سگ سفیر انگلیس در ایران به دردسر افتاده/رقابت جدی دیپلمات های خارجی بر سر نگهداری سگ "چیلیکات" :



 

سفیر فرانسه در ایران , گردشگران خارجی در ایران , سفیر سابق ایران در عربستان

 

واشنگتن پست در گزارشی تحت عنوان"معضل دیپلماسی بریتانیا: سگ سفیر در ایران به دردسر افتاده است" نوشت: سفارت انگلستان در تهران رسما تعطیل شده و کارمندانش ایران را ترک کرده اند. اما یک عضو سفارت جا مانده است: "پامپکین" سگ آقای سفیر.

دامینیک چیلیکات، می گوید: "پامپکین" هم اکنون در مرکز یک درگیری دیپلماتیک گیر کرده است.

سفیر سابق انگلستان در تهران می گوید:  تعدادی از سفارتخانه های خارجی در تهران بر سر نگهداری از سگ من با یکدیگر رقابت می کنند.

به نوشته ی این روزنامه، زمانی که دانسجویان ایرانی سفارتخانه را آتش زدند، چیلکیات خود و کارمندانش را در طبقه ی سوم محبوس کرد. در این شرایط وی در در حال آرام کردن سگش و هماهنگ کردن چگونگی دفاع از سفارتخانه بود. آقای سفیر می ترسید که "پامپکین" فرار کند. به همین دلیل او را به دفترش منتقل کرد و او را در انجا قرار داد.

واشنگتن پست نوشت: پس از پایان محاصره ی سفارت، یکی از دیپلمات ها "پامپکین" را پیدا کرد. دیپلمات های خارجی اکنون به شدت در حال رقابت با یکدیگر برای کسب امتیاز ویژه ی کمک به یک شخص سلطنتی هستند.این سگ چندین سال است که عضو کارمندان دیپلماتیک است. وی در سریلانکا و واشنگتن هم با چیلیکات همراه بود.

به نوشته ی این روزنامه، با توجه به نقش این سگ طی محاصره ی سفارتخانه، جین همسر سفیر انگلیس در حال  نوشتن کتاب اوقات "پامپکین" در تهران است و نام این کناب "با روسری و یک سگ کوچک" نام دارد.../انتخاب


ویدیو : سگ سفیر انگلیس در ایران به دردسر افتاده/رقابت جدی دیپلمات های خارجی بر سر نگهداری سگ "چیلیکات"