عوامل شکست پرسپولیس مقابل لخویا : همانطور که حدس زده می‌شد، لخویا در این بازی ...


همانطور که حدس زده می‌شد، لخویا در این بازی از ضعف مدافعان کناری پرسپولیس استفاده کرد و از این راه به دو گل هم رسید. جام نیوز: دومین حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس، دومین شکست متوالی این تیم را به همراه آورد تا مردِ کروات به استقبال روزهای دشواری در باشگاه پرحاشیه تهرانی برود.
 
آمار نشان می دهد برانکو بدترین شروع را نسبت به دو سرمربی سابق و ناموفق پرسپولیس یعنی علی دایی و حمید درخشان داشته است. ثبت این رکورد بد، بالاخره برای اولین بار بعد از شروع مسابقه ها در هفته اول، صدر جدول گروه آسیایی را از سرخپوشان گرفته است. آن ها برای صعود، به پیروزی در مسابقه خانگی آخر نیاز دارند.
 
* نیاز به بدنسازی

همانند نبرد با استقلال خوزستان و سپاهان، در مسابقه لخویا هم ضعف بدنی پرسپولیسی ها برای شان دردسرساز شد. این تیم تا دقیقه 70 پای به پای حریف پیش رفت اما پس از آن، تبدیل به تیم آماتوری شد که مدافعان اش حتی ارسال پاس های کوتاه را نیز بلد نبودند.
 
خستگی آشکار در ساق های ستاره های پرسپولیس، به کمک تعویض ها نیز درست نشد و برانکو، از کنار زمین به تماشای نتیجه تحقیرآمیز تیمش نشست.
 
به نظر می رسد این مربی در درجه اول، باید برای بدنسازی تیم پیش از شروع فصل آینده برنامه ریزی کند. بدنسازی استاندارد، حتی از فعالیت نقل و انتقالاتی نیز برای برانکو مهم تر خواهد بود. اتفاقی که می تواند جلوی تکرار این رکوردها برای پرفسور را بگیرد.
 
* علی عسگری پاشنه آشیل/ جای حسینی خالی

دیگر همه این نکته را می دانند که خط دفاعی پرسپولیس امسال اصلا عملکرد خوبی نداشته است. تقریبا در هر بازی پرسپولیس، مدافعان این تیم با اشتباهات خود باعث گل خوردن تیمشان می شوند که این وسط نقش مدافعان کناری بیشتر از دو دفاع وسط است و زوج محسن بنگر و مایکل اومانا عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته اند.
 
اما امروز بیش از همیشه هواداران پرسپولیس دلشان برای میثم حسینی تنگ شد. مدافعی که شاید فوق العاده نبود اما با حضور او پرسپولیس به چنین حال و روزی در سمت چپ خط دفاعی دچار نمی‌شد.
 
بعد از کنار گذاشتن حسینی توسط درخشان که هیچ وقت دلیل آن مشخص نشد، سمت چپ سرخپوشان تبدیل به اتوبانی برای مهاجمان حریف شده است.
 
شب گذشته هم لادروپ در نیمه دوم برنامه تیمش را روی فشار از همین سمت گذاشت و علی عسگر نتوانست از پس بازیکنان تند و تیز لخویا بربیاید.
 
گل اول و سوم لخویا، حاصل نفوذ از سمت چپ و دفاع ضعیف علی‌عسگر بود. بازیکنی که هیچ وقت دفاع چپ نبوده و علاقه‌ای هم برای بازی در این پست ندارد.
 
* مثلث فوق‌العاده خطرناک پرسپولیس!

شگفت انگیزترین نکته این بازی اما مثلت ویرانگر تیم پرسپولیس بود که با اشتباهات پی در پی زمینه ساز یک باخت سنگین برای تیم خود شدند.
 
ابتدا علی عسگر مثل همیشه از یار خود عقب ماند و نتوانست نقش بازیکن پوششی را ایفا کند که همان صحنه منجر به گل اول لخویا شد.
 
روی گل دوم لخویا، پیام صادقیان بازیکنی که این روزها فقط خوب قول می‌دهد، نتوانست توپ برگشتی دفاع تیم لخویا را به درستی کنترل کند که همان توپ تبدیل به ضد حمله برق آسایی شد و گل دوم لخویا به ثمر رسید.
 
گل سوم هم از سمت چپ که یکی از پاشنه‌های آشیل (!) قرمزهاست به ثمر رسید. یک سانتر روی دروازه باعث شد اومانیا مدافع با تجربه پرسپولیس نتواند توپی را که به راحتی می‌توانست دفع کند را از محوطه دور کند تا همان توپ جلوی پای مهاجم لخویا بیفتد و تیر خلاص بر پیکره پرسپولیس زده شود.


ویدیو : عوامل شکست پرسپولیس مقابل لخویا