قتل عام خونین خانواده به خاطر اختلاف با مادر! : جوانی كه به دلیل اختلافات خانوادگی ...


جوانی كه به دلیل اختلافات خانوادگی مادر و خواهرش را به قتل رسانده است، برای محاكمه به دادگاه كیفری معرفی شد. شرق:  جوانی كه به دلیل اختلافات خانوادگی مادر و خواهرش را به قتل رسانده است، برای محاكمه به دادگاه كیفری معرفی شد.

 كارآگاهان جنایی استان فارس بامداد یكی از آخرین روزهای تیر ماه امسال پیامی دریافت كردند كه از قتل دو زن در یك خانه مسكونی حكایت داشت.

 آنها وقتی به محل اعلام شده رفتند، جنازه زنی 45 ساله به نام فیروزه و پیكر بی‌جان دختر 18 ساله‌اش به نام مینا را مشاهده كردند و تشخیص دادند ضربات متعدد چاقو بر پیكر این دو وارد شده است.

 از آنجا كه هر دو جنازه در رختخواب افتاده بود و نشانه‌ای از اینكه مقتولان در واپسین لحظات زندگی از خود دفاع كرده یا كوشیده‌اند از مهلكه بگریزند وجود نداشت، كارآگاهان به این اطمینان رسیدند كه هر دو قربانی در خواب از پا درآمده‌اند.

كارآگاهان در ادامه راه‌های ورودی خانه را بررسی كردند و به این نتیجه رسیدند كه قاتل یا قاتلان به‌راحتی و بدون شكستن قفل یا پنجره وارد خانه شده‌ و به احتمال زیاد كلید داشته‌اند. مجموع این اطلاعات پلیس را به این نتیجه رساند كه عامل یا عاملان جنایت قطعا با فیروزه و مینا كه مادر و دختر بودند، آشنایی قبلی داشتند.

 با روشن شدن این موضوع دو فرضیه پیش‌روی افسران جنایی قرار گرفت؛ نخست آنكه احتمال داشت جانیان با اطلاع از وجود شی باارزش یا مبلغ زیاد پول خون به‌پا كرده‌اند تا سرقت انجام بدهند. احتمال دوم بر وقوع جنایت به دلیل كینه و انگیزه‌های شخصی دلالت داشت.

ماموران برای بررسی این فرضیه‌ها، خانه را به صورت دقیق بازرسی كردند و وقتی هیچ نشانه‌ای از به‌هم‌ریختگی یا آثار جست‌وجو در قتلگاه نیافتند، از این رو بر احتمال اول خط بطلان كشیدند. آنها برای پی‌بردن به علت قتل مادر و دختر تصمیم گرفتند درباره زندگی خصوصی این دو تحقیق كنند.

در این مرحله بود كه فاش شد فیروزه از همان بدو ازدواج با شوهرش اختلافاتی داشت و این كشمكش‌ها چند سال قبل شدت گرفت و كار به آنجا رسید كه این دو، طلاق را بر ادامه زندگی مشترك ترجیح دادند. پس از آن مینا، مادر را انتخاب كرد و برادر او ترجیح داد با پدرش زندگی كند اما طلاق، ارتباط مادر و دختر را با پدر و پسر قطع نكرد و پسر جوان كه محمود نام دارد هرازگاهی به مادر خود سر می‌زد.

 وقتی اقوام و نزدیكان فیروزه تحت‌بازجویی قرار گرفتند، گفتند این زن با پسرش نیز دچار اختلاف بود. شواهد به‌دست آمده نشان از آن داشت كه درگیری‌های مادر و پسر به‌تازگی شدت گرفته بود. همین مساله نام محمود را به‌عنوان مظنون به قتل، وارد پرونده كرد اما از آنجا كه خود او به طرز مرموزی خانه را ترك كرده بود، پدرش تحت بازجویی قرار گرفت.

این مرد در ابتدا حاضر به همكاری نشد و در پاسخ به سوال كارآگاهان فقط جواب داد از جزییات این قتل بی‌اطلاع است. وقتی بازجویی‌های تخصصی از مرد میانسال ادامه پیدا كرد، او توضیح داد پسرش این جنایت را انجام داده است.

 به این ترتیب تلاش‌ها برای دستگیری محمود بیشتر شد و او سرانجام بعد از گذشت چند روز از وقوع جنایت دستبند به‌دست، به پلیس آگاهی منتقل شد. او در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف كرد و گفت: «من با مادرم به‌شدت اختلاف داشتم، به‌همین خاطر هم نقشه قتل او و خواهرم را كشیدم و شب حادثه مخفیانه وارد خانه شدم، آن دو خواب بودند من هم در همان حالت غافلگیرشان كردم و به هر كدام چند ضربه چاقو زدم.

پدرم در جریان این قتل قرار داشت اما كمكی به من نكرد و بی‌گناه است.»محمود در ادامه به قربانگاه انتقال یافت و صحنه جنایت را بازسازی كرد.

 سپس بازپرس جنایی جرم او را محرز دانست و برگه قرار مجرمیت را به این پرونده ضمیمه كرد و پس از آن نماینده دادستان با صدور كیفرخواستی، اعلام كرد، خواستار مجازات قانونی متهم است.

به این ترتیب پرونده در اختیار قضات دادگاه كیفری استان فارس قرار گرفت و او به زودی محاكمه می‌شود.
    


ویدیو : قتل عام خونین خانواده به خاطر اختلاف با مادر!