قاچاق انسان به خاطر سوء استفاده جنسی : معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم انتظامی ...


معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم انتظامی گفت: سوء استفاده جنسی، کار اجباری و خانگی مهمترین دلایل قاچاق انسان است. خبرگزاری مهر: معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم انتظامی گفت: سوء استفاده جنسی، کار اجباری و خانگی مهمترین دلایل قاچاق انسان است.

سرهنگ محمد حسین عباس نژاد روز دوشنبه در کارگاه یک روزه مبارزه با قاچاق انسان اظهار داشت: قاچاق انسان شکل جدید برده داری در قرن 21 است که بسیار خطرناک است و جوامع بشری را تهدید می‌کند. خرید و فروش انسان امروز با عنوان جدید قاچاق انسان در حال شکل گیری است که بسیار خطرناک است.

به گفته معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم انتظامی بر اساس آمارها تجارت انسان پس از  مواد مخدر و سلاح سودآورترین تجارت غیرقانونی دنیا است که میلیونها دلار عاید باندهای قاچاق می کند.

وی ادامه داد: کار اجباری، کار خانگی و سوء استفاده جنسی مهمترین شیوه های قاچاق هستند در حالیکه یک سوم افرادی که قاچاق می شوند را کودکان تشکیل می دهند.

عباس نژاد افزود: ایران از آغاز قرن بیستم با وضع قوانین داخلی گام  جدی را جهت مقابله با قاچاق انسان برداشته است و در میان نیروهای پلیس نیز توسعه آکادمیک و ارتقای سطح دانش برای مقابله با این پدیده شوم در دستور کار قرار گرفته است. امروز باید در دنیا این موضوع جرم انگاری شود و با آموزشهای تخصصی از قاچاق انسان پیشگیری کرد.


ویدیو : قاچاق انسان به خاطر سوء استفاده جنسی