كلي‌گويي وكلي‌نگري بربرنامه پنجم حاكم است :         روح كلي‌گويي و كلي‌نگري ...



 

 

هفته پنجم بارداری , پنجم محرم , دعای روز پنجم ماه رمضان

 

 

روح كلي‌گويي و كلي‌نگري بر برنامه پنجم حاكم است


تمام توان و تلاش نمايندگان بر اين است كه اهداف كمي قابل تحققي را براي برنامه پنجم ترسيم كنند بسياري از اهداف برنامه‌هاي قبل روي زمين مانده است و حتي شاهد انحرافات جدي در برنامه‌هاي سوم و چهارم هستيم.

ایلنا:يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي معتقد است كه اهداف كمي در لايحه برنامه پنجم توسعه كه از سوي دولت به مجلس ارائه شده است،مشخص نيست و روح كلي‌نگري و كلي‌گويي بر اين برنامه حاكم است.
حسن ونايي نماينده ملاير در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا اظهار داشت: در حال حاضر تمام توان و تلاش نمايندگان بر اين است كه اهداف كمي قابل تحققي را در اين برنامه ترسيم كنند.
اين نماينده مجلس تاكيد كرد: بسياري از اهداف برنامه‌هاي قبل روي زمين مانده است و حتي شاهد انحرافات جدي در برنامه‌هاي سوم و چهارم هستيم.
وي ادامه داد: در حال حاضر اصلي‌ترين نكته اين است كه اهدافي براي برنامه پنجم ترسيم شود و مشخص شود كه در پايان برنامه پنجم قصد داريم بر در حوزه‌هاي اقتصاد و فرهنگ به چه نقطه‌اي برسيم.
به گفته ونايي پس از تعطيلات مجلس كميسيون تلفيق تشكيل و بررسي برنامه پنجم آغاز خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به طرحي كه از سوي چند تن از نمايندگان مجلس به منظور افزايش زمان بررسي برنامه پنجم تدوين شده است گفت: در صورت تصويب اين طرح كه بر اساس آن تنها پنج نفر از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه در كميسيون تلفيق عضويت پيدا مي‌كنند عملا موضوعيت كميسيون برنامه و بودجه منتفي خواهد شد چراكه مهمرين مامورين كميسيون برنامه و بودجه بررسي برنامه و بودجه است.
ونايي در پايان خاطرنشان كرد: تجربه ثابت كرده است كه معمولا چنين طرح‌هاي غيركارشناسي به تصويب نمي‌رسد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : كلي‌گويي وكلي‌نگري بربرنامه پنجم حاكم است