سروش صحت: به اصفهانی‌ها نرفته‌ام : برای اینكه از سروش صحت بگویید، احتیاج به ...



برای اینكه از سروش صحت بگویید، احتیاج به مقدمه‌چینی ندارد چراكه سروش را تنها در یك كلمه می‌توان معرفی كرد؛ مهربان. چهره مهربان و لبخندی كه روی صورتش به‌ندرت محو می‌شود.

برای اینكه از سروش صحت بگویید، احتیاج به مقدمه‌چینی ندارد چراكه سروش را تنها در یك كلمه می‌توان معرفی كرد؛ مهربان. چهره مهربان و لبخندی كه روی صورتش به‌ندرت محو می‌شود به همراه رفتار صمیمی باعث می‌شود در همان لحظه اول با او احساس خودمانی بودن داشته باشید و حس کنید، می‌توانید ساعت‌ها بدون اینكه نگران زمان باشید با او گپ بزنید. جالب است كه اطرافیان صحت هم روی این موضوع صحه می‌گذارند و معتقدند او با این اخلاق خوبش باعث شده همه از مصاحبت با او لذت ببرند، هرچند خودش می‌گوید تلاشی برای این مهربانی و خودمانی بودن انجام نمی‌دهد و تنها سعی می‌كند خودش باشد و از نشان دادن چهره واقعی‌اش هراسی نداشته باشد.

سروش اصفهانی , اثری از سروش اصفهانی , سروش جمشیدی

  باید با زندگی رفیق باشیم
من بااینكه بخواهم از زندگی تعریف آنچنانی داشته باشم موافق نیستم چون زندگی چیز عجیب و غریب و پیچیده‌ای نیست كه آدم بخواهد خودش را در هر شرایطی اذیت كند. سختی‌ها و لذت‌های خودش را دارد و می‌توانیم روی سختی‌ها متمركز بوده و همیشه دلخور باشیم یا می‌توانیم روی شادی‌هایش متمركز شویم. اینكه با خودمان بگوییم زندگی سخت است و به خاطر این سختی مدام از زمان و زمین ایراد بگیریم معنایی ندارد. برای لذت بردن از زندگی باید با او رفیق شویم. وقتی با زندگی رفاقت می‌كنی آن وقت با تلخی‌ها و شیرینی هایش راحت كنار می‌آیی.

سعی كردم از زندگی راضی باشم
بعضی‌ها معتقدند دلیل اینكه زندگی در قیاس با گذشته سخت‌تر شده و كمتر می‌توان از آن لذت برد به خاطر شرایط دشوار اقتصادی است كه در آن قرار گرفته‌ایم اما فكر می‌كنم نمی‌شود به خاطر گرانی زندگی را به كام خودمان تلخ كنیم چراكه در چنین شرایطی ما به خندیدن احتیاج بیشتری داریم. از طرفی این نكته را نباید فراموش كرد كه زندگی در هر مقطعی شرایط و مشكلات خودش را دارد، به نظرم ما باید میزان توقعات از زندگی را منطقی كنیم و مدام غز نزنیم. همیشه سعی كردم تا آنجایی كه می‌توانم از زندگی راضی باشم و میزان نارضایتی‌ام را به حداقل برسانم.

می‌توان لابه‌لای این همه گرفتاری‌ها خوشبخت بود
 همه ما عمر محدودی دارم و در این زمان محدود فرصت نمی‌كنیم آنقدر كه باید به خودمان خوش بگذرانیم، كلی چیز برای خوش‌گذرانی در این دنیاست كه آدم حتی نمی‌رسد سراغ آنها برود. شاید به همین خاطر است كه باید قدر لحظه‌هایی كه زندگی می‌كنیم را بیشتر بدانیم و بنا را روی لذت بردن بگذاریم. گاهی با خودم فكر می‌كنم چه كتاب‌های زیادی هستند كه ما فرصت خواندن آنها را پیدا نمی‌كنیم و مكان‌هایی كه مجالی برای سر زدن به آنها نداریم. به همین خاطر بهتر است تا می‌توانیم از لحظه لحظه زندگی به‌نفع لذت بردن بهره ببریم و به خودمان خوش بگذرانیم. به نظرم لابه‌لای این همه بدبختی و مشكلاتی كه در زندگی وجود دارد هم می‌توان خوشبخت بود.

خودت باش
در طول این سال‌ها یادم گرفتم كه همواره خودم باشم و فیلم بازی نكنم؛ وقتی ناراحتم، واقعا ناراحتم و به خاطر جمعی كه در آن قرار دارم ادای خوشحال‌ها را در نمی‌آورم، وقتی هم كه خوشحالم باز همین كار را می‌كنم، این موضوع باعث می‌شود از زندگی لذت بیشتری ببرم. در مصاحبه دیگری هم به این موضوع اشاره كردم كه اگر شما خودتان باشید حتی اگر بی ادب، بهتر از آن است كه به‌زور ادای آدم‌های با ادب را در بیاوری، چون در آن صورت ادبت تصنعی است.

تجربه جدی‌‌ترین كار طنز
«شمعدونی» جدی‌ترین كار طنز من است و اصلا قصد نداشتم در آن سراغ چیزهای عجیب و غریبی برای خنداندن مخاطب بروم به همین خاطر اتفاقات را طوری چیدم كه در جریان اتفاقات و مسیر زندگی روزمره‌ كاراكترها، ماجراهای طنزی به وجود آید كه خنده‌دار باشد. تلاش ما بر این بود كه «شمعدونی» را به زندگی مردم نزدیك كنیم و از دل موقعیت‌هایی كه ایجاد می‌شود، مردم را بخندانیم. ما همه تلاش‌مان را به كار بستیم و امیدوارم نتیجه مثبتی هم از آن بگیریم و این اثر با موفقیت مواجه شود.   

سروش , سروش رضایی , سمعک سروش

 دلیل غیبت قاسم‌خانی‌ها
بعضی‌ها وقتی مرا می‌بینند از من می‌پرسند چرا برادران قاسم‌خانی در این سریال صرفا به‌عنوان مشاور حضور داشتند و نویسندگی این كار را بر عهده نداشتند، واقعیت این است كه پیمان و مهراب قاسم‌خانی هر دو جزو دوستان خوب من به‌شمار می‌روند و ما تجربیات مشترك موفق زیادی را با هم پشت سر گذاشته‌ایم. زمانی كه می‌خواستیم فیلمنامه این اثر را بنویسیم هر دوی این برادرها سر كار بودند به همین خاطر تصمیم گرفتیم از حضور آنها به‌گونه‌ای دیگر بهره بگیریم. درنهایت بعد از رایزنی‌هایی كه انجام شد به این نتیجه رسیدیم که پیمان و مهراب به‌عنوان مشاور به ما كمك دهند.

شلوغی را دوست دارم
یكی از ویژگی‌های اخلاقی من این است كه دوست دارم همیشه در بین مردم باشم و هیچ‌وقت نخواسته‌ام از جمعیت فاصله بگیرم. كنار مردم قرار گرفتن به من حس آرامش می‌دهد به همین خاطر همیشه به جمعیت پناه می‌برم و از جای‌های آرام و خلوت بیزارم. در شلوغی بودن باعث می‌شود به رفتارهای آدم‌های مختلف دقیق شوم و از دل آنها سوژه‌های را پیدا كنم.

به اصفهانی‌ها نرفته‌ام
من اهل شهر نایین اصفهان هستم، حتی پسوند فامیلی‌ام هم نایینی دارد كه به خاطر طولانی بودنش حذفش كردم. بالاخره افراد متاثر از شرایطی كه در آن رشد كرده‌اند قرار دارند اما من نمی‌توانم به‌طور قطعی به شما بگویم تا چه حد از خصوصیات اخلاقی‌ام به شهر محل تولدم باز می‌‌گردد، اما چیزی كه به آن مطمئن هستم این است كه شم اقتصادی‌ام به اصفهانی‌ها نرفته و در خرج كردن هیچ حساب و كتابی ندارم. ضمن اینكه هنوز برای نوشتن اعداد به ریال مشكل دارم و موقع خواندن آنها باید صفرها را بشمارم. «باخنده»

دوستی بزرگترین  گنج
اگر از من بپرسید بزرگترین گنجینه هر انسان چیست؛ بی‌تردید می‌گویم دوستی چون دوستی باارزش‌ترین چیزی است كه هر فردی در زندگی‌اش دارد. شاید بسیاری از ما به اهمیت دوستی فكر نكنیم اما واقعیت این است كه شما وقتی با فردی دوست می‌شوید و با او ارتباط عمیقی پیدا می‌كنید این علاقه و احترامی كه بین شما وجود دارد روی هیچی است یعنی شما بدون داشتن هیچ نسبتی یا شرایط كاری و منافع مشترك كنار هم قرار می‌گیرید و صرفا می‌خواهید از كنار هم بودن لذت ببرید چنین نكته مهمی را نمی‌توان نادیده گرفت و نسبت به آن بی‌تفاوت بود.   

پیام رسان سروش , کلینیک سروش , محمد اصفهانی

 «شمعدونی» طبقه متوسط را نشانه گرفته
سریال «شمعدونی»خانواده‌های متوسط را نشانه گرفته و قصه‌ای كه روایت می‌كند مربوط به مشكلات و اتفاقاتی است كه در این قشر از جامعه رخ می‌دهد به همین خاطر جنس مسائل و اتفاقاتی كه در این اثر رخ می‌دهد با سایر كارها متفاوت است و ما حتی سعی كردیم سراغ جنس خاصی از طنز در «شمعدونی» برویم كه نسبت به سایر كارهایم متمایز باشد و مختص این قشر از جامعه باشد. من و ایمان صفایی نویسندگی این كار را بر عهده داشتیم و باتوجه به اینكه ارتباط بسیار نزدیكی با هم داریم به نوعی زبان مشترك در كارهای‌مان رسیدیم.

از طرفی من خودم جزو قشر متوسط جامعه هستم و در همین فضا به دنیا آمدم، بزرگ شدم و زندگی می‌كنم به همین خاطر این قشر را نسبت به هر طبقه دیگری بیشتر می‌شناسم و زبان مشتركی با آنها دارم. سعی كردم بیشتر از آنكه دنبال شوخی‌های كلامی آنچنانی بروم، دنبال ایجاد موقعیت طنز در این اثر باشم.

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل/برترین ها


ویدیو : سروش صحت: به اصفهانی‌ها نرفته‌ام