شکست سنگین نیکی کریمی در فوتبال! : درحالی كه حدود دو ماه از توزیع سری اول مجموعه ...


درحالی كه حدود دو ماه از توزیع سری اول مجموعه روزی روزگاری فوتبال می گذرد پخش كننده این مجموعه از چگونگی ادامه توزیع آن اظهار بی اطلاعی می‌كند و برنامه ریز این مجموعه خبر از تغییر موسسه پخش كننده و توزیع سری دوم آن آن در روزهای آینده می‌دهد.
هفت صبح: درحالی كه حدود دو ماه از توزیع سری اول مجموعه روزی روزگاری فوتبال می گذرد پخش كننده این مجموعه از چگونگی ادامه توزیع آن اظهار بی اطلاعی می‌كند و برنامه ریز این مجموعه خبر از تغییر موسسه پخش كننده و توزیع سری دوم آن آن در روزهای آینده می‌دهد

حدود دو ماه قبل و طی یك نشست رسانه‌ای نیكی كریمی‌ از مجموعه «روزی روزگاری فوتبال» كه تهیه‌كنندگی و كارگردانی‌اش را به عهده داشت رونمایی كرد. مجموعه‌ای كه به سفارش فدراسیون فوتبال تولید شد و قرار بود به عنوان مجله هفتگی فوتبال ایران وارد شبكه نمایش خانگی شود. همان زمان تیتر و عكس اكثر روزنامه‌های ورزشی به حضور نیكی كریمی‌ سر تمرین تیم‌هایی چون استقلال، سپاهان و راه‌آهن خلاصه می‌شد. از آن‌جایی كه در این سال‌ها نیكی كریمی‌ در مصاحبه‌ها و مناسبت‌های گوناگون از علاقه زیادش به فوتبال خبر داده بود در ابتدا به نظر می‌رسید كه اتفاق خوبی قرار است رخ دهد.

نیکی کریمی , بیوگرافی نیکی کریمی , سحر قریشی نیکی کریمی

 مجموعه اول «روزی روزگاری فوتبال» با محوریت معرفی باشگاه سپاهان و مصاحبه با منصور ابراهیم‌زاده، مهدی مهدوی‌كیا و احسان حدادی(برنده مدال نقره المپیك لندن در رشته پرتاب دیسك) به عنوان میهمان ویژه عرضه شد اما در حالی كه هفته بعد همه منتظر قسمت دوم این مجموعه  بودند، خبری  از آن نشد، هفته بعدترش هم خبری نشد تا عملا این پروژه به دست فراموشی سپرده شود. همه ‌این‌ها بهانه خوبی بود تا به سراغ افراد دست‌اندركار مجموعه برویم و علت این مسئله و سرنوشت نهایی مجموعه را از آن‌ها بپرسیم. علی اسدزاده، مدیر‌عامل شركت تصویر گستر پاسارگاد كه وظیفه پخش این مجموعه را به عهده دارند و امیر‌حسین آرمان برنامه‌ریز «روزی روزگاری فوتبال» به سوالات هفت صبح در این خصوص پاسخ دادند. پاسخ‌هایی كه در نوع خودش جالب توجه است.

سحر قریشی و نیکی کریمی , اینستاگرام نیکی کریمی , نیکی کریمی و سحر قریشی

 نیكی كریمی‌ قول پخش هفتگی نداد

نیكی كریمی‌ تهیه‌كننده و كارگردن این مجموعه قبل از توزیع قسمت اول در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته بود كه از ابتدا هدف او از ساخت چنین مجموعه‌ای توزیع در شبكه نمایش خانگی نبوده است:«هدف ما نمایش خانگی نبود. من به همراه دستیارانم وفیلم‌بردارم جمع شدیم وفکرکردیم امسال می‌خواهیم چه کارکنیم وتمرکزمان را بگذاریم روی فیلم یاسریال یا چیز دیگری، ضمن این‌که من پروانه نمایش جدیدم را می‌خواستم بگیرم.

همسر نیکی کریمی , موتور سواری نیکی کریمی , نیکی کریمی اینستاگرام


 به این فکر کردیم که وقت‌مان را بگذاریم روی چیزی که خیلی دوست داریم و برای آن زمان زیادی می‌گذاریم. آن هم تماشای فوتبال و دنبال کردن اخبار فوتبال است. این ایده را به فدراسیون فوتبال دادیم. آن‌ها به ما این پیشنهاد رادادند که مردم هم آنرا ببینند و ماهم استقبال کردیم.» این مجموعه قرار بوده به معرفی باشگاه‌های فوتبال ایران، مدارس فوتبال و گفت‌وگو با فوتبالیست‌ها و مربیان داخلی بپردازد و یكسری بخش‌های جذاب و حاشیه‌ای مرتبط با فوتبال هم در آن گنجانده شود كه البته به گفته كریمی‌ یکسری از آپشن‌های این مجموعه ثابت است. مثل خاطرات کاپیتان، معرفی باشگاه ومربی ومابقی آیتم‌ها مثل پیشکسوتان ومطبوعات متغیر . حتی قرار بوده كه ‌این مجموعه در سطح وسیع‌تر در خصوص باشگاه‌های خارجی هم ساخته شود.

البته نیكی كریمی‌ در همان ابتدا هم گفته بود كه قرار نیست این مجموعه به صورت هفتگی توزیع شود ولی نهایتا قولی كه كریمی‌ داده بود این بود كه حداكثر هر دو، سه هفته یك بار قسمت‌های مختلف این مجموعه توزیع شود اما از 11 آبان ماه تا الان حدود دو ماه می‌گذرد و هیچ خبری از این مجموعه نشده است.



 روزی روزگاری فوتبال پروانه ساخت دارد یا ندارد؟


اولین سوالی كه مطرح می‌شود این است كه چرا روزی روزگاری فوتبال پس از پخش قسمت اول توزیع‌اش متوقف شد. اسد‌زاده در این خصوص می‌گوید: «تا جایی كه من اطلاع دارم قسمت‌های دیگر این مجموعه مجوز ساخت ندارند، عوامل تولید در پی گرفتن مجوز تولید هستند.

فیلم ربوده شده نیکی کریمی , بهاره رهنما نیکی کریمی , تصاویر نیکی کریمی

خب تا زمانی كه مجوز ساخت وجود نداشته باشد قطعا پروانه نمایش هم صادر نمی‌شود كه ما بتوانیم قسمت‌های مختلف مجموعه را توزیع كنیم.» البته اسد‌زاده از این موضوع بی‌اطلاع است كه تاكنون چند قسمت ساخته شده كه هنوز مجوز ساخت نگرفته و تهیه‌كننده كار را مطلع‌ترین فرد در این زمینه می‌داند. به همین دلیل ما هم سراغ نیكی كریمی‌ رفتیم تا اطلاعات تكمیلی در این خصوص را از او كسب كنیم كه گویا كریمی‌ در حال حاضر در ایران نیست و به مسافرت خارج از كشور رفته است ، بر همین اساس سراغ امیر‌حسین آرمان، برنامه‌ریز این مجموعه رفتیم كه جواب او كاملا در تناقض با آن چیزی بود كه اسد‌زاده عنوان كرده بود.

به گفته آرمان گروه تولید مجموعه از پخش‌كننده سری اول كه موسسه «تصویر گستر پاسارگاد» بود ناراضی هستند و به همین علت هم در پی پخش‌كننده جدیدی می‌گردند. به گفته آرمان مرحله تغییر پخش‌كننده مراحل قانونی طولانی و وقت‌گیری دارد به همین علت هم تا‌كنون پخش سری‌های بعدی این مجموعه عملی نشده است. این در حالی است كه كریمی‌ در نشست خبری این مجموعه كه چند روز قبل از توزیع سری اول برگزار شده بود اعلام كرده بود: «روزی روزگاری فوتبال» با سرمایه شخصی و تحت نظارت و حمایت فدراسیون فوتبال ساخته شده و عوامل سعی کرده‌اند برای منتشر کردن فیلم برنامه خوبی داشته باشند و طوری منتشر شود که از برنامه‌ای که دارند جلوتر باشند، خب اگر سازندگان مجموعه به فكر توزیع درست نباشند آن وقت همان سرمایه شخصی هم امكان بازگشت برایش به وجود نمی‌آید و این می‌تواند ضربه بزرگی برای ادامه احتمالی كار آن‌ها باشد.

نیکی کریمی متولد , پاسخ نیکی کریمی به سحر قریشی , تاریخ تولد نیکی کریمی



 پخش مجموعه منظم می‌شود

نكته دومی‌ كه با اسدزاده در میان می‌گذاریم این است خب چرا از همان ابتدا مجوز تمام قسمت‌های این مجموعه گرفته نشده كه برای پخش آن به صورت هفتگی مشكلی پیش نیاید. مدیرعامل تصویر گستر پاسارگاد باز هم برای گرفتن جواب این سوال تهیه‌كننده كار را مطلع‌تر می‌داند. به گفته اسد‌زاده قرارداد این مجموعه به صورت سریالی با این موسسه بسته نشده و گویا برای هر قسمت قرارداد جداگانه‌ای بسته می‌شود.

فیلم سوپر نیکی کریمی , عکس های نیکی کریمی در انگلستان , نیکی کریمی با لباس فوتبالی

اما به گفته امیر‌حسین آرمان مجوز ساخت و پخش مجموعه دوم آماده شده و به زودی جزئیات توزیع آن در رسانه‌ها اعلام خواهد شد. ضمن اینكه آرمان مسئله نداشتن مجوز ساخت را كاملا رد می‌كند و تاكید می‌كند كه تمام قسمت‌های این مجموعه مجوز دارند. آرمان حتی این نكته را هم به صحبت‌هایش اضافه می‌كند كه احتمالا پس از عوض شدن پخش‌كننده ‌این مجموعه توزیع قسمت‌های بعدی روزی روزگاری فوتبال به صورت روتین و منظم پی گرفته خواهد شد.

 البته آرمان از محتویات سری دوم چیزی نمی‌گوید ولی اگر به همان بخش كه در قسمت دوم خواهید دید در سری اول استناد كنیم معرفی باشگاه استقلال و گفت‌وگو با محمد مایلی كهن و محرم نویدكیا بخش‌های اصلی سری دوم خواهند بود.

عکس نیکی کریمی و همسرش , نیکی کریمی در حال غذا خوردن , آیا نیکی کریمی ازدواج کرده



 استقبال خوب از قسمت اول

اما یكی از شایعاتی كه در خصوص عدم پخش قسمت‌های بعدی این مجموعه وجود داشت این بود كه عدم استقبال مخاطبان از این مجموعه باعث شده كه قسمت‌های بعدی یا ساخته نشوند یا برای توزیع‌شان تردید‌هایی به وجود بیاید كه اسد‌زاده خیلی دوپهلو به ‌این مسئله پاسخ می‌دهد: «توزیع نشدن سری جدید ربطی به عدم فروش سری اول ندارد. اتفاقا استقبال از این مجموعه در سری اول خوب بوده فقط یك مقدار باید برایش بیشتر تبلیغات انجام شود تا مخاطبان بیشتر با فضای آن آشنا شوند".»


ویدیو : شکست سنگین نیکی کریمی در فوتبال!