فرداآخرین روزثبت شماره حساب سرپرست خانوار :     ثبت شماره حساب افراد بدون ...



 

 

تبدیل شماره حساب به شبا , دریافت شماره حساب بانک ملی , شماره حساب چیست


ثبت شماره حساب افراد بدون اجازه و رضایت آنها در حالی اتفاق افتاد كه پیش از این بر محرمانه بودن اطلاعات مردم در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مكرر تاكید شده بود.

فردا در حالی مهلت سرپرستان خانوار در سه استان تهران، قم و قزوین برای ثبت شماره حساب در سامانه اینترنتی وزارت رفاه و تامین اجتماعی به پایان می‌رسد كه هنوز مشكل مربوط به ثبت خودسرانه شماره حساب توسط برخی بانك‌ها در این پایگاه برطرف نشده‌ است.

مهلت ثبت نام یك هفته‌ای سرپرستان خانوار در این سه استان از 25 مرداد ماه آغاز شد، اما از همان روز اول برخی مراجعه كنندگان در كمال تعجب متوجه شدند كه شماره حساب آن‌ها به طور خودكار در سامانه اینترنتی وزارت رفاه و تامین اجتماعی ثبت شده و امكان تغییر آن نیز وجود ندارد.

این اتفاق در حالی از سوی مدیرعامل یكی از بانك‌ها تكذیب شد كه پیغام "شماره حساب شما پیش از این ثبت و تایید شده و در حال حاضر امكان تغییر آن وجود ندارد" هر گونه تكذیب این كار را بی معنا می‌كرد.

ثبت شماره حساب افراد بدون اجازه و رضایت آنها در حالی اتفاق افتاد كه پیش از این بر محرمانه بودن اطلاعات مردم در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مكرر تاكید شده بود.

با این وجود اگرچه اظهارات متناقضی از سوی مسوولان در این باره صورت گرفت و به عنوان مثال در حالی كه مدیرعامل یكی از بانك‌ها این اتفاق را تكذیب ولی بلافاصله استاندار تهران آن را تایید كرد و برخورد با خاطیان را خواستار شد، اما همه این حرف‌ها بی‌نتیجه ماند و این اشتباه عمدی یا سهوی تا كنون اصلاح نشده است.

با این وجود تماس خبرنگار ایسنا با مركز پیام وزارت رفاه و تامین اجتماعی به نتیجه رسید و اپراتور این مركز پس از تایید بروز این مشكل، اعلام كرد كه مهلتی برای اصلاح شماره حساب‌ها اعلام خواهد شد و افراد متقاضی نباید از این بایت نگران باشند.

در حالی كه مهلت یك هفته‌ای ثبت شماره حساب‌ها فردا به پایان می‌رسد و هنوز اقدامی برای اصلاح آنها صورت نگرفته‌ است، این سوال همچنان پابرجاست كه وقتی در فرایند ساده‌ای مانند ثبت شماره حساب‌ها اختلال صورت گرفته‌ است، چه تضمینی وجود دارد كه در مراحل عملیاتی اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها اختلال‌های دیگری به وجود نیاید


ویدیو : فرداآخرین روزثبت شماره حساب سرپرست خانوار