لاریجانی: گزارش سخنگوی شورای نگهبان مورد تایید مجلس نیست :     سخنگوی هیات ...



 

سخنگوی شورای نگهبان , رایزنی اولیه شورای نگهبان با رییس مجلس , شورای نگهبان با رییس مجلس

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از هیات رئیسه خواست که در جهت دفاع از حقوق مجلس و نمایندگان و تنویر افکار عمومی گزارشی را در خصوص نتایج کارگروه مشترک دولت، مجلس و شورای نگهبان ارائه کند.

به گزارش خانه ملت در جلسه علنی روز دوشنبه اول آذر 1389 "محسن کوهکن" نماینده لنجان در تذکری آیین نامه ای با استناد به بند 11 ماده 23 اظهار داشت: از آنجا که من سمت سخنگوی هیات رئیسه را بر عهده دارم این تکلیف را دارم که درخصوص مطالبی که از طریق رسانه ها مطرح می شود و برای همکاران ایجاد سوال و شبهه می کند پاسخ دهم.

وی به مصاحبه سخنگوی شورای نگهبان درخصوص نتایج مذاکرات کارگروه مشترک دولت، مجلس و شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: به دنبال مصاحبه آقای کدخدایی که صرفا بخشی از رسانه ها آن را منعکس کردند دوستان سوال می کردند آنچه از سوی ایشان به عنوان جمع بندی نتایج جلسات این کارگروه مطرح شده است نظر چهار نماینده مجلس حاضر در این جلسات هم هست یا نه؟

کوهکن با بیان اینکه آقای دهقان اعلام کردند آنچه از سوی آقای کدخدایی مطرح شده مطالبی نیست که در آن جلسه و روی آن اجماع شده باشد، از هیات رئیسه خواست در جهت دفاع از حقوق مجلس و نمایندگان و و تنویر افکار عمومی مطالب مطرح شده در این جلسات و نتایج نهایی را در جلسه ای برای سایر نمایندگان هم تشریح کنند.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کوهکن با بیان این که مطالب منعکس شده در رسانه ها به عنوان نتیجه نهایی جلسات این کارگروه مورد تایید ما نیست گفت: نظر نمایندگان مجلس که در این جلسات حضور داشتند به صورت رسمی ارائه شده است.

رئیس مجلس تاکید کرد: دغدغه های مجلس برای عدم اجرای قانون ارائه شده است و برخی برداشتها مربوط به خودشان است و ربطی به کارگروه ندارد.

لاریجانی در ادامه از توکلی خواست به عنوان نماینده حاضر در  این جلسات توضیحاتی را ارائه دهد.... / تحلیل :عصر ایران


ویدیو : لاریجانی: گزارش سخنگوی شورای نگهبان مورد تایید مجلس نیست