این مراسم به وجد آمده بود پس از پخش کلیپی از سریال‌های تلویزیونی خود، شعر «غنچه بیارید، لاله بکارید ....» و شعر «می‌خورد باران به شیشه، مثل انگشت فرشته» را به صورت زنده اجرا کرد.

همچنین در ادامه این مراسم، هنرنمایی سایه توسط استاد حسن طاهر‌زاده هنرمند اصفهانی اجرا شد که بسیار مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفت.

در این مراسم برنامه شعبده‌بازی، تئاتر، هنرنمایی با توپ، آوازخوانی، تقلید صدا و موسیقی سنتی نیز اجرا شد.

البته اوج شادی و احساسات تا بدان جا رسید که یکی از خیران حاضر نیز  مبلغ 5 میلیون تومان را نیز برای کمک به آزادی دیگر زندانیان تقبل کرد، همچنین دادستان عمومی و انقلاب هم تقبل کرد که در ماه رمضان با مرخصی زندانیان موافقت کند.

در این مراسم علاوه بر اعلام آزادی 40 زندانی، سه زندانی که در زمینه اشتغال، ترک اعتیاد، آموزش، داشتن 20 گواهی فنی‌ و حرفه‌ای،شرکت در مراسمات مذهبی، حضور در نمازجماعت، حضور در برنامه‌های کتابخانه‌ای بیشترین فعالیت و رتبه را داشتند عنوان مددجوی نمونه زندان معرفی شدند.

هر چند این جشن شب گذشته به پایان رسید و 40 زندانی به جامعه و کانون خانواده خود بازگشتند، اما باید به خاطر داشت، هنوز زندانیانی هستند که برای رقم‌های زیر پنج میلیون تومان هم شب و روز خود را در زندان سپری می‌کنند و چشم امیدشان بعد از خداوند متعال به دست‌های خیران نیکوکاری است که از قید مال خود می‌گذرند برای اینکه دیگری بار دیگر روی  آزادی را ببیند.

و این عروس و داماد به نوعی آغازگر راهی جدید شدند برای سایر عروس و دامادهایی که وضعیت مالی خوبی دارند و می‌توانند جشن عروسی‌های مجلل برگزار کنند، اما از این حق خود گذشت می‌کنند تا چندین خانواده را خوشحال و به هم برسانند.


ویدیو : ماجرای حضور فتحعلی اویسی در زندان