صدای آمریكا احمد باطبی را اخراج كرد : نامه های معروف به 102 نفر هم كه با هدف ...


نامه های معروف به 102 نفر هم كه با هدف تغییر صورت مسئله از سوی همپیمانان باطبی یعنی سازگارا و افشاری منتشر شده بود، كمكی به وی نكرد و ارسال دومین نامه، كه نقض آشكار قوانین در آمریكا بود، موجب سرعت بخشیدن به پرونده اخراج وی شد. پلیس فدرال آمریكا ضمن بازجویی از همسر سابق باطبی(تارا نیازی)، به باطبی درباره تماس با ایران و لو دادن برخی عناصر مخالف ظنین شده بود. 

امیرعباس فخرآور كه ظاهرا ارتباطات بیشتری با اف بی آی دارد، در این باره نوشت: احمد باطبی و كورش صحتی از صدای آمریكا اخراج شدند. 

صدای آمریكا از چند روز پیش احمد باطبی را اخراج كرده است.

به دنبال افشای پرونده همكاری باطبی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و تشكیل پرونده از سوی پلیس فدرال آمریكا برای وی در این خصوص، باطبی كه از پاییز سال 2008 در بخش فارسی صدای آمریكا به كار مشغول بوده و به عنوان كارمند قراردادی دولت آمریكا حقوق دریافت می كرد، به همراه تعدادی از دوستانش اخراج شدند.


فخرآور اضافه كرد: پرونده همكاری باطبی با وزارت اطلاعات، در پی انتشار نامه ای از ارژنگ داوودی از درون زندان اوین كه آشكارا مداركی را در خصوص همكاری باطبی با وزارت اطلاعات به دست می داد، به رسانه ها كشیده شد.

ورود نامزد سابق باطبی به ماجرا و افشای بخشی دیگر از جزئیات این همكاری هم بر صحت ماجرا تاكید داشت.

نامه های معروف به 102 نفر هم كه با هدف تغییر صورت مسئله از سوی هم پیمانان باطبی یعنی سازگارا و افشاری منتشر شده بود، كمكی به وی نكرد و ارسال دومین نامه، كه نقض آشكار قوانین در آمریكا بود، موجب سرعت بخشیدن به پرونده اخراج وی شد.

منبع: کیهان


ویدیو : صدای آمریكا احمد باطبی را اخراج كرد