قتل فجیع مادر با کمربند توسط دختر بی رحم : دختر نوجوانی كه مادرش را با كمربند ...


دختر نوجوانی كه مادرش را با كمربند خفه ‌كرده ‌بود در برابر هیات قضات دادگاه كیفری استان تهران جزییات قتل را شرح داد. شرق: دختر نوجوانی كه مادرش را با كمربند خفه ‌كرده ‌بود در برابر هیات قضات دادگاه كیفری استان تهران جزییات قتل را شرح داد.

 فلاح نماینده دادستان در ابتدای این جلسه محاكمه كه صبح دیروز برگزار شد به هیات قضات شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران گفت: یاسمین 26 دی‌ماه دو سال قبل در پی مشاجره با مادرش این زن 60‌‌ساله را در خانه با كمربند خفه كرد و به قتل رساند.

 او كه در زمان حادثه 16‌‌ساله بود، ابتدا ادعا كرد مادرش خودكشی كرده اما ساعاتی بعد به قتل او اعتراف كرد. بنابراین با توجه به مدارك موجود در پرونده و درخواست اولیای‌دم تقاضای صدور حكم قانونی را دارم.


در ادامه پدر و خواهر یاسمین برای بیان خواسته خود در جایگاه حاضر شدند. پدر متهم گفت از دخترش شكایتی ندارد. او ادامه‌ داد: پسر و دختر دیگرم اعلام رضایت كرده‌اند من هم شكایتی ندارم و نمی‌خواهم یاسمین بیش از این در زندان بماند. سپس خواهر متهم نیز گفت درخواست قصاص ندارد اما دیه می‌خواهد.

در ادامه یاسمین در جایگاه حاضر شد و گفت: اتهام قتل را قبول دارم. من با مادرم خیلی درگیر می‌شدم. او من را اذیت می‌كرد و كتك می‌زد. البته از وقتی بزرگ شده ‌بودم دیگر نمی‌توانست اذیتم كند، اما سعی می‌كرد جلوی روابط مرا بگیرد و می‌گفت نباید با دوستانم رفت‌وآمد كنم.

دختر نوجوان ادامه ‌داد: مدتی بود كه به الكل و شیشه معتاد شده ‌بودم. از زمان اعتیادم خیلی عصبی بودم و كنترل خودم را از دست می‌دادم. روز حادثه دوستم به خانه ما آمد و مادرم اجازه نداد او را ببینم. دوستم جلوی در ایستاده‌ بود. من فریاد می‌زدم و جیغ می‌كشیدم. مادرم سعی كرد آرامم كند كه یك‌دفعه كنترلم را از دست دادم.

كمربند را دور گردنش پیچیدم و فشار دادم. مادرم سیاه شد و به زمین افتاد. بلافاصله با پسر مورد علاقه‌ام تماس گرفتم و گفتم به اورژانس خبر بده مادرم خودش را خفه كرده ‌است. او پرسید مگر می‌شود كسی خودش را خفه كند! من در جواب روی حرفم تاكید كردم. ماموران اورژانس كه آمدند آنها هم تایید كردند مادرم خودكشی كرده است و گزارش را به پلیس دادند.


یاسمین در پاسخ به این سوال كه چطور چنین ادعایی را مطرح كرد گفت: مادرم قبلا هم خودكشی كرده ‌بود و امدادگرانی كه آن روز به خانه‌مان آمدند بار قبل هم بالای سرش حاضر شده ‌بودند به همین دلیل هم خودكشی را تایید كردند. مادرم عصبی بود و زیاد پرخاشگری می‌كرد.

او همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا زمان ارتكاب جرم مواد مصرف كرده ‌بود، گفت: مصرف شیشه را تازه آغاز كرده ‌بودم و خیلی هم نمی‌كشیدم. بیشتر الكل می‌خوردم و آن روز هم كمی خورده ‌بودم اما حالت غیرعادی نداشتم.

سپس وكیل مدافع یاسمین در جایگاه حاضر شد. او گفت: یاسمین دختری نوجوان است كه دوران كودكی سختی را گذرانده است. او از سوی مادرش مورد آزار قرار می‌گرفت و به گفته خود و خانواده‌اش مقتول بدن او را با پیچ‌گوشتی زخمی می‌كرد و خیلی كتكش می‌زد. رفتارهای مادر، این دختر را دچار بیماری روانی كرده ‌است.

 ضمن اینكه بیماری روانی در این خانواده سابقه دارد و مادر یاسمین (مقتول) و خاله‌اش هر دو از افسردگی رنج می‌بردند، آثار بیماری روانی در یاسمین هم وجود دارد. بنابر گزارش مددكار یاسمین در كانون اصلاح و تربیت او دچار اختلال روانی است. این دختر دچار توهم دیداری است و تصور می‌كند شب‌ها دو نفر با شمشیر بالای سرش می‌ایستند و قصد كشتن او را دارند. او با انگشت دستش صحبت می‌كند و پرخاشگری هم دارد.


وكیل متهم به قتل ادامه داد: «یاسمین در دوران مدرسه همراه پدرش به پزشك مراجعه كرد زیرا شدت بیماری او آنچنان مشهود بود كه مدیر مدرسه این موضوع را به خانواده یاسمین گزارش داده بود. این دختر شب‌ادراری داشت و در مدرسه هم لباسش را خیس می‌كرد. درست است كه پزشكی قانونی او را سالم تشخیص داده اما گزارش مددكار یاسمین در كانون اصلاح و تربیت نشان می‌دهد این دختر بیمار است و باید كمیسیون پزشكی در مورد یاسمین تشكیل شود.

وكیل مدافع یاسمین خونسردی و كندی رفتار او را هم یكی از دلایل بیماری موكلش عنوان كرد.

در این هنگام قاضی عزیزمحمدی –رییس دادگاه- در پاسخ به وكیل یاسمین گفت: پزشكی قانونی یك‌بار یاسمین را مورد بررسی قرار داده و او را سالم تشخیص داده ‌است. توهمات یاسمین و بیماری او به خاطر عذاب وجدانی است كه گرفتار آن شده ضمن اینكه هر كودكی كه دچار شب‌ادراری شود او را به روانپزشك می‌برند این دلیل بر بیمار بودن موكل شما نیست. علاوه بر این عصبی بودن خاله یاسمین ربطی به این دختر ندارد. پزشكی قانونی او را در زمان ارتكاب جرم سالم تشخیص داده‌است. همچنین طبق قانون پدر و مادر حق تأدیب فرزند خود را دارند.

سپس یاسمین برای بیان آخرین دفاع در جایگاه حاضر شد و گفت حرفی برای گفتن ندارد. یكی از قضات مستشار از متهم پرسید از كرده‌ات پشیمان نیستی؟ متهم جواب داد: بله پشیمانم اما حرفی برای گفتن ندارم.

بعد از پایان جلسه محاكمه هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.      


ویدیو : قتل فجیع مادر با کمربند توسط دختر بی رحم