سه گانه گواردیولا یا سه گانه انریکه؟ : تنها چند روز تا فینال لیگ قهرمانان اروپا ...


تنها چند روز تا فینال لیگ قهرمانان اروپا مانده است. تیم بارسلونا پیش تر با سرمربی گری پپ گواردیولا توانسته بود در سال ۲۰۰۹ سه گانه را کسب کند اما برخی عقیده دارند تیم امسال انریکه بهتر از سال ۲۰۰۹ است. سوت: تنها چند روز تا فینال لیگ قهرمانان اروپا مانده است. تیم بارسلونا پیش تر با سرمربی گری پپ گواردیولا توانسته بود در سال ۲۰۰۹ سه گانه را کسب کند اما برخی عقیده دارند تیم امسال انریکه بهتر از سال ۲۰۰۹ است. در مقایسه زیر به دلایل این مسئله می پردازیم:

پوشاک بچه گانه , لباس بچه گانه , مدل لباس بچه گانه

تیم های یوونتوس و بارسلونا در برلین در قالب بازی های لیگ قهرمانان اروپا به میدان خواهند رفت. همین چند روز پیش بود که لیونل مسی با گل هایی که مقابل اتلتیک بیلبائو زد توانست کوپا دل ری را نیز برای بارسلونا به ارمغان بیاورد تا تیمش تا الان دو جام را کسب کرده باشد. یوونتوس نیز از سوی دیگر توانست هم جام سری آ را کسب کند و هم جام حذفی ایتالیا. اکنون هر دو تیم آماده کسب سه گانه خود هستند.

برای یوونتوس کسب کردن سه گانه در صورتی که فینال را ببرد برای اولین بار در تاریخ این باشگاه خواهد بود اما بارسلونا می تواند برای بیش از یک بار به این افتخار نائل آید.نکته دیگر این است که مربیان هر دو تیم اولین سال مربی گریشان را در این تیم ها سپری می کنند.

در سال ۲۰۰۹ و در زمانی که سرمربی گری تیم بارسلونا را پپ گواردیولا به عهده داشت، آنها توانست سه گانه را کسب کنند. در آن زمان مسی به تازگی در ترکیب جا افتاده بود و اولین بازی او نیز مقابل رئال مادرید بود که توانستند آن بازی را ۶-۲ پیروز شوند. آنها غیر از این سه جام، سه جام دیگر ار نیز در آن سال کسب کردند و در واقع شش گانه شدند: سوپر کاپ اسپانیا، سوپر کاپ اروپا و جام باشگاه های جهان.

لباس عروس بچه گانه , عجایب هفت گانه , بچه گانه
سه گانه بارسا در سال 2009 با حضور هانری، پویول و مسی

نکته مشترکی که انریکه و گواردیولا در بارسلونا داشتند این بود که هر دو در این تیم بازی کرده بودند و سپس به عنوان سرمربی تیم B این باشگاه انتخاب شده بودند. انریکه در حالی به باشگاه بارسلونا آمد که سال قبلش بارسا هیچ جامی را کسب نکرده بود. هر دوی این مربیان زمانی خوب را پیش از ورودشان به باشگاه برای جمع کردن تیم داشتند مثلا گواردیولا «دکو» و «رونالدینهو» را به بارسلونا آورده بود.

آنها در کار حرفه ای شان در ابتدا موفقیت های خوبی نداشته اند. انریکه در حضورش در تیم رم قدری بدشانس بود و سپس به خاطر تغییر مدیریت این باشگاه به خاطر مشکلات شخصی ای که وجود داشت کارش قدری سخت شد. همین شبهه ها در زمانی که انریکه وارد بارسلونا شد نیز دور او را گرفته بود. گواردیولا از این جهت وضعیت بهتری داشت. او با اینکه در سال ۲۰۰۹ سه گانه را برای بارسلونا کسب کرد اما نشان داد که دیگر نمی تواند آن شکوه بارسا را به این تیم برگرداند.

لباس بچه گانه دختر , عجایب هفت گانه جهان , مدل لباس بچه گانه پسرانه
مثلث آتشین تیم بارسا : نیمار ، مسی و سوارز

سوالی که اکنون وجود دارد این است که اگر بارسلونا در هفته آینده و در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۵ قهرمان شود نشان می دهد که تیم انریکه واقعا بهتر از تیم ۲۰۰۹ گواردیولاست؟ این سوال را اریک آبیدال بازیکن پیشین این تیم پاسخ می گوید:

    فرق می کند… هر سال کسب قهرمانی سخت تر می شود.

جرارد پیکه نیز در این مورد می گوید:

    ما تیم باتجربه ای هستیم و تمامی راه های نفوذ را بررسی کرده ایم. ما بازی هایمان را بهتر کرده ایم. دیگر به اندازه قبل به مالکیت توپ توجهی نداریم. سعی می کنیم حملات مستقیم را بیشتر کنیم و در دفاع مستحکم تر باشیم.

با اینکه بارسای کنونی توانسته نسبت به بارسای ۲۰۰۹، ۱۸ گل بیشتر بزند (با یک بازی کمتر) اما ۱۷ بازی را نسبت به آن سال کمتر برده است. اغلب گل هایی که بارسا امسال زده است توسط مسی بوده است. این بازیکن ۵۸ گل در این فصل زده است در حالی که در سال ۲۰۰۹، ۳۸ گل زده بود.

شرایط لوئیس انریکه در این فصل هم خوب نبوده است. امسال بارسلونا از ممنوعیت جذب بازیکن جدید رنج می برد، مدیر ورزشی این تیم اخراج شده بود، کارلوس پویول خداحافظی کرده بود و باشگاه در یک بحران سیستمی قرارگرفته بود.

یکی از کارهای خوبی که انریکه توانست برای این تیم انجام دهد نگه داشتن ژاوی برای یک فصل دیگر در تیم بود. از سوی دیگر، لوئیس سوارز به خدمت تیم درآمد و درمرکز حمله این تیم قرارگرفت.

نظر شما چیست؟ بارسای ۲۰۰۹ با مربی گری گواردیولا بهتر بود یا بارسای ۲۰۱۵ با مربی گری لوئیس انریکه؟


ویدیو : سه گانه گواردیولا یا سه گانه انریکه؟