طراح ایرانی عینک گوگل به آمازون رفت : شرکت آمازون مخترع ایرانی و پشتوانه محصول ...


شرکت آمازون مخترع ایرانی و پشتوانه محصول مشهور این شرکت، عینک گوگل را برای طراحی و ساخت احتمالی عینک هوشمند مخصوص آمازون به استخدام درآورده‌است. همشهری آنلاین: شرکت آمازون مخترع ایرانی و پشتوانه محصول مشهور این شرکت، عینک گوگل را برای طراحی و ساخت احتمالی عینک هوشمند مخصوص آمازون به استخدام درآورده‌است.

براساس گزارش میل‌آنلاین، بابك پرویز كه طراحی عینك گوگل و پیش از آن لنزهای بیونیكی هوشمند گوگل را به عهده داشت، اكنون درحال جا‌به‌جایی به شركت آمازون است تا كار روی پروژه‌ای محرمانه را آغاز كند.

لنزهای هوشمندی كه پرویز آنها را ابداع كرده می‌توانند با استفاده از تراشه‌ای بی‌سیم و حسگر گلوكوزی مینیاتوری میزان قند خون را از میان اشك چشم فرد تشخیص داده و اطلاعات آن را اعلام كند. این تراشه و حسگر در میان دو غشای بسیار باریك از جنس سازنده لنزهای طبی احاطه شده‌اند.

گوگل فارسی ایرانی , گوگل ایرانی , عینک گوگل

اكنون پرویز در صفحه گوگل پلاس خود در كنار لوگویی از شركت آمازون نوشته به شدت هیجان‌زده‌ام! پرویز پیش از این در لابراتوار محرمانه ایكس گوگل مشغول به‌كار بود، جایی كه پروژه عینك و لنزهای هوشمند گوگل را در دست داشت.

پرویز پیش از این به عنوان استادیار در دانشگاه واشنگتن حضور داشت و تجربه حضور در شركت مایكروسافت را نیز در پروژه ساخت لنزهای هوشمند داشته‌است. پرویز در صفحه گوگل پلاس خود نوشت: پیش از اینكه به آمازون بروم و كار روی پروژه‌های جدید را شروع كنم، در گوگل پروژه‌های متعددی،‌ از جمله پروژه عینك گوگل و لنزهای هوشمند گوگل را پایه‌گذاری و اجرا كردم.

پرویز همكاری خود را در تیم عینك گوگل در دسامبر سال گذشته متوقف كرد. وی در صفحه خود نوشته پس از بنا و اجرای چندین پروژه در گوگل طی 40 ماه، از این شركت خارج شده‌است،‌ دورانی كه بسیار فوق‌العاده بوده و فرصت همكاری او را با افراد خارق‌العاده‌ای فراهم كرده‌است. به گفته وی طی این همكاری تكنولوژی جدید و سكویی جدید در رایانش و ارتباطات خلق شد.

پیوستن پرویز به شركت آمازون كمی پس از رونمایی از گوشی جدید این شركت، فایر رخ داده‌است. این گوشی به تكنولوژیی مجهز است كه می‌تواند تصاویر سه‌بعدی را به ویژگی به‌نام پرسپكتیو داینامیك روی نمایشگر گوشی به‌نمایش بگذارد.


ویدیو : طراح ایرانی عینک گوگل به آمازون رفت